معماری و طراحی داخلی ساختمان اداری شرکت نساجی در چین

تحریریه معماری آرل
دفتر کار شرکت نساجی Runxuan با متراژ 250 مترمربع توسط استودیوی طراحی ماسانوری در شهر مشهور نساجی و پارچه در فوشان چین واقع شده است. بیشتر روستاهای اطراف  این شهر دارای پارک های صنعتی هستند و کارگاه های نساجی درسراسر شهر پراکنده اند .

 هدف طراحی فضای اداری توسط تیم معماران به منظور ارتقا نام تجاری و جهت کمک به رقابت پذیری آن در بازار هدف بوده است. سازماندهی فضا در یک طبقه انجام شده اما نمای کل ساختمان برای این برند  به طور یکنواخت طراحی شده است  البته مالک کل ساختمان خواسته در بازسازی نما به تهویه مناسب طبقه دوم و متریال موجود احترام گذاشته شود.

در هم آمیختن خطوط و منحنی ها
نمای ساختمان اداری به طور ضمنی انعطاف پذیری پارچه را نشان می دهد. خط منحنی نمای جلویی با  خطوط لوگوی تجاری شرکت سازگار است و بدین ترتیب یک طرح برجسته بصری ایجاد می کند و بازدیدکنندگان را در نگاه اول تحت تأثیر قرار می دهد. در قسمت بیرونی و داخلی ، رنگ سفید رنگ غالب در فضا است. پنجره بزرگ فرانسوی نمای داخلی خالصی را نشان می دهد ، که دارای ساختار لایه بندی فضایی است.

میله های آلومینیومی سفید از بالای نمای  طبقه دوم تا سقف طبقه اول امتداد دارندکه یادآور ردیف های متراکم و منظمی از نخ روی دستگاه های بافندگی است که ، این خطوط آراسته کل ساختمان را می پوشانند. انتهای پایین میله های آلومینیومی خارجی یک منحنی موج دار را تشکیل می دهد که با فرم منحنی  در سقف داخلی انعکاس می یابد. به این ترتیب ، میله های آلومینیوم سطح بالای نمای ساختمان و سقف طبقه اول را به صورت یکنواخت ادغام می کنند. طراحان با استفاده از زبانهای معماری ، عناصر پارچه ای را را به صورت جلوه های بصری سه بعدی تولید کردند و به فضای داخلی و خارجی وحدت بخشیدند.



رنگ سفید خالص نما
 رنگ سفید که از نما به فضای داخل گسترش یافته به یک  طرح برجسته بصری تبدیل می شود. علاوه بر این ، سقف موج دار حس معماری قوی به فضا می بخشد. جزئیات دقیق ، ارتباط بین سقف و دیوارها ، ستون ها و بازی نور و سایه ها ، تغییرات چشم نوازی را در فضا ایجاد کرده است. . مبلمان اداری سفید مینیمالیستی با کف و سقف ترکیب می شوند ، و گیاهان سبز و صندلی های سیاه در سراسر فضا به عنوان مکمل عمل میکنند. چیدمان دکوراسیون دفتر کار باعث ایجاد حس نظم در فضای آزادی با رنگ سفید شده است.
از ساختار آلومینیومی نیز در فضای داخلی استفاده می شود و سقف سه بعدی موج دار را شکل می دهد که به شکل کوه یا موج است ، که به کاربران احساس قوی از عناصر طبیعی و نشاط می بخشد. چنین طرحی باعث ایجاد کشش در فضای داخلی می شود و به افراد کمک می کند تا هنگام کار حالت  روحی خوبی داشته باشند. نمای اداری مانند یک دستگاه بافندگی ایستاده است. "نخ ها" با نور آمیخته شده اند و چنین رنگ های سیاه و سفید صحنه های هنری را از زوایای مختلف تشکیل می دهند.
برای برآوردن نیازهای مشتری ، طراحان معنای تجاری را در فضای کار ادغام کردند. علاوه بر این ، آنها با بهینه سازی چیدمان عملکرد داخلی و حل مشکلات روشنایی و تهویه ، با هوشمندی یک فضای اداری بهداشتی و راحت ایجاد کردند که از ویژگی های دیگر این پروژه محسوب می شوند. یک سالن و دو دفتر مستقل در قسمت سمت چپ داخل ورودی نیز وجود دارند.

چالش اصلی در طراحی اداری کمبود نور طبیعی و تهویه بود. برای مقابله با آن ، طراحان یک گذرگاه جداگانه در کنار سه اتاق ایجاد کردند و از طریق یک سقف کشسان یک "نورگیر" ساختند که نور طبیعی را وارد فضا نماید. همانطور که گذرگاه سه اتاق را به هم متصل می کند ،  از طریق  باز شدن درب سالن باد می تواند به طور مستقیم به دو اتاق اداری دیگر نیز وارد شود.
   




تحریریه معماری آرل
منبع: آرک دیلی


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8638.html