راهنمای انتخاب و خرید انواع صندلی های مدیریتی اداری

تحریریه معماری ارل
صندلی های مدیریتی در دکوراسیون دفاتر کار و فضاهای اداری بسته به ویژگی‌ها و پاسخگویی به نیاز های کاربران  و مشاغل متفاوت در بازار موجود هستند. ویژگی‌ها، کارکردها و قرارگیری در کنار میزهای کار در مشاغل متفاوت نیاز به صندلی‌های ویژه ای دارد و از انجا که کارمندان زمان زیادی از روز را در دفترکار  می گذرانند  اهمیت ارگونومیک و کاربردی بودن چه برای کارمندان و چه مدیریت سازمان بسیار مهم و دارای اولویت می باشد. در ادامه با آرل با انواع صندلی های اداری و مدیریتی برای انتخاب اصولی همراه باشید....

صندلی‌های کامپیوتر:
این صندلی‌ها ، به طور خاص برای کار با کامپیوترها طراحی شده‌اند که اغلب دارای طراحی ارگونومیک و  دارای چرخ برای جابجایی آسان پشت میز و در سالن کار هستند.
صندلی های پیشخوان:
این صندلی‌ها برای قرارگیری کنار میزهای مرتفع یا پیشخوان ها طراحی شده اند که دارای قابلیت قرارگیری پا روی پایه‌ای افقی در زیر صندلی هستند و به راحتی میتوانید  ارتفاع آن را با سطح میز پیشخوان و نیاز شغلی ،تنظیم کنید.
صندلی‌های بلند و بزرگ:
سایزهای بزرگتر صندلی وزنی در حدود 113 کیلو را تحمل می‌کنند و فضای کافی برای افراد با وزن بالا را دارند. همچنین بلندی و بزرگی این صندلی به این خاطر است تا دوام بالا داشته و در عین حال بر اثر کار روزانه و مداوم آسیب کمتری ببیند.
صندلی ارگونومیک:
این صندلی‌ها با قابلیت انعطاف پذیری بالا قابلیت  تنظیمات اساسی مانند تنظیم و تغییر عمق صندلی، ارتفاع صندلی، ارتفاع پشتی و همچنین ارتفاع دسته را دارند.

صندلی سالن انتظار:
صندلی‌های تک‌نفره‌ که معمولاً در سالن انتظار از آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین به آن صندلی مهمان نیز گفته می‌شودکه معمولا 4 پایه دارند و به همین دلیل نشیمنی موقت و کمتر راحت محسوب می شوند.
صندلی‌های کنفرانس:
 صندلی‌های کنفرانس در دکوراسیون فضاهای اداری  مدل های رسمی تر و غیر قابل انعطاف تری هستند و برای نوع نشیمن رسمی تر روی صندلی در حین کنفرانس و مشارکت در مباحث طراحی شده اند. این نوع صندلی‌ها معمولاً قابلیت تنظیم بسیار کمی دارند و افراد نمی‌توانند برای مدت زمان طولانی روی آن دوام آورند.
صندلی‌های کوچک:
صندلی‌های استاندارد و یا کوچک برای همه کاربران و همه مشاغل مناسب نیستند این صندلی‌ها به طور خاص برای افراد دارای جثه کوچک و یا سنین پایین طراحی شده‌اند .
صندلی اجرایی:
این صندلی‌ها معمولاً دارای پشتی بلند و نشیمنگاه نرم و راحتی هستند.
صندلی‌های زانویی:
صندلی‌های زانویی به جای حالت نرمال و 90 درجه، ران فرد را در زاویه 60 تا 70 درجه قرار می‌دهند و برای کم کردن درد کمر طراحی شده‌اند و وزن را بین نشیمنگاه و زانو تقسیم می‌کنند.
صندلی های عثمانی :
صندلی‌های کوچک و یا پاف هایی که پشتی و دسته ندارند و برای قرارگیری در میانه دو حوزه اداری به عنوان تفکیک کننده، یا تکمیل کننده مبلمان اداری و یا ایفا کننده نقش میز و یا صندلی موقت در سالن های بزرگ اداری نیز انتخاب خوبی محسوب می شوند.
صندلی های مبلی کوچک:
مبل‌های کوچک یا صندلی‌های راحتی معمولاً جای نشستن دو نفر را تامین میکنند و مانند یک صندلی کارامد و  مانند یک مبل راحتی خوبی را ایجاد میکنند همینطور برای نشیمن یک نفره برای افراد با وزن و جثه بزرگتر انتخاب خوبی هستند.
صندلی دسته کتابی:
صندلی های دارای سطح متصل به دسته برای نوشتن  که قابلیت باز و بسته شدن داشته باشند را دسته کتابی مینامند که برای فضاهای آموزشی در فضاهای اداری انتخاب خوبی هستند.
صندلی بدون دسته:
این نوع صندلی ها بسته به کاربرد و سطح میز کار میتوانند بدون مانعی کاملا در زیر میز قرار گیرند همینطور برای مشاغلی که مانند کارهای هنری و مجسمه سازی که دسته ممکن است مانعی برای چرخش و حرکت دست های هنرمند باشد گزینه خوبی محسوب می شوند.

دلایل اهمیت خرید یک صندلی مدیریتی اداری خوب

انتخاب یک صندلی مناسب و استاندارد، نقشی اساسی در حفظ سلامتی و ارتقای کارایی افراد ایفا می‌کند. از جمله دلایل اهمیت خرید یک صندلی اداری خوب، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

حفظ سلامتی

راحتی، اولین و مهم‌ترین فاکتور در انتخاب هر صندلی است. اما، راحتی واقعی فقط به حس اولیه شما در هنگام نشستن محدود نمی‌شود. یک صندلی، زمانی ایده‌آل است که بتوانید برای مدت طولانی بدون احساس خستگی یا درد عضلانی روی آن بنشینید. از همین رو، طراحی ضعیف برخی صندلی‌ها می‌تواند در درازمدت عوارض ناخوشایندی برای سلامتی شما به همراه داشته باشد.

تعویض صندلی‌های قدیمی

عمر مفید صندلی مدیریتی اداری، به عوامل مختلفی مانند کیفیت ساخت، نوع مواد به‌کار رفته، میزان استفاده و نحوه نگهداری آن بستگی دارد. به‌طور کلی، اگر از صندلی اداری به‌طور متوسط 40  ساعت در هفته استفاده شود، عمر مفید آن چیزی بین هفت تا ده سال خواهد بود.

افزایش راندمان کاری

یک صندلی اداری مناسب می‌تواند با افزایش تمرکز، هوشیاری و انرژی شما، راندمان کاری شما را نیز افزایش دهد.

نکات مهم هنگام خرید یک صندلی مدیریتی اداری

اگر به‌دنبال خرید یک صندلی مدیریتی اداری هستید، باید به نکات زیر توجه کنید.

ارتفاع قابل تنظیم

تنظیم ارتفاع صندلی برای حفظ راحتی شما در طول ساعات طولانی کار، امری ضروری است. زیرا، اگر ارتفاع آن بیش از حد بلند باشد، برای رسیدن پاها به زمین باید به سمت جلو خم شوید که این کار فشار زیادی به کمر شما وارد خواهد کرد.

ابعاد مناسب

اندازه صندلی، نقشی کلیدی در راحتی و سلامتی شما حین کار ایفا می‌کند. از همین رو، صندلی باریک فشار ناخوشایندی به بدن شما وارد می‌آورد. همچنین، صندلی بزرگ باعث قوز کردن شما به جلو و عدم استفاده صحیح از دسته‌ها می‌شود.
اگر قعر صندلی نیز کوتاه یا بلند باشد، هنگام نشستن احساس ناخوشایندی خواهید داشت. به همین علت، اندازه استاندارد قعر صندلی بین ۴۳ تا ۵۰ سانتی‌متر است.

تنظیم پشتی صندلی

یکی از فاکتورهای کلیدی در انتخاب صندلی مدیریتی اداری مناسب، قابلیت تنظیم زاویه پشتی آن است. زیرا، تناسب کامل هر صندلی با بدن شما بعید خواهد بود و تنظیم‌پذیری پشتی، این نقص را جبران می‌کند.

روکش صندلی مناسب

انتخاب پارچه یا چرم تنفسی برای نشیمنگاه و پشتی صندلی اداری برای ساعات کار طولانی بسیار مهم است. این نوع پارچه یا چرم، با عبور جریان هوا از تعریق نیز جلوگیری می‌کند. قابلیت تمیز شدن آسان، از دیگر ویژگی‌های مهم پارچه یا چرم صندلی اداری است. این موضوع، همچنین به حفظ بهداشت و زیبایی صندلی در طول زمان کمک می‌کند.

دسته استاندارد

براساس تحقیقات، دسته‌های صندلی نقش مهمی در محافظت از گردن و شانه‌ها دارند. بااین‌حال، به‌دلیل تفاوت‌ در جثه افراد مختلف، وجود دسته‌ها تضمینی برای مناسب بودن صندلی نیست.

دوام

صندلی اداری مناسب، باید بادوام باشد تا بتواند وزن و اندازه افراد مختلف را تحمل نماید. از همین رو، پیش از خرید صندلی باید به جنس و ساختار آن توجه کنید.

چرخ‌دار

صندلی‌های اداری چرخ‌دار، مزایای متعددی را برای کارمندان به ارمغان می‌آورند. جابه‌جایی آسان در اطراف میز، دسترسی راحت به همکاران و امکان چرخش صندلی برای تغییر جهت از جمله این مزایا هستند.

طراحی ارگونومیک

طراحی ارگونومیک، علم تطبیق محصولات و محیط‌های کاری با آناتومی و نیازهای انسان است. هدف این علم، ایجاد تناسب و سازگاری بین انسان و ابزارها و فضاهای پیرامون او است تا سلامتی و راحتی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.
صندلی‌های کامپیوتر ارگونومیک، نمونه‌ای بارز از کاربرد این علم هستند. این صندلی‌ها، با طراحی متناسب با قوس کمر و ستون فقرات، از بروز خستگی، درد و آسیب‌های جسمی برای کاربران جلوگیری می‌کنند.

قیمت

قیمت صندلی‌های اداری، به عوامل مختلفی از جمله کیفیت ساخت، مکانیزم‌های تنظیم و امکانات آن مرتبط است. به همین علت، جک‌های تنظیم ارتفاع، پشتی، دسته‌ها و سایر بخش‌های صندلی در قیمت آن نقش مهمی دارند.

فوم سرد

صندلی‌های فوم سرد، در مقایسه با مدل فوم گرم، از  کیفیت و دوام به مراتب بیشتری برخوردار هستند. زیرا، این نوع فوم به‌دلیل ساختار متراکم و دانسیته بالا در برابر فرسودگی و تغییر شکل، مقاومت بیشتری نشان می‌دهد و فرم و حالت خود را در طول زمان حفظ می‌کند.

ظاهر

انتخاب صندلی اداری مناسب برای منزل یا محیط کار، از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو، باید به عواملی مانند راحتی و کارایی، زیبایی و هماهنگی صندلی با دکوراسیون محیط توجه کرد.

تکیه‌گاه سر

تکیه‌گاه سر در صندلی اداری، حامی سر و گردن شما است و به کاهش فشار و خستگی در طول ساعات کاری کمک می‌کند. بنابراین، اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید و یا از درد گردن رنج می‌برید، صندلی با تکیه‌گاه سر، انتخابی ایده‌آل برای شما خواهد بود.

خدمات پس از فروش

در هنگام خرید صندلی مدیریتی اداری، علاوه‌بر کیفیت، توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش نیز حائز اهمیت است. از همین رو، فقط دریافت برگه گارانتی در زمان خرید کافی نیست، بلکه باید کیفیت پشتیبانی محصول مورد نظر را نیز به‌دقت بررسی کرد.

برند معتبر

امروزه، بازار مملو از برندهای مختلف تولید کننده صندلی اداری است و انتخاب بهترین برند، می‌تواند دغدغه بزرگی برای خریداران باشد. با انتخاب یک برند معتبر امکان خرید یک صندلی اداری باکیفیت را خواهید داشت و از مزایای آن در طول سال‌های متمادی بهره‌مند می‌شوید.

تست صندلی

با تست کردن صندلی پیش از خرید، می‌توانید از انتخاب صندلی مناسب خود اطمینان حاصل کنید و از خرید خود رضایت داشته باشید.

جمعبندی

انتخاب و خرید یک صندلی مدیریتی اداری مناسب، می‌تواند سلامتی و آسایش افراد را در محیط کار و منزل تضمین کند. زیرا صندلی استاندارد با طراحی ارگونومیک خود، از بروز خستگی و مشکلات ستون فقرات در طول ساعات طولانی استفاده جلوگیری می‌نماید. از همین رو، بهتر است پیش از خرید آن با کارشناسان این حوزه مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

فروشگاه و شوروم  دکوراسیون داخلی اداری  دکوبوم با انواع مدل صندلی های اداری و مدیریتی با برند های مختلفی از جمله نیلپر ، لیو و برندهای معتبر موجود در بازار دکوراسیون اداری انتخاب را برای شما آسان میکند!
انتخاب شما کدام صندلی اداری است؟ از طریق شماره های زیر با فروشگاه  و شرکت طراحی داخلی اداری دکوبوم همراه باشید!
تلفن :    02122739490
  

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8627.html