دفتر کار اشتراکی ARP | بابک آبنار، علی روانپاک

 
تحریریه معماری آرل
معماران مسئول: بابک آبنار، علی روانپاک
موقعیت: ایران، تهران
مساحت: ۸۰ مترمربع
عکاسان: حامد فرهنگی، منا سلیمانی
طراحی و دکوراسیون داخلی: علی روانپاک
سازه: رامین مجرد

طبق توضیحات ارائه شده توسط معماران، دفتر کار ARP یک فضای اداری اما  چند منظوره  و اشتراکی است که مجموعه ای از پروژه ها در این مکان انجام می شود از انجایی که دفاتر کار اشتراکی محل کار کارمندانی است که موقتاً در دفتر کار مستقر می شوند بنابراین ، این دفتر مطابق با استانداردهای تخصصی مربوط به شغل خاصی طراحی نشده است بلکه انواع حرفه ها و تخصص ها را مورد هدف قرار داده است این واحد 80 متری در طبقه 6 واقع شده است و دارای مناظر  و چشم انداز های خوبی از تهران و کوه های شمالی آن است.
         
روند طراحی بسیار ساده و منطبق بر ناپایداری محل کار برای افراد و انعطاف پذیری آن ، ایجاد حریم خصوصی برای مکالمات و تعاملات  و همچنین طراحی فضا  به نوعی جذاب برای کارمندان صورت گرفته است.  در این فضای کاری غیر رسمی و دوستانه کارمندان  میتوانند آزادانه تصمیم بگیرند که در کجا کار کنند  بنابراین ، ویژگی اصلی این دفتر ، میز کار مشترک  است که می تواند در دسترس کارمندان قرار گیرد . به عنوان مثال ، هنگامی که برای افراد شرایط کار در خانه مطلوب نباشد یا به مکانی برای افزایش بهره‌وری یا در هنگام نیاز به تغییر مناظر نیاز باشد  نمای دیدنی این واحد اداری و فضای کاری شرایط مطلوبی را ایجاد می کند.
       
طراحان به جای ایجاد  فضای اداری رسمی و خشک  مکانی دوستانه و غیر رسمی ایجاد کرده اند  از این رو ،در طراحی داخلی از رنگهای گرمو متریال های چوب و چرم بهره گرفته شده و حریم خصوصی  برای جلسات از طریق درب های شیشه ای کشویی اتوماتیک و پارتیشن شیشه ای در طراحی لحاظ شده است در ادامه با پلان و تصاویر بیشتر با آرل همراه باشید....
         
تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: آرک دیلی


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8541.html