ابهام در اوج زیبایی در طراحی داخلی نمایشگاه هنری

تحریریه معماری آرل
طبق توضیحات متن که توسط معماران ارائه شده است. رنگ و جلوه ی ویژه به کار برده شده در طراحی داخلی این پروژه  که از ترکیب رنگ و بافتهای مختلف واز طریق بیان هنری بی نظیر شکل گرفته با امید طراحان به بیان رابطه ظریف بین آب و خاک و  براساس قوانین طبیعی وابستگی متقابل و مفهوم یین یانگ شکل گرفته است در عین حال ، معماران با  قصد ایجاد صحنه های فضایی متنوع با استفاده از رنگ و بافت های مختلف سعی نمودند تا مجموعه ای از فضاهای هنری را با سیرکولاسیون متعادلی ایجاد کنند تا بازدید کنندگان را به سمت کشف ، عکس العمل و مواجهه با شگفتی ها بکشانند.
ادغام هماهنگ آب و خاک از ویژگی های این فضای نمایشگاهی هنری است که در 240 متر طراحی و اجرا شده در واقع  بازدیدکنندگان با ورود به فضا پس از عبور از یک رمپ طولانی ، ابتدا با سطوح دیوار با رنگ جلا داده شده و براقی مواجه می شوند ، که باعث می شود تمام گذرگاه روشن تر نشان داده شده و فضایی آرام و مدرن به وجود آورد.  این نمایشگاه هنری مدتی مردم را از دنیای بیرون دور می کند و با یک سفر هنری همراه می سازد در سالن هنری ، در کف الگوهای یین و یانگ استفاده شده که بخشی از یین توسط یک استخر به شکل مقعر مجسم شده است. در کنار آن ، دیوار منحنی با دهانه دایره ای و دیوار سنگی ضخیم به هم پیوسته است. دیوار سنگی با سقف یکپارچه شده که بر روی آن یک چراغ قائمی به شکل نامنظم قرار گرفته. طراحی این تالار روشن این ایده را منتقل می کند که آب باران  خاک و همه چیز را تغذیه کند.



دهانه دایره ای روی دیواره خمیده  از نظر بصری به ساختارهای فضایی در داخل متصل شده است که علاوه بر ایجاد سیرکولاسیون فضایی به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا آزادانه و خلاقانه  بچرخند. در سالن هنری دو مسیر گردش اعمال شده و سپس به نقطه شروع باز می گردد که بسیار سیال است  وهیچ محدودیتی بین شروع و پایان از نظر زمان وجود ندارد و  در واقع بازدیدکنندگان در لحظه ای که زمان متوقف می شود غوطه ور می شوند.
در منطقه بتنی ، ساختار بازویی درب قوسی با بلوک پله ، که روی آن کره ای ساکن ایستاده است ، تلاقی می یابد چنین طرحی با هدف الهام بخشیدن به بینش و تخیل روحانی شکل گرفته است.

پرتوهای نور می توانند از طریق شکافها  در فضای داخلی پخش شوند ، از این رو امکان ادغام طبیعت و ساختار فضایی را فراهم می آورند.
ساختارهای هندسی و نور و سایه های مختلف
ساختار هندسی حوزه جلسات از طریق طرح رنگی ساده و مشکی سفید و خاکستری و همچنین بلوک شیب دار سقف گسترش یافته است. نورگیرهای شیشه ای خطی ، روشنی روز و شفافیت فضا را تقویت می کند
با دیوارهای نارنجی ، میزها و نیمکت های چوبی ، منطقه استراحت افراد به دنیایی زیبا و آرام بخش تبدیل شده و طراحان با هدف ایجاد کنتراست چشمگیر در فضا و از بین بردن مرز زاویه دید ، رنگ قرمز نارنجی را در تضاد با پالت خنثی به کار برده اند.

ریتم خطوط و حجم
در طراحی داخلی مجموعه ای مبهم و در عین حال منحصر به فرد را نشان داده شده که آینده نگری را در دکوراسیون سبب می شود. تغییر رنگ به پویایی فضا کمک کرده و فضایی  و پر از ریتم را برای  نمایش محصولات ایجاد نموده است.

چراغهای سقفی و قابل تعویض کف تا سقف مرزهای فضایی را محو می کند و نور و سایه های طبیعی باعث می شود بازدیدکنندگان برای لحظه ای متوقف شوند و با فضا به تعامل با وجود  ناهماهنگی دلپذیر فضا در عین حال هارمونیک بوده و احساسات ظریف مختلف را نشان می دهندو معرف این جمله مشهور است که: زیبایی نه تنها در هماهنگی بلکه در ناهماهنگی منعکس می شود ، زیرا ناهماهنگی نیز گاهی می تواند اوج زیبایی محسوب شود!

  تحریریه معماری آرل
منبع: آرک دیلی


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8536.html