طراحی نمای شیشه ای ساختمان اداری

تحریریه معماری آرل
طبق توضیحات معماران، طراحی داخلی این ساختمان اداری 8 طبقه، واقع در مکزیک و در فضایی به مساحت 1000 m²  ساخته شده این ساختمان اداری با سازه فلزی و بتن مسلح برای دستیابی به شکاف های بزرگ ، فضاهای باز و برای داشتن پلانی باز برای ایجاد فضای اداری برای کاربردهای متنوع طراحی شده است.



جهت گیری ساختمان جنوب شرقی، شمال غربی است واین خصوصیت سبب شده تا در طول روز نور طبیعی خوبی وارد فضا گردد از جهت دیگر ، از آنجا که در هر دو نمای موجود ساختمان اداری دارای پنجره های کف تا سقف هستند طراحی هوشمندانه ، نور زیاد ، تهویه و نمای بیرونی دو طرفه را به ارمغان آورده است نما با سازه های فلزی اکسپوز، پانل های شیشه ای ، بالکن ها در هر طبقه ترکیب شده است. گیاهان موجود در نمای ساختمان دارای سیستم آبیاری قطره ای هستند و به این ترتیب یک فضای سبز عمودی طبیعی را ایجاد کرده اند.


متریال های شاخص در این ساختمان اداری از جنس استیل، بتن، شیشه و چوب هستند و لابی ساختمان در طبقه ها ، دیوارها و قسمت پذیرایی با سنگ مرمر تراورتن پوشانده شده است، سقف مانند پانل های سقفی بالکن های روی نما از پانل های فلزی ساخته شده ودر انتهای لابی یک شبکه چوبی وجود دارد.

در معماری ساختمان و بنا با کاربری های مختلف، تجاری، اداری، مسکونی، و... نمای ساختمان از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا نمای ساختمان به خصوص نمای ساختمان اداری یک هویت بصری برای بنا می باشد و اولین راه ارتباطی ساختمان با مخاطب خود است. که در این ساختمان اداری نمای ساحتمان با متریال های چوب و گیاهان احساسی طبیعی را ایجاد کرده و احساس آشنایی را به مخاطب القا می نماید.ضمن اینکه پانل های شیشه ای نما سبب ایجاد چشم انداز خوبی از درون و دید از بیرون شده است.  با پلان ها و اسکیس این ساختمان اداری  با آرل همراه باشید....





تحریریه معماری آرل-غزاله عزالدین
منبع:Archdaily

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8533.html