معماری و طراحی داخلی خانه ای گرمسیری به همراه کافی شاپ

تحریریه معماری آرل
Cuckoo House  خانه ای برای 4 نفر (والدین و 2 کودک) است که با یک کافی شاپ واقع در ویتنام و در سال 2018 توسط گروه معماران Tropical Space در فضایی به متراژ 274 مترمربع طراحی شده است. این پروژه با متریال آجر رس بومی ساخته شده است که احساس آشنایی را به مخاطبین منتقل کند.

این خانه شامل سه بلوک است که توسط لایه های بافر به هم متصل می شوند. این بلوک ها روی بلوک مستطیلی دیگری قرار گرفته اند که به عنوان پایه عمل می کند و این بلوک پایه کافی شاپ با باغ به عنوان فضای باز و فضای داخلی را شامل می شود. سه بلوک فوق فضاهای کاربردی خانه از هم جدا نموده و توسط لایه های بافر که کاملاً پوشانده نشده است پیوند خورده اند.

بلوکA  شامل تاق خواب اصلی است که دارای دو طبقه است. طبقه فوقانی اتاق خواب و طبقه دیگر حمام و واکینگ کلوزت را در خود جای داده است همچنین  بلوک B دارای دو طبقه است. طبقه فوقانی اتاق خواب کودکان و اتاق زیر آن اتاق نشیمن منزل است. بلوک C نیز آشپزخانه و میز ناهار خوری را در فضا جانمایی کرده است.
 
اکثر فعالیتهای روزمره افراد معمولاً در فضاهای کاربردی انجام می شود ، فضای گرمسیری دیوارهایی با فضایی با شکوه ایجاد کرده تا افراد را ترغیب کند اتاق های خود را ترک کرده و به هم بپیوندند و در راستای این هدف از لایه های بافر قابل انعطاف استفاده شده تا فضای داخلی خانه را که می تواند فعالیت های خانوادگی را در بر داشته باشد به حوزه ای هم خصوصی و هم باز مبدل سازد ضمن اینکه ، این امکان را فراهم می کند که نسیم و جریان هوا در تمام گوشه های خانه جریان داشته باشد و کل فضا را در آب و هوایی گرمسیری خنک کند.

با دیاگرام ها و پلان های طبقات این خانه در ادامه همراه باشید....
  تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: آرک دیلی

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8517.html