معماری و طراحی داخلی دفترکار گروه معماران KIENTRUC O

تحریریه معماری آرل
 طبق توضیحات متن که توسط معماران ارائه شده در طراحی داخلی این فضای اداری، مناطق میانی، مناطق اصلی دفتر کار معماری گروه معماران KIENTRUC O را تشکیل داده اند این فضای داخلی با متراژ 221 متر مربع ، از ویدها و حوزه های کاری تشکیل شده اند و دیوارها به عنوان پارتیشنی نامحدود فضاهای باز و بسته را برای ایجاد و تقسیم فضاهای کوچکتر تشکیل داده اند که با سیرکولاسیون فضایی ایجاد شده اجازه حرکت و گردش را آسانتر نموده و آرایش فضایی، شخصیت حوزه ها را به فضاهایی دارای سکون و حرکت و با کیفیت های مکانی متنوع مبدل ساخته است در ادامه با آرل همراه باشید....
برای آتلیه های معماری فضاهایی با پلان های باز مناسب تر هستند زیرا بایستی دفتر کار بتواند تمام تجهیزات مورد نیاز برای انجام کار روزانه را در خود جای دهد. فضای کافی برای یک منطقه مرکزی و میز بزرگی به منظور جلسات، محل ارائه پروژه ها لازم است و همچنین فضا بایستی دارای قسمتی برای قرارگیری موقت و انبار ملزومات معماری باشد.


طراحی داخلی این آتلیه معماری با دریافت نور کافی ؛ سایه ها و عمق را از طریق دیواره های شناور ترسیم می کنند و نوع ترکیب بندی پی در پی فضاهای صمیمی ایجاد می کنندکه البته در بعضی مناطق حوزه هایی دارای سکوت و آرامش هستند. برای مقابله با آب و هوای گرمسیری در ویتنام سه معیار در معماری داخلی این فضای اداری به کار برده شده: جلوگیری از گرمای بیش از حد ، تعدیل گرما و منع اتلاف گرما. طراحی دفتر کار در واقع بر مبنای محافظت از آب و هوای داخلی در برابر نور خورشید و انتخاب جهت گیری مناسب ساختمان متمرکز شده است. نقش گیاهان را نیز در طراحی و کیفیت فضایی همچنین سلامت روحی و کیفیت کاری کارمندان نمی توان ندیده گرفت.

استراتژی تهویه داخلی نیز یک رویکرد دارای کنتراست با طرح مشترک موجود در ساختمان های گرمسیری مدرن است و کاملاً به صورت طبیعی تهویه می شود. هر دو روش سنتی و مکانیکی برای آزاد سازی سریع گرمای داخلی و به حداکثر رساندن گردش هوا در این فضای اداری استفاده شده و کنترل ورود باد و گرما به ایجاد یک فضای داخلی راحت و پر آسایش کمک می کند. سیستم سقف لایه ای نیز به تهویه هوا کمک کرده همینطور ارتفاع بلند و نازک سقف نیز سبب تکمیل ویژگی های داخلی فضا که هوا به راحتی از طریق دهانه های روی دیوارها و سقف عبور می کند تا به شکلی طبیعی آسایش را تسهیل کند.


به نحوی پدیدار ، نوع طراحی این دفتر کار؛ ادراک فضایی را گسترش داده و احساس اومانیستی فضا را تحریک می کند و فضایی معنوی ایجاد کرده است.


استفاده از تک رنگ ، معماری را در یک حالت فضایی-زمانی به عنوان زمینه ای برای برجسته کردن پدیده های طبیعی قرار داده همچنین از بلوک های بتنی هوادهی اتوکلاو شده(AAC)  با قابلیت هدایت حرارتی کم استفاده شده که هم برای فضای داخلی و هم در فضای خارجی بسیار مناسب است و به طور خاص در تعدیل گرما کمک می کند.

متریال تک رنگ ، مرز درون و بیرون را محو می کند و فضا را بی مرز  و مرتباً با ویژگی های مکانی مطابق با هدف استفاده و فعالیتی که در حال انجام است تطبیق می دهد.



تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: Archdaily



لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8510.html