کرونا و نکات کاربردی برای دورکاری معماران

تحریریه معماری آرل
شیوع COVID-19 باعث شده حدود 900 میلیون نفر در سراسر جهان در خانه های خود بماننددر میان آنها معماران و طراحانی هستند که از آنها خواسته شده است تا از راه دور کار کنند تا از انتشار ویروس در محیط کار جلوگیری شود. برای بسیاری از معماران ، بدون شک این یک قلمرو و تجربه ای جدید استبا این وجود با آرل در ادامه همراه باشید تا اطمینان یابیدکه نه تنها دورکاری و کار از خانه امکان پذیر است ، بلکه  می توانید از این زمان استفاده کنید تا به عنوان یک معمار، مهارت ها و دانش خود را تا حد زیادی ارتقا دهید.
طی سالهای اخیر ، معماران ، تولید کنندگان ، مبتکران و مربیان روش های جدیدی را برای تبادل دیجیتالی طرح ها ، ایده ها و تجربیات معماری ایجاد کرده انداکنون ، معماران در محیط کار جدید خود در حال کار از راه دور هستند ، جایی که فناوری دیجیتال برای ادامه همکاری بین همسالان و مشتریان ضروری است. بنابراین لیست گسترده ای از نکات و منابع وجود دارد که می تواند به شما در یافتن مسیر ، ترمیم اعتماد به نفس و فعال کردن تخیل شما کمک کند.
در حالی که بیماری همه گیر COVID-19 موجی از غم و اندوه ، عدم اطمینان و اختلال را به همراه آورده است ، ما می خواهیم یادآوری کنیم که اگرچه کنترل کمی بر این وضعیت وجود دارد ، اما همه ما کنترل کاملی بر پاسخ ها و زمان خود داریمما همه معماران و طراحان را ترغیب می كنیم آنچه را كه در این شرایط ملزم به انجام آن هستند را  به بهترین نحو انجام دهند پس با خوش بینی به آینده و خلاقیت روبرو شوید و با شرایط فعلی خود سازگار شوید به گونه ای که وقتی پاندمی کروناویروس عبور کند ، آماده طراحی آینده ای بهتر شوید.


برای شروع بهتر است از برخی راهکارهای عمومی تر آغاز نماییم:

دستورالعمل های رسمی را دنبال کنید : علاوه بر نکات مفید در این مقاله ، از توصیه های سازمان های مرکزی که در پاسخ جهانی به COVID-19 اعلام می شوند پیروی نمایید . آخرین توصیه های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مقامات بهداشت عمومی محلی خود را حتما بخوانید .
 اما رژیم خبری خود را محدود کنید : مهم است که در مورد آخرین تحولات از منابع معتبر به روز باشیدبا این وجود ، نظارت مداوم بر روی اخبار و رسانه های اجتماعی نه تنها باعث اختلال در روند کار شما می شود بلکه ناخودآگاه اضطراب را افزایش می دهددر ساعات کاری ، توصیه ما این است که به طور کامل از آنها دوری کنید.
یک روال منظم را حفظ کنید : حتی در هنگام کار از خانه ، روال روزانه برای حفظ بهره‌وری ، سلامت روان و شادکامی شما مهم است.با نکات مفصل تری در این مورد در ادامه همراه باشید....
با هم در ارتباط و تأثیرگذار باشید: طبیعی است که افراد در  این مدت نگران یا مضطرب شوندهدف اصلی این مقاله مشخص کردن چگونگی گذراندن وقت به عنوان یک فرصت مثبت است و به شما امکان می دهد مهارت ها ، عادات و دانش جدیدی را اتخاذ کنیدهنگام برقراری ارتباط با دوستان و خانواده ، این کار را با همان روحیه مثبت و مهربانی انجام دهید

حفظ گردش کاری:  نرم افزار و فناوری

پروژه های خود را به فضاهای ابری تغییر دهید : امروزه بسیاری از سیستم های طراحی سرویس های مبتنی برفضای ابری ارائه می دهند ، مانند Autodesk BIM 360 و Graphisoft BIMcloud   که یک راه حل جایگزین برای حفظ شبکه اشتراکی هستند.
فرآیند خلاقیت را به فضای ابری منتقل کنید : امروزه بسیاری از برنامه ها در حال بازآفرینی برنامه های طراحی هستند که روند طراحی دفاتر فیزیکی را تعریف می کردندمهمترین آنها Morpholio است که برنامه های Trace و Board به طراحان اجازه می دهد تا طرح ها ، طراحی ها و پیشنهادهایی را برای یکدیگر و مشتریان ارائه دهندبا آشکار شدن بحران COVID-19 ، Morpholio یک آزمایش یک ماهه رایگان را برای هر دو برنامه ارائه می دهد ، که می توانید به آن دسترسی داشته باشید .
پرونده ها و پوشه های خود را به فضای ابری منتقل کنید : بسترهای نرم افزاری مانند Dropbox و Google Drive امکان ذخیره و به اشتراک گذاری اطلاعات را به روشی ایمن امکان پذیر می سازند و به راحتی با صفحات کاوشگر / جستجوگر فایل رایانه شما ادغام می شود.
مستندات را گروهی آماده کنید : از Microsoft Office 365 یا ArchDeyy ، Google G-Suite استفاده کنید تا اعضای تیم بیشتری بتوانند فایلهای متنی و پرزنتیشن ها و .. را همزمان ویرایش کنند.
به طور مرتب جلسات مجازی را برگزار کنید : جلسات مجازی از طریق Google Meet انجام می شود ، که به سادگی نیاز به استفاده از یک حساب Google داردبرای کنفرانس های ویدیویی گسترده تر ، از Zoom برای ایجاد یک رابط صاف بین همه اعضا استفاده نماییدبرگزاری جلسات ویدئویی برای حفظ احساس اجتماع در بین همکاران و جلوگیری از تفسیر نادرست ضروری است ، بنابراین از حداکثر تأثیر آنها استفاده کنید.
مدیریت پروژه ها و منابع خود : در معماری ، Deltek و Newforma ابزاری عمیق و گسترده تر برای ساختن کلیه اطلاعات پروژه و مبادلات ارائه می دهند.


ایجاد یک کار سالم / تعادل زندگی

الهام بگیرید : در سازماندهی امور روزمره خود ، از اطلاعاتی کمک بگیریدکه  نشان می دهد درخشان ترین مردم جهان روزهای خود را چگونه برنامه ریزی کردند.
ایجاد یک محل کار اختصاصی : وقت خود را برای راه اندازی یک دفتر کار خانگی  شخصی اختصاص دهیدبرای افزایش بهره وری ، در نظر بگیرید با دسترسی به یک مانیتور بزرگ مانند تلویزیون ، یا در صورت امکان بودجه ، دو مانیتور ، بتوانید گردش  و کیفیت کار بهتری داشته باشیداگر به نظر می رسد بیش از چند هفته از خانه کار خواهید کرد ، سرمایه گذاری روی یک کیبورد خوب و ماوس چند منظوره را نیز در نظر بگیریداز ارگونومی نیز غافل  نشوید  و صندلی راحتی با پشتی مناسب پیدا کنید. صفحه نمایش خود را با استفاده از یک پایه یا کتاب درسطح چشم قرار دهیداز همه مهمتر ، اطمینان حاصل کنید که فضای خود را در محلی با تهویه مناسب ، که به نور طبیعی دسترسی دارد ، تنظیم کنید
ساعت کاری خود را مجددا ارزیابی کنید : کار کردن از خانه به معنای صرف زمان طولانی و قطع آن با یک زمان ناهار یک ساعته سخت نیستبا بررسی گردش کار خود ، ممکن است انجام وظایف خود را در 5 ساعت بجای 8 ساعت سنتی که در ساعات اداری موظف به انجام آن بودیو بگنجانید از این "زمان جدید" به عنوان فرصتی برای یادگیری نرم افزار جدید ، مطالعه موضوعی استفاده کنید که از عملکرد شما را افزایش خواهد داد.
کاهش حواس پرتی : با استفاده از تکنیک  Pomodoro برنامه خود در بلوک های کاری 25 دقیقه ای بشکنید ،  پس از ۲۵ دقیقه کار باید برای مدت کوتاهی مثلاً ۳ تا ۵ دقیقه استراحت نمایید در این تکنیک، هر بازه ی زمانی ۲۵ دقیقه‌ای یک پومودورو نامیده می‌شود و پس از هر چهار پومودورو یک استراحت طولانی‌تر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای وجود دارد.
اگر با  تلفن و اینترنت دائما منحرف می شوید ، تلفن خود را در حالت پرواز یا حالت خواب قرار دهید و آن را دور از چشم خود قرار دهید.
ذن خود را بیابید: ذن تأکید فراوانی بر تفکر لحظه به لحظه و ژرف نگری به ماهیت اشیا جانداران و... به وسیله تجربه مستقیم دارد هنگام کار از خانه ، این نقطه انتقال بین کار و زندگی از همیشه مهمتر استکلاسهای یوگا و مدیتیشن رایگان را که  برای رفع استرس و اضطراب طراحی شده اند ، بررسی کنید .
فعالیت را فراموش نکنید!: بسته به موقعیت مکانی شما ، اگر امکان ترک خانه برای ورزش وجود ندارد از برنامه های کمکی تناسب اندام در منزل استفاده کنید و در صورت امکان ، پیاده روی یا دویدن و تعامل با طبیعت یا حیاط منزل را فراموش نکنید.
تعطیل : هنگام کار از خانه انضباط مهم استاگرچه حفظ سطح بهره وری در ساعات کاری اصلی شما بسیار مهم است ، اما جدا شدن از محل کار در صورت لزوم به همان اندازه مهم است.

باز کردن ذهن: آموزش آنلاین

یادگیری نرم افزار جدید : با روال جدید کاری ، اکنون زمان مناسب برای ادغام نرم افزار جدید در در برنامه های روزانه است میتوانید برای شروع زمان کمی را به یادگیری اختصاص  دهید و سپس ان را افزایش دهید.
بازدید مجازی از موزه و نمایشگاه ها : میتوانید موزه و نمایشگاه های بین المللی را که در حال ارائه تورهای مجازی هستند پیدا کنید و  به سفری مجازی بروید.
دوره های آنلاین بگذرانید :  دوره های آنلاین از دانشگاه ها و آموزشگاه های برتر این روزها  در دسترس عموم قرار دارند ، می توانید دوره محبوب خود را بیابید و از این زمان استفاده نمایید .
در مورد ساخت و ساز و متریال ها بیشتر بدانید : علاوه بر پوشش دوره های آنلاین مربوط به معماری میتوانید از دوره های آنلاین با تمرکز بر متریال ها و ساخت و ساز شرکت نمایید.
مهارت های نقاشی و اسکیس خود را بهبود ببخشید: رویکرد اسکیس و نقاشی میتواند بسیار سرگرم کننده باشد و احساسات شمارا تعدیل کند.
شنیدن مصاحبه های معماران برتر و  تماشای گفتگوهای معماری TED نیز میتواند در این روزها برای معماران جذاب و سرگرم کننده باشد.

تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین

منبع: archdaily


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8503.html