با معماری و طراحی به برند کادیلاک سفر کنید

تحریریه معماری آرل

از سال 1902، کادیلاک در صدر طراحی، نوآوری و ساخت خودرو قرار گرفته است. خانه کادیلاک در شانگهای با یک بیان متمایز از نام تجاری خود، مانترای خود را "جرات بسیار زیاد" توصیف می کند که با تجربه ی بازدید همه جانبه ای همراه است که داستان این برند را تعریف می کند و توجه طبقه خلاق نوظهور چین را نیز به خود جلب می کند. برای آشنایی بیشتر با این پروژه در ادامه با آرل همراه باشید...
ساختمان لید پلاتینوم ضمن نشان دادن درک فرهنگ مدرن چینی، نگرش، اشتیاق و دستاوردهای تکنولوژیکی کادیلاک را نیز نشان می دهد. نمای فولاد ضد زنگ سفارشی، حس حرکت و کیفیت را بیان می کند که با وسایل نقلیه کارآمد کارخانه های تولید خودرو خود برابری می کند. با یکپارچه سازی اصول طراحی فنگ شویی، نمای بیرونی گرد این ساختمان، خط خمیده یک خودرو را نشان می دهد و نکات برجسته چشمگیری را در طول روز به نمایش می گزارد و رنگ های بسیاری از آسمان را منعکس می کند.
استخر موجود بازتابنده همزیستی با آب، این تصویر را ایجاد می کند که ساختمان در آب شناور است.
سقف دارای یک آرایه ای از شب رنگ ها است که مانند یک تاج معلق در بالای ساختمان عمل می کند، و لوگوی Cadillac منقوش پوشش ساختمان به آرامی در شب روشن و ورودی پوشیده را نشان می دهد و هویت بصری نام تجاری را برای ساختمان ارائه می دهد.

نور طبیعی از طریق دیافراگم های کنترل شده ای که از قسمت بسیار شفاف در پایه ساختمان عبور می کند وارد ساختمان می شود و بازدید کنندگان را به استخر چشمگیر و کنترل شده ارتباط می دهد، جایی که یکی از پله های مارپیچ بالا می رود و سپس در معرض نورگیرهای بزرگ هندسی قرار می گیرد. سیرکولاسیون جذابی در پلان معماری را خلق می کند.

این پروژه "جهان درون کادیلاک" را به نمایش می گذارد، یک چشم انداز داخلی که گذشته، حال و آینده شرکت را مورد بررسی قرار می دهد؛ و همین طور "کادیلاک در جهان" ، یک چشم انداز بیرونی که بر تصویر جهانی آن متمرکز است.
خانه کادیلاک این موضوع را به یک سفر سه مرحله ای شامل سیاحت توأم با مهمان نوازی بازدید کنندگان در طبقه همکف، آموزش در طبقه دوم و انحصاریت در طبقه سوم تفسیرمی کند. با صعود بازدید کنندگان از ساختمان، سطح تعامل با داستان برند، با لحظه های فرهنگی، نمایشگاه های دیجیتالی و قابل لمس، نقاط تعامل (بین مشتری و فروشنده) عمیق تر می شود و لحظات را به یک سفر جامع اختصاص می دهد.

در طبقه همکف، میهمانان می توانند از کافه و سالن، فروشگاه شرکت و تئاتر 360 درجه بازدید کنند که فیلم های کوتاهی در مورد کادیلاک ارائه می دهد. یک پله مارپیچ مجسمه ای و نمادین به سطح دوم منتهی می شود جایی که یک تجربه آموزشی، مشتریان را با هر دو عنصر طراحی قابل لمس و دیجیتالی درگیر می کند، که شامل یک دیوار جدول زمانی سه بعدی، یک کتابخانه موسیقی، شخصیت های قصه گویی دیجیتال، یک تونل متریال خودرو و یک فرصت برای سوغات و یادگیری از کادیلاک را فراهم می کند.
یک سطح شیب دار مارپیچ به سطح سوم منتهی می شود، جایی که یک گالری هنری دوسطحی (دو ارتفاعی)، میزبان یک صفحه نمایش چرخان از هنرمندان محلی است. و در آخر، طبقه سوم یک سالن اختصاصی، اتاق هیئت مدیره و فضای پذیرش را برای رویدادهای مشارکتی، VIP و تلاش مشتری مداری در نظر می گیرد. یک آسانسور داخلی به ماشین ها اجازه می دهد تا داخل خانه کادیلاک سوار شوند و به سطوح مختلفی منتقل شوند.

Gensler، در نزدیکی کارخانه Cadillac SAIC-GM، هم چنین یک فضای تحویل اتومبیل در محل را نیز طراحی کرد. از منظر پانوراما در سطح سوم ساختمان، مشتریان ماشین های جدیدشان را که به سمت سکوی مرکزی استخر رانده می شوند تماشا می کنند و با نمایش آب درخشان جشن می گیرند.

خانه کادیلاک نه تنها داستان مارک افسانه ای را قوت می بخشد، بلکه تجربه ای همه جانبه و چند وجهی را برای معرفی جسورانه کادیلاک به مشتریان ارائه می دهد. این نتیجه ضمن الهام بخشیدن به شرکت برای مدرن کردن واژگان طراحی خود در نقاط نمایندگی بین المللی و پذیرایی نسل بعدی علاقه مندان به برند، از پتانسیل بازار عظیم در چین بهره می برد.

شرکت سازنده: Gensler
نوع : تجاری - فروشگاه
وضعیت: ساخته شده
سال: 2019
مساحت: 2500 مترمربع

تحریریه معماری آرل
منبع: architizer


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8494.html