معماری داخلی آکادمی و مدرسه غربی پکن با رویکرد افزایش یادگیری

تحریریه معماری آرل
طبق توضیح معماران، طراحی داخلی و معماری این مدرسه به منظور به حداکثر رساندن سطح یادگیری دانش آموزان و در یک محیط جدید آموزشی  به عنوان آکادمی یا مدرسه ای در قسمت غربی پکن طراحی و اجرا شده است که در آن با ایجاد یک ساختار  عمومی و باز ، چشم انداز های جدید آموزشی به منظور یادگیری -دانش آموز محور را تقویت و شکل می دهند.

روزان بوش ، مدیر خلاق این مجموعه اظهار داشت ، به جای ساختار کلاس های درس سنتی، از یک روش تفکر نوین برای ساماندهی فضایی استفاده شده به نحوی که تأثیر مثبتی در نحوه ی رفتار، حرکات و یادگیری دانش آموزان داشته باشد.

برای مدرسه مشهور IB ، استودیو Rosan Bosch برنامه ریزی فضایی از سال های اولیه تا دبیرستان را ، شامل تمهیداتی برای بستر آموزشی با منابع جدید و برای ایجاد تیم های آموزشی، گروههای یادگیری انعطاف پذیر  و جدول زمانی اختصاصی تعریف نمود و دو حوزه اول برای راهنمایی و دبیرستان را مدنظر قرار داد که معتقد است به تغییر و تحول در سیستم اموزشی حتی دانشگاه منجر خواهد شد.

تئوری های اموزشی برای کسب دانش از طریق برنامه ریزی فضا و  استراتژی طراحی این آکادمی غربی در پکن الهام بخش تئوری های علمی IB است.

چشم اندازهای یادگیری و آموزش توسط حوزه های مجزا برای مثال حوزه ریاضیات و یا یک حوزه کتابخانه چند رشته ای در فضا گنجانده شده در هر منطقه ، ده ها فضای متمایز برای دانش آموزان و معلمان برای تعامل و همکاری و آموزش وجود دارد.

دانش آموزان در این فضا با چارچوب های جدیدی برای حرکت ، ساختن ، سکوت و صداها ، آزمایشگاه ، تئاتر ، کتابخانه ، نمایشگاه و حیاط روبرو می شوند.

در این مکانهای متمایز ، دانش آموزان می توانند حالتهای مختلف یادگیری و مهارتهای آموزشی را کشف کنند. برای مثال قسمت یادگیری ریاضیات در مدرسه راهنمایی ، با دارا بودن فضای جنبش به دانش آموزان اجازه می دهد تا با ابزارهای مقیاس بزرگ تری اندازه گیری کنند و فضا را با بدن خود کشف کنند. برای معلمان ریاضی در آموزش ، فضا ابزاری تأثیرگذار برای ارتباط، حرکت و دریافت و درک بهتر دانش آموزان محسوب می شود تا بتوانند تجسم بهتری از هندسه و فضا پیدا کنند.


فرهنگ چینی که پذیرای مدارس بین المللی است سعی نموده تا این فرهنگ را در یک چارچوب مدرن برای یادگیری فعال در محیط های آموزشی نوین ایجاد نماید.

در این فضای آموزشی به جای پنهان کردن دانش آموزان در کلاس های درس با ایجاد فضاهای باز  از این فرصت برای افزایش یادگیری استفاده کرده و در عین حال در این فضای گسترده به منظور تنوع بصری از آثار باستانی چوبی ، مبلمان و گرافیک های جذاب برای دانش آموزان آکادمی استفاده نموده است.

طراحی فضاهای سنتی مدارس شامل سالن های ناهارخوری ، فضای کتابخانه و راهروها به صورت جداگانه و برای بهبود شرایط محیط هستند اما در فضاهای جدیدآموزشی مکان های چندمنظوره موقعیتی چندگانه برای فعالیت های مختلف در طول روز به حساب می آیند درادامه با پلان ها و تصاویر بیشتر با آرل همراه باشید...

تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: آرک دیلی



لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8472.html