طراحی داخلی مفهومی شوروم و نمایشگاه دکوراسیون و مبلمان

تحریریه معماری آرل

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. این فضا یک نمایشگاه و شوروم شامل چندین برند مبلمان مانند HermanMiller و Ligne Roset است. این مجموعه فضای نمایشگاهی معماری، ویژگی ها و هویت برند ها و طرح ها را به نمایش می گذارد و تفکر و کانسپت طراحی بر دو جنبه اصلی تمرکز دارد: 1. به کارگیری بهترین راهکارها برای نمایش ویژگی های مختلف برندها و مبلمان را در یک نمایشگاه واحد 2. علاوه بر نمایش محصولات، ارائه تجربه ای مداوم در یک فضای هنری.

فضا به عنوان یک زمینه عمومی و با استفاده از مبلمان مختلف به چهار قسمت تقسیم شده است ، بخش اول طراحی کلاسیک، بخش دوم مبلمان و صندلی های ارگونومیک ، سوم دفتر کار خانگی و قسمت چهارم بخش مبلمان خانگی است.

 مقیاس فضایی، شکل و رنگ هر مکان متفاوت است و از این طریق جو متفاوتی را ایجاد می کند و ضمن ایجاد لذت اکتشاف را در کاربران تحریک می کند ثانیا ، استفاده و ساماندهی هندسه هایی در کل پروسه طراحی به تفکر افراد در باب یافتن معانی مفهومی فضا کمک می کند در واقع مجموعه طاق ها و آرک ها در منطقه نشیمن ، یا مجسمه با طرح هندسی روی ستون و حفره های روی دیوارها  در قسمت کلاسیک اشکالی برای ایجاد تعاملی سمبولیک و استعاره ای هستند ، که این مؤلفه ها مانند سرنخ هایی پنهان چهار منطقه را به هم متصل می کنند و بنابراین تجربه فضایی مستمر در فضا را  برای کاربران فراهم می کنند.

3 منطقه طراحی کلاسیک ، صندلی های ارگونومیک و دفتر کار خانگی نمایشگاه HermanMiller در گوانگژو را تشکیل می دهند ، در حالی که فضای مبلمان خانگی مجموعه ای از محصولات برندهای دیگر را  نیز شامل می شود.

طراحی کلاسیک: کابین کوچک چوبی در منطقه میانی برای ادای احترام به طرح های کلاسیک به کار رفته  و مجسمه سیمانی ابتدا یک ستون بی معنی بوده است که طراحان با اتخاذ مفهوم اصلی "برش" ستون را به یک مجسمه تبدیل کردند که ترکیبی از توابع و معانی نمادین است در واقع مفهوم اصلی ایجاد چیزی از هیچ برای ایجاد شرایطی مطلوب می باشد.

با نگاه به مجسمه با دیدی عمیق تر ، جزئیات بیشتری احساس می شود ، مانند کشف دنیایی با ابعاد دیگر..... دقیقاً مانند فرایند طراحی فضایی ، برای رشد و انتقال روح فضا عمقی در فضا احساس می شود. نقاشی های خطی به کار رفته در فضا می تواند ارتباط مستقیمی با خطوط بینایی برقرار کند و فضا را انسانی تر جلوه گر نماید.

منطقه صندلی های ارگونومیک فضایی برای کاربران برای تجربه علمی و استفاده از محصولات مهیا می سازند و با توجه به رفت و امد زیاد برای آرامش در فضا از عایق های صوتی استفاده شده است.


 

حوزه دفتر کارخانگی در طراحی از اشکال فیزیکی فراتر می رود و با اشکال مختلف معماری در یک فضای وسیع تر هماهنگ است ، زیرا آثار هنری تجسمی از طبیعت بشر را نمایان کرده و نزدیکی طراحی مبلمان به ویژگی های بدن انسان با نقاشی بدن انسان که با خطوط ساده ترسیم شده است  در فضاها به کار رفته و می تواند تجربه بازدید کنندگان را بهتر در فضا ادغام کند.

در محل اتصال سه فضا ، دو شکل هندسی ، یک مکعب و یک کره مجسمه ای با حجم زیاد تشکیل شده است که کره ، تجسم خورشید ، در گوشه ای از مکعب قرار می گیرد تا افراد در حال حرکت بتوانند "اشکال" را با دید متفاوتی مشاهده کنند و با قرارگیری در موقعیت های مختلف آن را در ابعاد یا زوایای مختلف مشاهده می کنند درست مانند تجربه تماشای خورشید از زوایای مختلف  و کامل یا ناقص دیده شدن آن در فضا...

فضای زندگی یک فضای همیشگی پویا است که  از اتاق خواب ، اتاق ناهار خوری ، اتاق نشیمن و سالن بدنسازی تشکیل شده که با دیوارهای ضخیم تفکیک شده و حس تشریفاتی خاصی را به وجود می آورند زیرا فضای زندگی فضای بسیار مهمی در زندگی روزمره محسوب می شود و با به کارگیری آرک ها با تکرارپذیری ریاضیاتی می تواند احساس ریتمی ایجاد کند ، که افراد را به داشتن احساسی بی مرز سوق می دهد در ادامه با تصاویر بیشتر با آرل همراه باشید....



تحریریه معماری آرل

منبع: Archdaily

 


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8467.html