9 سوال طراحان داخلی که در اولین ملاقات باید آماده پاسخگویی به آن ها باشید !

تحریریه معماری آرل
اگر به تازگی برای طراحی داخلی و دکوراسیون منزل ، یک معمار، دکوراتور یا طراحی داخلی استخدام کرده اید یا به فکر انجام این کار هستید ، تعدادی سؤالات کلیدی وجود دارد که باید هنگام اولین ملاقات برای آغاز کار و مشاوره آماده پاسخگویی به آنها باشید. صرف نظر از اندازه پروژه، یک طراح داخلی یا یک دکوراتور می تواند به شما در رسیدن به یک نتیجه خارق العاده کمک کند و با به کارگیری ایده هایی که تا بحال به آن ها فکر نکرده اید و با توجه به سبک زندگی و بودجه مورد نظر به شما کمک خواهد کرد. اگر طراح داخلی فضای شما سؤالات مطرح شده در ادامه را می پرسد ، نشانه خوبی است که بدانید همکاری شما در طراحی ، تجربه ای مثبت خواهد بود و با نتیجه ای شگفت انگیز مواجه خواهید شد با آرل با این سوالات ضروری همراه باشید....

1. در مورد خانه خود چه چیزی را دوست دارید (و یا از آن متنفر هستید)؟

با نوشتن لیستی در مورد چیزهایی که در حال حاضر به خوبی کار می کنند و چیزهایی که شما را ناامید می کنند ، آماده شوید. این موارد می تواند موارد بزرگی باشد (حمام ، فضای کافی درآشپزخانه) یا چیزهای کوچک تر (رنگ دیوارها ، احساس موجود در اتاق خواب مستر).

همه چیز را در دو ستون به عنوان لیستی برای شروع تفکر خود یادداشت کنید. در مرحله اول از موارد مهم و اولویت ها آغاز کنید. به احتمال زیاد مواردی در این لیست وجود دارد که می توان آنها را به راحتی تغییر داد و این باعث می شود تأثیر بزرگی ایجاد شود (مثلاً می توانید ملحفه های جدیدی را برای اتاق خواب ها تهیه کنید ، خانه را رنگ کنید ، پنجره ها را بزرگتر کنید) این لیست همچنین به طراح کمک می کند تا اولویت های شما را درک کند و در اولویت کاری خود نیز قرار دهد.v

2. چگونه از خانه (یا اتاق های) خود استفاده می کنید!

به عنوان مثال، آیا از اتاق خواب اصلی فقط برای خواب و استراحت استفاده می کنید یا در آن تلویزیون،کمد لباس یا صندلی هم نیاز دارید؟ برای پاسخگویی به این سوال به هر اتاق بروید و در مورد نحوه استفاده از اتاقها و هرگونه تغییر - بزرگ یا کوچک - که باعث بهبود عملکرد اتاق برای شما و خانواده می شود فکر کنید برای تفکر واضح تر به ای کاش هایی فکر کنید که در طول روتین روزمره با خود گفتید برای مثال ای کاش اتاقم نور بیشتری داشت یا یک صندلی برای تماشای منظره بیرون! یا ای کاش پرده ضخیم تری انتخاب کرده بودم و یا  اگر این اتاق یک تاب داشت چقدر خوب می شد!

3. آیا نیازهای خاصی دارید؟

ممکن است سبک زندگی هر یک از افراد در خانواده نیاز خاصی را به وجود آورد این نیاز ممکن است یک صندلی محکم باشد که یک فرد سالخورده به آن نیاز دارد یا فرش ضد آلرژی برای دختر خانواده که حساسیت دارد همچنین در صورت وجود حیوانات خانگی باید نیازهای هر نوع حیوانات خانگی را نیز در نظر بگیرید و با طراحی مطرح نمایید.

4- بودجه فعلی شما چقدر است؟

هیچ پاسخ درست یا غلطی برای این امر وجود ندارد ، اما واقع بینانه بودن در مورد بودجه به شما در اجرا و مراحل پروژه برای کمک می کند ممکن است یک پروژه کوچک را مدنظر قرار دهید یا  چشم انداز بزرگتری برای شروع کار داشته باشید در واقع تفکر استراتژیک در مورد خواسته ها و و هزینه ها در طراحی کلی می تواند به شما در پس انداز کردن در طی مسیر کمک کند و از خطاهای طراحی گران قیمت و غیر منتظره جلوگیری نمایند.

همچنین واقع بین بودن در مورد انتظارات متناسب با بودجه ای که تعیین کرده اید ، بسیار مهم هستند. برخی از مشتریان ایده های بزرگی را در نظر می گیرند که فکر می کنند در بودجه اندکی که تعیین کرده اند می تواند اتفاق بیفتد.

5- آیا سرگرمی ، فعالیت های خارج از برنامه روزانه در زندگی شما وجود دارد؟

آیا سرگرمی یا فعالیت های خارج از روتین روزمره در سبک زندگی شما وجود دارد ، برای مثال کلکسیون های خاص یا یادگاری هایی که باید مورد توجه قرار گیرد ، فضای مطالعه اختصاصی یا اتاق سرگرمی؟ یا یک کمد مخصوص ؟ بهتر است طراح را برای در نظر گرفتن علایق خود مطلع نمایید.

6. چه رنگ هایی را دوست دارید؟

چه رنگهایی را دوست دارید؟ آیا در خانه از هنر یا اکسسوری های خاصی استفاده می کنید در این صورت ترجیحات رنگی شما چه رنگ هایی است؟

7. از چه رنگهایی متنفر هستید؟

همانطور که دانستن رنگ هایی که دوست دارید ، مهم هستند اطلاع  طراح از رنگهایی که واقعاً دوست ندارید برای استفاده حداقلی یا اجتناب از آن ها نیز  برای داشتن دکوراسیونی مطابق سلیقه شما بسیار ضروری است.

8- به چه سبک (هایی) ترغیب می شوید؟

چه سبک دکوراسیونی را دوست دارید یا می خواهید در دکوراسیون جدید ایجاد کنید؟ اگر مطمئن نیستید که یک راهکار مفید دیدین ایده های الهام بخش در Houzz یا Pinterest  است.

 میتوانید یکی از عکسهایی که دوست دارید و یکی از عکس هایی که اصلاً دوست ندارید را  انتخاب کنید و با طراح به اشتراک بگذارید اما این موضوع را فراموش نکنید حتی اگر به تصویری علاقه دارید انتظار تبدیل شدن خانه خود به آن را نداشته باشید اینکار فقط برای یافتن سلیقه زیبایی شناسانه شما توسط طراح است تا بهتر بتواند شما را در یافتن سبک متناسب با سلیقه و ابعاد و منزل یاری رساند.

9- در چه بازه زمانی تمایل دارید کار طراحی انجام شود؟

اگر محدوده زمانی خاصی برای طراحی یا ایجاد تغییرات در نظر دارید به طراح اطلاع دهید زیرا طراح نیاز دارد تا متناسب با نیازهای شما پاسخگو باشد که این بازه برای ایجاد  تغییرات واقع بینانه است یا خیر.  زیرا تنها طراحی برای زمانبندی مطرح نیست و طراح یا دکوراتور بایستی  برای اجرا یا خرید مبلمان با  گروه های دیگری نیز مشارکت داشته باشد.

همچنین اگر بودجه شمامحدود است ، ممکن است دوست داشته باشید که پروژه خود را نیز برنامه ریزی کنید به طوری که بخشی از کارها را زودتر انجام دهید و بعد از آن که پس انداز بیشتری کردید ، سایر قسمت ها را نیز ادامه دهید. در جریان قرار گرفتن طراح باعث می شود تا طراحی کلی یکپارچه بماند و می تواند با جلوگیری از اشتباه در طول راه ، در هزینه شما صرفه جویی نماید.

برای تعامل موثر با طراحان یکی از مهمترین موارد ، ارتباطات باز و صادقانه است. مهم است که اگر احساس می کنید پروژه به جهتی تغییر می کند که در آن راحت نیستید او را در جریان بگذارید و لازم است بیان نیازها بسیار شفاف، قاطعانه و بدون خجالت صورت گیرد.

اگر برای استخدام دکوراتور ها و طراحان داخلی و یا برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون منزل مردد هستید و یا درباره آن ها نیاز به مشاوره دارید با طیف وسیعی از خدمات طراحی و اطلاعات تخصصی در وبسایت و برای مشاوره آنلاین و رایگان برای دکوراسیون منزل می توانید با آیدی تلگرام  @decoboom_admin در ارتباط باشید....

تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین

منبع: thelittledesigncorner


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8464.html