10 ویدیو برتر در سال 2019 را مشاهده نمایید

تحریریه معماری آرل
در طول سال ها، وب سایت دیزاین بوم بسیاری از پروژه ها را در زمینه های معماری، هنر، طراحی و فناوری منتشر کرده است که در فرمت تصاویر در حال حرکت ارائه شده اند. این فیلم های کوتاه از یک فیلم ویدئویی غیرواقعی از  مارک زاکربرگ که قدرت خطرناک محتوای جعلی را نشان می داد گرفته تا نمایشی که توسط banksy همزمان با نمایشگاه دوسالانه هنر ونیز در یک غرفه خیابانی بدون مجوز برگزار شد، نگاهی پویا را به کارهای خلاقانه از میان انیمیشن ها، مستندها و قالب های دیجیتال نشان می دهند.
10فیلم برتر ما در سال 2019 یادآور فیلم هایی می باشند که در این یک سال آن ها را نمایش داده ایم و در 12 ماه گذشته تصورات همراهان ما را شکل داده اند.

1 - فیلم غیرحقیقی مارک زاکربرگ که قدرت محتوای جعلی را نشان می دهد

 

یک فیلم دیپ فیک از مارک زاکربرگ که در اینستاگرام بارگذاری شده است نگرانی هایی راجع به محتوای جعلی ایجاد کرده است.  دیپ فیک (deepfake) روشی برای ایجاد محتوای تغییر یافته دیجیتالی با استفاده از هوش مصنوعی برای ترکیب و تصویربرداری از تصاویر و فیلم های موجود است. کلیپ مورد نظر توسط bill posters در اینستاگرام قرار گرفت، نام مستعار هنرمند و نویسنده مشهور بین المللی ساکن در انگلستان. این فیلم به عنوان یک برنامه خبری موجه بنیانگذار فیس بوک را نشان می دهد که سخنرانی گمراه کننده در مورد شبکه های اجتماعی ارائه می دهد.

2 - محققان MIT راهی را برای جابجایی سنگ 25 تنی با دست کشف می کنند

 

یک شرکت طراحی ماده مستقر در کمبریج، از تحقیقاتی در مورد شکل های بتن به ظاهر بی وزن که به راحتی قابل جابجایی است پرده برداشت. با همکاری شرکت تحقیقات ساخت و ساز CEMEX global R&D راهی برای چرخش سنگ های غول پیکر کشف شد که در غیر این صورت به جرثقیل ها یا تجهیزات سنگین نیاز پیدا خواهد شد. مستندات ویدئویی از تحقیقات آنها احتمال جابجایی فرم های بتونی بزرگ و مونتاژ آنها در سکوهای چند سطحی، دیوارها و حتی راه پله ها را نشان می دهد. با استفاده از لبه های گرد و دستگیره ها، اجزاء را می توان به راحتی تکان داد ، کج کرد و در جای خود قرار داد.

3-چرا با این ربات کتک خورده همدلی می کنیم؟

 

viral video boys در corridor digital فیلمی را به ناامیدکنندگی یک قسمت از black mirror و آزاردهندگی یک تقلید تمسخرآمیز از christopher guest منتشر کردند. در  یک روز در زندگی سه مهندس ضربات شدیدی به آخرین مدل ربات پیام رسان دو پای خود می زنند. این آقایان با بی پروایی به منطقه آزمایش خود می روند و با چوب های هاکی به روبات خود ضربه می زنند. این کار سرگرم کننده است، اما به سرعت اتفاقی در مغز ما می افتد. این ویدئو باعث می شود که سؤال کنیم، "چرا ما با این روبات ضرب دیده همدردی می کنیم؟"

4 -" حیوان کشف نشده" از آلودگی های پلاستیکی در حالیکه با صدا و به سختی نفس می کشد توسط امواج به ساحل آورده می شود

 

فیلم کوتاه و تلخی  که به آن "مخلوق" گفته می شود، داستان آورده شدن حیوان ناشناخته ای را به ساحل می گوید که برای حق کشیدن آخرین نفسش در آرامش، می جنگد. سالانه 100000 پستاندار و طبق آمار یونسکو یک میلیون مرغ دریایی از پلاستیک می میرند. برای ایجاد جنبش و الهام بخشیدن برای تغییر، موج سواران در مقابل فاضلاب با همکاری  park pictures این فیلم را ساختند. موجودی که در این فیلم میبینید یک نمود رایانه ای است از هزاران گونه که هنوز کشف نشده اند، یک بازنمایی از زندگی های ناشناخته ای که پلاستیک های ما آنها را سریعتر از آن که کشفشان کنیم، می کشند.

5- استفاده از پهباد برای روشنایی مناظر دور دست بولیوی

 

با استفاده از فن آوری پهباد، جدیدترین عکس برداری ها از مکانهای دور از دسترس امکان پذیر شده است. این عکاس مستقر در شیکاگو برای ایجاد منابع نوری هوایی از پهباد های کنترلی استفاده می کند و مناظری را برای مجموعه reuben wu جمع آوری می نمایید. با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای ایجاد مسیرهای نوری ، wu اشکال هندسی را ایجاد می کند که مانند هاله هایی که در حال حرکت به دور چشم انداز هستند. او از آنها برای روشنایی مکان های غیرقابل دسترس مانند کوه ها ، دره ها و دیگر مناطق دور افتاده استفاده می کند. با توجه به جدیدترین تصاویر گرفته شد، با حمایت مالی یک شرکت دانمارکی متخصص در تجهیزات عکاسی دیجیتال رده بالا مجدداً به بولیوی سفر کرد.

6- ساختمان اسب سواری luis Barragan در شهر مکزیکو

 

ساختمان در شمال غربی شهر مکزیکو توسط وب سایت دیزاین بوم مورد بازدید گرفته است. پروژه ای در سال 1966 طراحی شده و بین سالهای 1967 و 1968 برای یک فرد سوئدی و خانواده اش ساخته شد و شامل یک خانه و مجموعه ای از اصطبل ها، انبارها و زمین های لازم برای پرورش و تربیت اسب ها می باشد.
مجموعه  cuadra san cristóbal با صفحات مسطح، خطوط هندسی مینیمالیستی مشخص می شود که با دیواره های صورتی و قهوه ای، نقوش آفریقایی، بافت، آب و نور ملایم می شود تا احساس آرامش را برانگیزد.

7- banksy با نمایشگاه هنر دوسالانه ونیز از طریق یک غرفه غیرقانونی خیابانی برخورد می کند

 

در یک پست اینستاگرام در تاریخ 22 مه ، banksy با تعجب پرسید که چرا هرگز از او خواسته نشده است که در نمایشگاه دوسالانه هنر ونیز شرکت کند. این هنرمند ناشناس می نویسد: "شروع به کار غرفه من در دوسالانه ونیز. علی رغم بزرگترین و معتبرترین رویداد هنری جهان بودن، به دلایلی من هرگز دعوت نشده ام." یک فیلم ویدئویی یک دقیقه ای، مردی پنهان را در حال تنظیم یک تابلو از نقاشی های رنگی روغنی در خیابانهای شهر ایتالیا نشان می دهد. بعد از اتمام کار، چند تصویر کشتی های کروز بحث برانگیز را نشان می دهند که منظره تماشایی ونیز را در حالی که مسیر خود را از کانال بزرگ عبور می کنند.

8- عینک های آفتابی tens: جهان را از طریق فیلترهای فیلم wes anderson ببینید

 

tens sunglasses طیفی از عینک ها را به وجود آورده است که پس از گذاشته شدن بر روی چشم، فرد به زمان عقب باز می گردانند. این عینک آفتابی مجهز به لنزهای فیلتر با الهام از رنگ فیلم های wes anderson با نام " spectachrome" شناخته می شود.
این شرکت برای  تهیه طرح نسخه محدود "spectachrome" ، از عکاسان کمک خواستند. نتیجه، پالت های رنگی منحصر به فردی بود که معمولاً در فیلم های wes anderson یافت می شود، به عنوان مثال moonrise kingdom ،  the royal tenenbaums و hotel chevalier .

9- پاویون  swiss با فیلمی توسط Pauling boudry / renate lorenz به کلوپ شبانه تبدیل می شود

 

در 58مین نمایشگاه دوسالانه هنر ونیز ، هنرمند duo pauline boudry / renate lorenz  پاویون سوئیس را به یک محیط گسترده و همه جانبه، یادآور یک کلوپ شبانه تبدیل کرد. moving backwards (حرکت به عقب) در اطراف حول یک فیلم متمرکز شده است که در آن پنج اجرا کننده از زمینه های رقص متنوع حرکات رو به عقب را به عنوان ابزاری بالقوه برای تولید اشکال جایگزین ایستایی و حرکت آزمایش می کنند.
در این نمایشگاه، هنرمندان به وضعیت سیاسی فعلی را که با نیروهای رگرسیونی و استبدادی شناخته می شود، بازتاب می کنند . اما به جای اینکه یک مخالفت آشکار را تجربه کنند ، شیوه های ایستادگی را جست و جو می کنند و رقص های پسامدرن و رقص شهری را با تکنیک های چریکی و عناصر فرهنگ زیرزمینی ترکیب شده اند.

10- پیانویی گرانبها، تبدیل به ترکیبی آنالوگ از 20 آلت موسیقی کنترل شده توسط کلیدهای پیانو می شود

 

brunettes shoot blondes که در سال 2010 تشکیل شده و در kiev ، اوکراین واقع شده است ، یک گروه راک است که یک پیانوی قرن نوزدهم را به دستگاهی تبدیل کرد که دارای 20 ساز مختلف است. این ترکیب آنالوگ که در آخرین ویدیوی برای آهنگ  "Houston" دیده شده، به سه بخش تقسیم شده است : بخش مرکزی که شامل پیانوی واقعی است. بخش چپ با ویولا ، ویولن سل ، ارگ و زایلوفون و بخش راست که در آن می توانید تمام تمام ساز های ضربی را پیدا کنید.
حتی اگر گروه نمی دانستند، بهترین چیز در مورد پیانویی که آنها پیدا کردند این بود که بدنه آن فقط دارای فضای خالی زیادی است، اتفاقی که در پیانوهای مدرن نمی افتد چون سیمی به شکل متقاطع دارند که فضای خالی کمی ایجاد می کند.


تحریریه معماری آرل
منبع : top-10-videos-of-2019

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8434.html