خانه ای که طراح هیچ قسمتی از 56 مترمربع را رها نکرده است

تحریریه معماری آرل
معماری ها حال و هوای معاصر و امروزی را به فضای داخلی یک استودیوی معمولی می آورند.  معماران Tres Arquitetura مدرن و روشن تحت تأثیر شعرهای بدوی و جذاب قرار گرفته اند که نشانگر آغاز تاریخ بشر است، بنابراین بر ماهیت نمادین غارها به عنوان نخستین مسکن و هم چنن نجات دهنده انسان، به این دلیل که وقتی چیزی را دربرمیگیرند آن را دنج و امن می سازنند،  تاکید ورزیدند.
خانه Cassa Menir با الهام از اولین نماد شناخته شده معماری طراحی شده است تا افرادی را که به دنبال کاربری هستند، در خود جای دهد اما از طراحی انسانی پرهیز نمی کند. با مفهوم Casa Viva، موضوع نمایشی در سال 2018، افراد حرفه ای با ایده ایجاد محیطی که واقعاً از آن لذت برده می شود، راهنمایی شدند و هیچ قسمتی از 56 مترمربع را رها نکردند. در این فضا یک پناه شهری، اما از طبیعت روستایی، با استفاده از مواد طبیعی با تاکید بر معاصر و امروزی بودن، بصورت ایده آل طراحی شده است. خانه مبلمان کمی دارد و آشپزخانه  در اولویت قرار گرفته و در اطراف خود یک اتاق نشیمن ، اتاق خواب ، حمام ، کمد و یک باغ چسبیده را دارد. کاشی های، در فرم های ارگانیک، کف و دیوارها را پوشانده و الگوهای منحصر به فرد و متمایزی را تولید کرده اند.

در حال حاضر پالت رنگ ها، با رنگ های خنثی مانند بژ و سیاه و همچنین برنجی و قهوه ای طبیعی، دکوراسیون را متعادل و جذاب می کند. یک پانل با یک سازه چوبی با معرفی معماری به عنوان یکی از محل های کار اداری، فضایی اجتماعی و صمیمی را در خود جای داده است که به منظور دربر گرفتن محل سکونت، جمع کردن اتاق ها به صورت نیمه و آزاد سازی گردش در اطراف ساخته شده است. رشته های الیاف Nani Chinellato توسط متخصصین بافته شده و پارچه ای منحصر به فرد را تشکیل می دهند که به دور این اسکلت ساختاری پیچیده می شود. در نگاه اول، هر کسی که وارد محیط شود، نمی تواند هدف این پانل را درک کند، اما در طول راه می توان دریافت که "جعبه" در واقع تخت خواب ، مبل و میز را در خود جای داده است ضمن بهینه سازی فضا یک عنصر طراحی سفارشی را ایجاد می کند.
سنگ گرانیتی بین دو پارتیشن که شخصیت سازه ای را ابراز می کند، وظیفه تقسیم محیط ها را بر عهده دارد و فضای  صمیمی خانه، فضای نشیمن و ناهار خوری را از هم مجزا می کند. پارتیشن هفت متری که از نمای جلوی خانه قابل رویت می باشد، حس محصور و سنگینی را ایجاد نکرده، ضمن اینکه مدول های متفاوت به صورت پویا عمل می کند، تفکیک حوزه های منزل را آسان تر کرده است. با اشیاء و عناصری که کابری را تقویت و تسهیل می کنند و فضا به شکلی انسانی طراحی شده تا افراد حص صمیمتی یشتری در خانه داشته باشند.
در یک بخش جداگانه از آشپزخانه یک باغ هیدروپونیک طبیعی تعبیه شده که توسط شرکت FAZU اجرا می شود، نورپردازی نقطه ای موجود  باعث روشنایی سقف می شود. نوارهایی وجود دارند که دیوارها، نجاری ها و تزئینات را روشن می کنند.
تحریریه معماری آرل
نویسنده : نسترن فراهانی
منبع : آرک دیلی

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8432.html