10 نمایشگاه هنری برتر سال 2019

تحریریه معماری آرل
نمایشگاه های هیجان انگیزی که در سال جاری با انرژی و حرارت زیادی ارائه شده اند، تجربه هایی همه جانبه و مشارکتی را ارائه داده و بازدید کنندگان را با موضوعات ضروری در مقیاس هایی از کوچک تا مقیاس آثار یادمانی، درگیر کرده اند. سال 2019 میزبان نمایش های جالب و تاثیرگذاری در موزه ها و گالری های سراسر جهان بود؛ از یک نمایشگاه هنری زیر آب با هدف بالا بردن آگاهی از آلودگی های پلاستیکی گرفته تا نمایشگاه  ‘machine hallucination’با هوش مصنوعی در نیویورک. با ادامه مرورهای سالانه ما که درباره مهم ترین اتفاقات سال است ، نگاهی به 10 نمایشگاه های هنری 2019 که در 12 ماه گذشته ارائه شده اند، همراه آرل باشید.

1 - andreas franke پرتره را در زیر دریا به نمایش می گذارد

اولین کسی که در لیست 10 نمایشگاههای برتر ما قرار دارد، عکاس وینی است که پروژه "اقیانوس پلاستیکی" در زیر آب، با هدف افزایش آگاهی از آلودگی پلاستیک را به نمایش می گذارد. نمایشگاه زیر آب، در دسترس هر کس که به اندازه کافی شجاع بود تا از اعماق 40 تا 50 متر پایین بیاید قرارداشت و  شامل 24 تصویر پرتره از مردم در حال غرق شدن در دریای پلاستیک بود. "اقیانوس پلاستیکی" از 25 ماه مه تا 25 آگوست در USS general hoyt s vandenberg در سواحل غربی در فلوریدا در زیر آب نمایش داده شد و غواصانی از سراسر جهان دعوت شده اند تا از این تاسیسات دیدن کنند.

2 - yayoi kusama "من هرروز برای عشق دعا می کنم" را  در david zwirner  نیویورک ارائه می دهد

" من هر روز برای عشق دعا می کنم " yayoi kusama از 14 دسامبر در گالری دیوید زورنر در نیویورک برای عموم افتتاح شد. این نمایشگاه دو طبقه شامل چهار بخش است که آخرین الحاقات این هنرمند در مجموعه نقاشی ها، تاسیسات تاثیرگذار و مجسمه ها را نشان می دهد. بازدید کنندگان همچنین می توانند به طور رایگان، اشعار شخصی kusama را كه قبلاً منتشر نشده است، بخوانند. گالری ایالت دیوید زورنر اظهار داشت : " kusama  یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم و بیست و یکم است که در تاریخ هنر موقعیت منحصر به فردی دارد."

3- نمایشگاه طلایی takashi morakami برای نمایش در هونگ کنگ

تاکاشی موراکامی در یک نمایشگاه گسترده میهمانان را به یک دنیای تاریک از طلای براق برای کاوش در جهان چند وجهی این هنرمند ابر ستاره ژاپنی دعوت می کند. این نمایشگاه با عنوان 'MURAKAMI vs MURAKAMI' ، از 1 ژوئن تا 1 سپتامبر -  ارائه شده و یک تجربه همه جانبه با بیش از 60 نقاشی، مجسمه سازی ، طراحی ، فیلم و آثاری بر دیوارها و کف می باشد و تمام سه طبقه گالری هنر معاصر  tai kwun’s JC  را در برمی گیرد. آیکون های گل امضای او و سبک امضای superflat با وسواس و تکراری با هم ترکیب و نمایش داده می شود و هر دو دیوار و بوم را تزئین می کند. در همین حال ، چهره هایی از tan tan bo ، بر اساس شخصیت مانگا توسط نویسنده ژاپنی مانگا mizuki shigeru به عنوان شبحی ظاهر می شوند که پیچ و تاب می خورد و مایعاتی را به رنگ های خیالی و با شکوه از بدنش خارج می کند.

4- refic anadol  "توهم ماشین" را  در ARTECHOUSE در بازار چلسی نیویورک ارائه می دهد

ارائه دهنده هنر دیجیتال ARTECHOUSE اولین نمایشگاه خود را در شهر نیویورک ارائه می دهد: توهم ماشین که توسط هنرمند ترک و مستقر در لس آنجلس Refik anadol، ایجاد شده است. نمایشگاه هنرهای دیجیتال جذاب و غوطه ور کننده - از 6 سپتامبر تا 17 نوامبر در اتاق دیگ بخار تاریخی بازار چلسی واقع شده است و یک فضای گالری زیر زمینی به مساحت 6000 متر مربع در زیر محوطه اصلی بازار می باشد که به عنوان مقصدی برای نمایشگاه های به روز و تجربی است. توهم ماشین "اولین نمایشگاه انفرادی در مقیاس بزرگ در نیویورک و اولین نمایشگاه او در شهر است که از هوش مصنوعی استفاده می کند. "آزمایش واقعیت سینتیکی" از الگوریتم های یادگیری ماشین در مجموعه داده های بیش از سه میلیون تصویر استفاده می کند و هر لحظه نمایانگر انتخاب گسترده ای از سبک ها و حرکات معماری است و ارتباطات پنهان بین این لحظه ها را در تاریخ نشان می دهد.

5-Cerith Wyn Evans  ، طرح های نئونی را در نمایشگاه انفرادی در Hangarbiccoca میلان آویزان کرد

pirelli hangarbicocca در میلا  " گاز درخشان کننده" ، بزرگترین نمایشگاه انفرادی هنرمند ویلزی  Cerith Wyn را از 31 اکتبر 2019 تا 23  فوریه 2020 ارائه می دهد. این نمایشگاه با نظارت Roberta Tenconi و vicente todolí ، شامل 24 اثر از جمله مجسمه های تاریخی ، تأسیسات پیچیده یادمانی و تولیدات جدید می شود. این نمایشگاه با بیش از 5 هزار متر مربع از navate و قسمت های مکعبی pirelli hangarbicocca با هفت ستون نور بلند 20 متری ، افتتاح می شود. کار متشکل از اسکلتی از لامپهای لوله‌ای است که از سیلندرهایی در ارتفاعات مختلف مونتاژ شده است ، این کار به طور خاص برای این موقعیت ساخته شده است و با ایجاد یک رقص از نور و سایه کم نوری محیط را از بین می برد.

6 - teamlab مخازن نفتی سابق را با "جهان دیجیتال ذرات آب" در شانگهای پر می کند

دربین 10 نمایشگاه  هنری ما در سال 2019 ، teamlab یک موزه هنر جدید را در شانگهای در ماه مارس با یک نمایشگاه که از طریق دیجیتال به اکتشافات آبی می پردازد، افتتاح کرد. این نمایشگاه با عنوان "جهان ذرات آب در مخزن" پنج مخزن عظیم نفتی سابق را را تغییر شکل می دهد که یک پروژه موزه جاه طلبانه است و بعد از مدت ها انتظار برگزار می شود که به  درستی با نام "مخزن شانگهای"  نامیده شده است. teamlab  پنج تاسیسات را در سراسر فضا پخش می کند که در داخل یک مخزن نفتی سابق واقع شده اند و از فناوری های دیجیتال برای انتقال شگفتی های طبیعی استفاده می کند. در عنوان اثر ، "جهان ذرات آب در مخزن ، فراتر از مرزها" ، یک آبشار عظیم به نظر می رسد که فضای داخلی مخزن را به بیرون می ریزد ،و آثار دیگر یک سال شکوفا کردن گلهای فصلی و طرحی از امواج را نشان می دهد که برای تشکیل یک بدنه واحد و ناگسسته از آب به هم متصل می شوند.َ

7- nous les arbres در  Fondation Cartier pour l'art contemporain(بنیاد کارتیه برای هنرهای معاصر)  نور جدیدی را روی درختان می افکند

با تأثیرات تخریب جنگل ها - چه انسانی و چه طبیعی - که به شدت در سراسر جهان احساس می شود ، نمایشگاهی با نام Fondation Cartier pour l'art contemporain طنین انداز آخرین تحقیقات علمی می شود و می کوشد نور جدیدی را بر روی درختان بتاباند. این نمایشگاه - که از 5 ژانویه سال 2020 در پاریس دیده می شود ، در اطراف چندین گروه بزرگ آثار برپا می شود و جمعی از هنرمندان، گیاه شناسان و فیلسوفان را کنار هم گرد می آورد و به چهره های بی شماری می پردازد که از طریق سفر زیبایی شناختی یا علمی خود ، با درختان پیوندی صمیمی و صمیمی برقرار کرده اند. designboom در نمایشگاه که به نام "درختان" خوانده می شود حضور پیدا کرد تا اطلاعات بیشتری در مورد گونه های گیاه شناسی و خصوصیات غیر منتظره آنها پیدا کند.

8- Chiharu Shiota" ابری از افکار" را در Gropius Bauمی بافد

در 16 ژوئن 2019 ، gropius bau برلین مفهوم فرآیندهای دست ساز و صنایع دستی را در صحنه هنر معاصر این شهر مورد بررسی قرار داده و تاریخ خود را به عنوان موزه سابق برای هنرهای تزئینی، به عنوان نقطه شروعی درنظر گرفت. با نظارت natasha ginwala und julienne lorz ، و' برلین همیشه به شما نیاز خواهد داشت' با استفاده از یک مجموعه جذاب از آثار موجود و سفارش داده شده ، با روشهای سنتی تولید ، زیبایی شناسی و متریال ها ، نور خود را بر روی تمرین های  هنرمندان در شهر می افکند. به عنوان بخشی از نمایش ، هنرمند chiharu shiota یک بنای یادبود "فراتر از حافظه" را ارائه می دهد ، که آتریوم بزرگ این موسسه را پر می کند.

9-Cai Guo-Qiang بیش از 10000 سار چینی را از مردان سفالی جنگی آویزان می کند

نمایی از تاسیسات cai guo-qiang (منظره) 2019 (جزئیات)
که در دهووا ، استان فوجیان و ملبورن ، به سفارش NGV تحقق یافت
تصویر © cai guo-qiang / عکس © عکاسی tobias titz
ازدحام پرنده های چینی دربالای سر. در طبیعت ، هنگامی که سارها مانند این گروه در کنار هم ، با حرکت همزمان هم پایین می آیند یک murmuration خوانده می شوند و هزاران سال است که فیلسوفان چینی ، جنگجویان استوایی و امپراطوران با هراس به آنها نگاه می کنند - اما چینی سفیدی است. هر یک از سار های موجود در این اثر چینی ، ابتدا توسط خالق آنها ، هنرمند معاصر cai guo-qiang ، در اثر انفجار باروت سیاه کشته شد. سپس ، آنها از مه 24 - 13 اکتبر ، در اردوگاه NGV در ملبورن ، درکنار ارتش امپراتور qin shihuang از جنجگویان مقبره سفالی در حالت سکون به حالت تعلیق درآمدند.

10-  غول هایی که برای استراحت یک کارخانه متروکه خوابیده اند ، به مقبره تبدیل شده اند

bestiary یک مجموعه خیالی از حیوانات نیمه خیالی است. هنرمند با این موجودات زیاد بازی می کند ، اما اخیراً اتفاقی اسرارآمیز رخ داده است. به نظر می رسد که بزرگترین و سنگین ترین جانوران دو بعدی او از صفحات خود جهش یافته اند ، به اندازه غول ها  بزرگ شده اند اند، زندگی کامل داشته اند و سرانجام به این کارخانه متروکه پناه آورده اند - کارخانه ای که دقیقاً در زادگاه phlegm ، شفیلد ، انگلیس واقع شده است و از 15 ماه مارس  تا 6 آوریل برای دیدن برپا است. پس از گذراندن چند سال گذشته روی حکاکی های مسی  کوچک و نقاشی های جوهری پیچیده به اندازه چند سانتیمتر ، phlegm از شخصیت های مکرر خود در یک صحنه عظیم و سه بعدی رونمایی کرده است.

تحریریه معماری آرل
منبع :top-10-art-exhibitions-of-2019


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8430.html