پیش بینی ترندهای دکوراسیون داخلی 2020 توسط طراحان داخلی حرفه ای

تحریریه معماری آرل
سال به سال ، در سبک دکوراسیون، چیدمان و انتخاب رنگ ها و مبلمان، ترندهایی مرسوم شده و در منازل و دکوراسیون سایر فضاها توسط طراحان و معماران حتی عموم مردم به کار برده می شود این ترندها هر ساله فضایی تازه و جالب ایجاد می کند و مارا به یک سال جدید دعوت می نماید امسال هم طبق روال سال های گذشته، سال 2020 به همراه خود ترندهایی را به ارمغان آورده البته لازم نیست تمام دکوراسیون را تغییر دهید می توانید با اکسسوری ها و مبلمان و یا به کارگیری رنگ ها و ترفندهایی ترند های امسال را به دکوراسیون دعوت کنید. اگر شما از دسته افرادی هستید که نمی دانید جریان ترندهای سال جدید به کدام سمت است آرل پیش بینی ترندهای دکوراسیون 2020 را که نتیجه صحبت با دکوراتور های حرفه ای است جمع آوری کرده تا دریابیم که در سال 2020  منتظر چه چیزهایی باشیم در ادامه همراه باشید.....

کنسول ها

کنسول ها  فضای ذخیره سازی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید تقریباً از هر کنسولی برای ایجاد نسخه شخصی خود  در دکوراسیون  استفاده کنید در واقع کنسول فقط برای اتاق های خواب نیستند. اگرچه جابجایی این کنسول ها کمی از اتاقی به اتاق دیگر دشوارتر است اما کنسول ها احساس عمیق تری به فضا می دهند و به ویژه در یک اتاق ناهار خوری یا گوشه ای از اتاق نشیمن فضای خوبی را برای سرو نوشیدنی ها و مهمانی ها  با دوستان و خانواده  مهیا می سازند امسال پیش بینی می شود در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی کنسول ها نقش پررنگتری را ایفا کنند. 

سیمان- بتن

قطعا سال آینده متریال های غیر منتظره بیشتری را که در کل خانه خواهیم داشت ، خصوصاً در حمام ،  استفاده از سینک های سیمانی  و یا در سایر قسمت های منزل استفاده از این متریال پرکاربرد تر خواهد شد  در واقع بتن به یک متریال محبوب تر و مورد استفاده در خانه تبدیل می شود زیرا بتن متریالی عالی برای ایجاد یک فضای پرشور مدرن است که مرزهای دکوراسیون با چوب استاندارد یا  سنگ های مرمر را خواهد شکست.

ترندهای اتاق کودکان

از چادرهای بازی گرفته تا تم های کودکانه و با اشکال هندسی امسال در اتاق کودکان بیشتر به چشم خواهد خورد در واقع اتاق های کودک در سال 2020 بزرگتر و جسورانه تر به نظر می رسند. اتاق خواب کودکان مکان مناسبی برای خلاقیت و هدایت احساسات درونی آن هاست و ازین رو دارای اهمیت زیادی می باشد امسال فکر می کنیم زمان آن است که با رنگ و بافت های جسورانه و مهیج تر دکوراسیون اتاق کودک را دیزاین کنید!  در هنگام انتخاب مبلمان ، فرزندان خود را درگیر کنید و موضوعی را برای دکوراسیون فضا در نظر بگیرید به این نحو تخیل کودک را نیز تقویت می کنید .

سبد

طبق پیش بینی طراحان این ترند ارزان قیمت در سال آینده افراد را به استفاده از آثار هنری  و همینطور استفاده از وسایل کارکرده  اما دوست داشتنی دعوت میکند سبد ها می توانند جایگزینی عالی به جای قاب هاب دیواری معمولی باشند. بهتر است سبد های کم عمقی را پیدا کنید که هنگام آویزان کردن به دیوار با الگوهای رنگارنگ و قطعات دستباف باشید که می تواند زیبایی فضا را دو چندان کند.

رنگ های تیره به جای خنثی

طبق پیش بینی طراحان انتظار می رود در سال 2020 شاهد استفاده از رنگهای پررنگ تر و تیره تری باشیم که به جای رنگ های خنثی در خانه استفاده شوند. رنگ هایی مانند آبی (نیروی دریایی) یا سبز که در حین تیرگی می توانند احساس آرامش را به وجود آورند ، در حالی که هنوز هم به اندازه کافی سنتی برای استفاده در اتاق های ناهار خوری یا نشیمن هستند.

اتاق غذاخوری رسمی

پلان های باز به خصوص در خانه های امروزی بسیار رایج گردیده اند و سال هاست که منازلی با این نوع طراحی بسیار به چشم میخورد  اما انتظار می رود امسال بیشتر شاهد سالن  های غذاخوری رسمی تر و مجزا از سایر قسمت ها  باشیم.  یک فضای ناهار خوری رسمی ، فضایی را برای سرگرمی به شما می دهد همانطور که از مناطق دیگر خانه جدا شده به  باز شدن اشتها برای وعده های غذایی خانواده نیز کمک می کند.

آشپزخانه های رنگارنگ

امسال شاهد ظهور رنگ های بیشتری در آشپزخانه خواهیم بود. آشپزخانه های سفید در دهه 90 جایگزین نمای چوب طبیعی شدند ، اما طی یک سال گذشته ، بیشتر طراحان در آشپزخانه های خود رنگ و بوی خاصی را اضافه کردند.این که تصمیم بگیرید از رنگهای روشن و جسورانه برای کابینت خود استفاده کنید و یا ترکیبی از رنگ ها را انتخاب کنید یا از طریق مبلمان یا کابینت ها رنگ را به فضا بیافزایید فرقی ندارد رنگ ها در سال جدید برای ایجاد احساسی پر انرژی و دعوت کننده در آشپزخانه به کار می روند.

الگوهای لایه ای

اگر از دسته افرادی هستیدکه همیشه سعی می کنید الگوها و پترن های خانه خود را با یکدیگر مطابقت دهید ، وقت آن رسیده که دست نگهدارید. به جای چسبیدن به رنگهای مینیمالیستی و خنثی ، طراحان پیش بینی می کنند سال 2020 بافت ها و الگوهای بیشتر و ترکیب های بیشتری از این موارد را برای ایجاد تنوع بصری در دکوراسیون  ببینیم حداکثرگرایی و سبک های التقاطی و بازیگوشی دکوراسیون احساسی است که  به عقیده طراحان از دکوراسیون 2020  خواهید گرفت.

اقلام دست دوم و پایدار

به دلیل توجه بیشتر طراحان به تغییرات آب و هوایی و  نیاز به پایداری ، انتظار می رود اقلام دست دوم بیشتری در خانه ها استفاده شود در واقع طراحان شروع به مشارکت فعالی در کاهش ضایعات می کنند و دکوراسیون منازل به سمت استفاده از متریال های قابل تجدید و پایدار سوق داده خواهد شد. به کارگیری یا خرید محصولات دست دوم نه تنها از لحاظ زیست محیطی انتخابی هوشمندانه است بلکه می تواند به شما امکان دهد خانه خود را بیشتر سفارشی و شخصی سازی کنید. به دنبال اکسسوری یا مبلمانی باشید که دارای مقاومت کافی و پتانسیل خوبی برای استفاده دوباره باشند.

استفاده از طیف های مختلف رنگ آبی

در سال 2020 آبی کلاسیک تنها رنگ آبی در کانون توجه طراحان نیست و طیف وسیع این رنگ را احتمالا در آینده بیشتر خواهیم دید سال آینده سایه های آبی خنثی تا آبی پاستلی ملایم را در پارچه ها، کاغذ دیواری یا حتی قطعات بزرگ مبلمان می توانید به کار ببرید.

طبیعت و متریال های طبیعی

مواد طبیعی مانند چوب و پوشش های دیواری از ترندهای پایدارتر هستند که بیرون را به درون آورده و با ایجاد آرامش دکوراسیون را بهبود می بخشند. در حالت کلی می توان گفت در سال 2020 هدف بسیاری از طراحان فرار از دنیای شلوغ و پر استرس و بازگشت به طبیعت است.

روشنایی های بزرگ

از آنجا که نورپردازی نقش مهمی در دکوراسیون ایفا می کند 2020 فرصت خوبی برای استفاده جسورانه تر  از اقلام روشنایی در ابعاد بزرگتر است برای مثال می توانید آباژور یا لوسترها و یا روشنایی های مدرن و با شکلی پیچیده تر را به کار گیرید زیرا نور ثابت راهی آسان برای تغییر ظاهر و افزودن احساسبه فضاست.

 متریال و تم برنز و طلایی

استفاده از متریال برنز از کابینت آشپزخانه گرفته تا لوازم روشنایی حتی در  دکوراسیون حمام روشی دوست داشتنی برای ایجاد یک فضای لوکس و اضافه کردن شخصیت به هر فضایی است برای اطمینان، تاثیرگذاری بیشتر و افزودن ظاهر مدرن به فضا میتواند متریال برنز را با دیگر متریال های فلزی ترکیب کنید.

اتاقهای کوچکتر

بعضی طراحان تغییر در پلان های باز  و برنامه فیزیکی آنها به صورت ، تأکید بر وجود  اتاق خواب های فردی را در سال 2020 پیش بینی می کنند با وجود کوچکتر شدن حوزه های دیگر طراحان اعتقاد دارند این کار نه تنها  حوزه ای خصوصی به منزل می افزاید بلکه طراحی دکوراسیون برای اتاق های کوچکتر کاربردی، ساده و ارزانتر  است.

سنگ طبیعی

طبق پیش بینی بعضی طراحان در سال 2020 شاهد تغییر در متریال های ساختمانی خواهیم بود  از  متریال های ساخت میز گرفته تا کاشیکاری های حمام ، بیشتر سمت انتخاب های متریال به انتخاب سنگ های طبیعی  مانند سنگ آهک ، اونیکس و ماسه سنگ هستند تا نه تنها فضایی متناسب تر  برای محیط زیست بلکه ظاهری بی نظیر تر نیز ایجاد کنند.

پنجره های های کف تا سقف

با تأکید بر ترکیب فضای بیرون و درون پیش بینی می شود که در سال 2020 با پنجره های بزرگتر و به صورت شیشه های کف تا سقف روبرو شویم این پنجره ها نه تنها باعث افزایش میزان نور طبیعی می شود، بلکه زندگی در فضای باز و چشم اندازی وسیع از بیرون و مناظر در فصول مختلف را به ارمغان می آورند.

کاغذ دیواری با طرح های جسورانه

طبق اعتقاد طراحان داخلی و دکوراتور ها کاغذ دیواری های جسورانه در سال 2020 محبوبیت بیشتری پیدا می کنند .کاغذ دیواری جسورانه نه تنها از نظر بصری اشتیاق ایجاد می کنند بلکه جایگزینی مناسب برای آثار گران قیمت هنری هستند ضمن اینکه به عنوان نقطه کانونی در فضا کاربرد موثری دارند.

رنگ های آرام و صلح آمیز

در حالی که رنگ سال 2019 رنگ های زنده استفاده می شد انتظار می رود در سال 2020 حتی رنگهای زنده تمی خنثی تر به خود بگیرند از رنگهای صورتی ملایم تا سایه های سبز پاستلی  با تناژهای رنگ های خاموش می تواند جایگزینی عالی برای رنگ های سفید یا خاکستری استاندارد باشد.

تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: thespruce


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8426.html