مرکز سرطان و سلامت / معماری تاثیر گزار در بهبودی بیماران

تحریریه معماری آرل

ابتلا به سرطان مانند شروع یک سفر است، شما نمی دانید که کجا پایان خواهد یافت. مقابله با این بیماری و پذیرفتن هویت جدید به عنوان یک بیمار مبتلا به سرطان، نیاز به قدرت دارد. تحقیقات نشان می دهد که معماری می تواند تأثیر مثبتی در بهبودی مردم از بیماری داشته باشد. یک مقیاس انسانی و یک اتمسفر پذیرنده، می تواند به مردم کمک کند تا بهتر شوند. با وجود این، اکثر بیمارستان ها به ندرت راحت هستند. پیدا کردن راه از پذیرش به رستوران به تنهایی می تواند دشوار باشد. اگر می خواهیم مردم در بیمارستان های ما بهتر شوند، باید آنها را اصلاح کنیم و مراقبت های سلامتی خوشایند و پذیرایی را ایجاد کنیم. مرکز سرطان و سلامتی که توسط Nord Architects کپنهاگ طراحی شده است، همین کار را انجام می دهد.

مرکز سرطان و سلامت کپنهاگ به عنوان یک ساختمان نمادین طراحی شده است، که آگاهی از سرطان را بدون آسیب رساندن به نام مبتلایان، ایجاد می کند. این مرکز به صورت تعدادی خانه کوچک ترکیب شده در یک خانه طراحی شده است و بدون از دست دادن مقیاس آسایش فردی، فضای مورد نیاز برای یک مرکز درمانی مدرن را فراهم می کند. خانه ها با یک سقف بلند به شکل یک اریگامی کاغذی ژاپنی متصل شده اند که به ساختمان یک نشان خاص و برجسته می دهد.
با ورود به ساختمان، خود را در یک اتاق استراحت راحت می بابید که توسط داوطلبان اداره می شود. از اینجا به قسمت های دیگر خانه ارتباط خواهید داشت، که شامل یک حیاط برای تفکر، فضاهایی برای تمرینات ورزشی، یک آشپزخانه مشترک برای یادگیری پختن غذای سالم، سالن اجتماعات برای گروه های بیمار و غیره می شود.
این ساختمان در نزدیکی مرکز شهر کپنهاگ در همان منطقه بیمارستان دانشگاه کپنهاگ (Rigsh Hospitalet) واقع شده است تا بیماران پس از معالجه در بیمارستان بتوانند به مراکز مراقبت های درمانی بروند. در طرف دیگر جاده نیز انستیتوی پزشکی Panum قرار دارد.



تحریریه معماری آرل
منبع : centre-for-cancer-and-health

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8403.html