طراحی داخلی کافه ا ی مدرن با فرهنگ آسیایی

تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی این کافه مدرن آسیایی در مرکز سن پترزبورگ و در یک ساختمان تاریخی واقع شده است که دولتی محسوب می شود به همین دلیل بازسازی و تغییرات گچبری ، نرده ها و پله ها روی پروژه کاملاً ممنوع و بدون مجوز بوده وتکنیک اصلی با تأکید بر اصالت و میراث تاریخی شکل گرفته است.
فضای تاریخی مانند پوسته ای برای عناصر داخلی به کار رفته و به کارگیری سقف های بلند و طراحی سطح دوم با ارتفاع بالاتر نیز چارچوبی را برای آزادی عمل بیشتر در طراحی و برنامه ریزی فضایی ایجاد کرده است.
کانتردر مرکز فضا قرار گرفته است و بلافاصله یک فضای نشیمن راحت ایجاد می کند به دلیل موقعیت جزیره ای کانتر ، بقیه صندلی ها از قسمت مرکزی به حاشیه منتقل شده اند بدین ترتیب به مکانی راحت تر برای نشستن تبدیل شده و همچنین مرکز سالن به کانون توجه و اصلی ترین جاذبه بصری کافه مبدل گشته است. در طبقه دوم نیز برای استفاده بهینه از فضا صندلی ها در حاشیه خط پلان و با دید به طبقه پایینی چیدمان شده اند.

با تأکید بر اینکه کافه آسیایی است ، مطابق با اصول فرهنگی در طراحی از ارتباط مستقیم جلوگیری شده ، اما در عین حال به گونه ای تلاش شده تا  ارتباط بصری کافی  و همسو با فرهنگ نیز برقرار گردد.

تقریباً تمام جزئیات داخلی با نقوش آسیایی کار شده که از مخمل قرمز تا علائم نئونی در پنجره ها نشانه های این نقوش در فضا می باشد.

روشنایی در بالای کانتر به فانوس های چینی شباهت دارند و بین لایه های اول و دوم ارتباط بصری ایجاد می کنند. تمام قفسه ها از میله های چوبی که باهم همپوشانی دارند تشکیل شده و شبیه سازه های معماری آسیا است. کاشی های بتنی به عنوان متریال مکمل استفاده شده و طرحی شبیه به پولک های ماهی را ایجاد کرده است.

تحریریه معماری آرل
مترجم: غزاله عزالدین
منبع: archdaily


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8399.html