ارتباط موثر معماران با کارفرما چرا و چگونه؟

تحریریه معماری آرل
به عنوان فردی که در زمینه ای تخصص دارید چه پزشک، وکیل و یا مسئول امور دفتری در هر شرکتی بایستی اصولی را برای روابط بهتر و کیفیت کاری بهتر بدانید. معماران نیز از این موضوع مستثنی نیستند  واتفاقا بیشتر از سایر مشاغل به این مهم نیاز دارند.
قبل از هر چیز بدانید، وجود مشتری باعث می شود زمینه معماری و کاری شما  امکان پذیر شود در واقع بدون مشتری ، هیچ کاری وجود ندارد.
معماران عزیز ، به کارفرمایان خود احترام بگذاریم!
معماران غالباً شغل خود را به عنوان یک تجارت و به عنوان تحویل محصول اشتباه می گیرند. آنها نقشه ها یا ساختمان های تمام شده را محصول می دانند. اما به عبارت دقیق تر می توان گفت معماران سرویس ارائه می دهند. بگذارید دوباره این را بگویم: معماران خدمات ارائه می دهند.

ارائه خدمات عالی به مشتری عامل اصلی موفقیت یک شرکت معماری است. سطح بالایی از خدمات چیزی است که باعث می شود مشتری دوباره برگردد. بنابراین ، به عنوان یک معمار به نفع شماست که بتوانید بهترین خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهید بنابراین اصول اولیه ارائه خدمات عالی  به کارفرما و نحوه احترام می تواند شامل مواردی کاربردی باشد در ادامه با آرل همراه باشید....

گوش کنید!

گوش کردن گام اول است معماران فقط در صورتیکه به مشتری خود به خوبی گوش دهند می توانند خدمات خوبی ارائه دهند بسیاری از مشکلات بین معماران و کارفرمایان به دلیل زمان کافی ندادن به مشتری برای صحبت یا گوش نکردن درست توسط معمار یا کارفرما است که منجر به عدم رضایت و دوباره کاری در برخی کارها می گردد.

پاسخگو باشید!

آیا آنچه مشتری خود از شما خواسته است را انجام داده اید؟ اگر نه ، چرا؟ پاسخگو بودن به مشتری نشان می دهد که شما  دائما در حال گوش دادن به خواسته های او هستید  که این موضوع اعتماد به نفس ایجاد کرده و رابطه را تقویت می کند.

صبور باشید!

معماران می خواهند دائما از مشتری شکایت کند. "این مشتری برای تصمیم گیری زمان زیادی لازم دارد یا ، این مشتری ایده های بدی دارد و ....
 این را بدانید موارد مربوط به معماری یکی از گرانترین تصمیم هایی است که شخص می تواند بگیرد  از این رو مردم عادی نیاز بیشتری به زمان و بررسی ایده ها برای انتخاب یا  درک بهتر حرف های معماران دارند حتی گاهی لازم است مزایا و معایب را با او مطرح کنید حتی  مواردی که مطلع نیست و از نظر شما می تواند پیش پا افتاده باشد! پس صبور باشید!

فرض نکنید!

بعضی اوقات فرض می کنیم که مشتری های ما مانند معماران دانش مشابهی را در مورد ساختمان و طراحی دارند. اگرچه مشتری هایی با سطح و شدت تجربه در ساختمان وجود دارند ، اما بیشتر آنها در سطحی مبتدی و تازه کار هستند. وظیفه شما این است که به مشتریان خود آموزش دهید و دانش خود را به اشتراک بگذارید. توضیح دهید که چرا لابی را به سمت شمال ساختمان منتقل کرده اید. در مورد تأثیر هزینه استخر روی بام توضیح دهید. فرض نکنید که آن ها میدانند و تمام و کمال و با جزئیات و با بیانی ساده توضیح دهید!

 مشاور باشید!

این ساختمان شما نیست. این ساختمان مشتری شماست. شما به عنوان یک معمار وظیفه دارید به مشتریان خود مشاوره دهید. به مشتریان خود در منوی گزینه های طراحی توصیه  کنید و به آنها اجازه تصمیم گیری دهید که چه چیزی بیشتر باب میل آن هاست اگر آنها انتخاب نامناسبی را انجام داده اند ، وظیفه شما این است که در مورد عواقب آنها را راهنمایی کنید. یک مشاور باشید تا شخصی که تصمیم گیرنده سلطه جو!


 گزینه ها را فراموش نکنید!

کارفرمایان با هرقشر و بودجه ای عاشق دیدن گزینه ها هستند و چه کسی می تواند آنها را سرزنش کند؟ ارائه گزینه هایی برای جنبه های خاص از طراحی ، خدمات بسیار خوبی به مشتری شما است و به آنها امکان می دهد نقش بیشتری در روند بازی ایفا کنند. بهتر است طرح برتر و متناسب را برجسته کنید و سپس گزینه های دیگر را به اشتراک بگذارید!


پوست کلفت باشید!

هر چند وقت یکبار در شرایطی قرار خواهید گرفت که مشتریان علی رغم تلاش شما بهترین رفتار را با شما نخواهند کرد به احتمال زیاد شما به عنوان یک معمار با انتقاد روبرو خواهید شد اما همیشه مهم این است که شما  تیپ  شخصیتی وحرفه ای را حفظ کرده و در این مسیر گام بردارید. به یاد داشته باشید ، در پایان روز و بعد از اتمام روز کاری این فقط یک تجارت است و شما با اخلاقیات خود زندگی می کنید!

اشتباهات را بپذیرید!

بله ! هیچکس بی عیب نیست! و مشتری های شما انتظار ندارند که شما اهل فن باشید. اگر خطایی مرتکب شده اید ، آن را قبول کنید  و در پذیرش آن مقاومت نکنید  از ویژگی های برجسته شما انعطاف پذیری است که به مرور شما را رشد می دهد!

قبل از معمار انسان باشید!

مشتریان شما در نهایت می خواهند با افرادی که دوست دارند کار کنند. از این گذشته ، آنها می توانند زمان زیادی را با شما سپری کنند. از آنها در مورد بچه هایشان سؤال کنید ، برای ان ها ساعتی شاد ایجاد کنید ، شوخی کنید و فقط مثل ربات بر کارتان تمرکز نکنید جسارت داشته باشید  اما اصالت را برای ایجاد رابطه حفظ کنید!

بگویید متشکرم!

وقتی مشتری بالقوه شما را در مورد شغلی جدید فرا می خواند از او قدردانی کنید وقتی استخدام شدید یا در کل  زمان پروژه حتی تا اتمام کار از او تشکر کنید زیرا که معمار بودن یک هدیه است که تنها با  مشتری امکان پذیر است!


تحریریه معماری آرل
نویسنده و مترجم: غزاله عزالدین
منبع: buildingsarecool

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8398.html