مرکز ملی هنر Kaohsiung / Mecanoo

تحریریه معماری آرل
با طراحی معماران هلندی Mecanoo، سایبان موج دار از معماری فوق العاده Weiwuying الهام گرفته و توسط انبوه درختان انجیر که معمولاً در منطقه یافت می شوند، ساخته شده است. این ساختمان سراتاسری با مساحت 35 هکتار (141،000 متر مربع) در پارک زیبای نیمه گرمسیری با مساحت 116 هکتار (470،000 متر مربع) در قلب Kaohsiung قرار دارد که آن را به بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی جهان زیر یک سقف و همچنین مهمترین سرمایه گذاری فرهنگی تایوان در یک نسل تبدیل کرده است. این خانه شامل پنج فضا برای اجرای هنر است: یک خانه اپرا با 2236 صندلی ، یک سالن کنسرت با 1،981 صندلی ، یک خانه بازی با 1،210 صندلی ، یک سالن رسیتال  با 434صندلی و یک تئاتر در فضای باز که ساختمان را به پارک وصل می کند.
Kaohsiung با جمعیتی در حدود 3 میلیون نفر در جنوب تایوان واقع شده است و زمانی یکی از بندرهای مهم بین المللی بوده و اکنون شهری مدرن و متنوع با یک فرهنگ غنی است. مرکز ملی جدید هنرهای Kaohsiung ، با استفاده از مکانی که در گذشته یک پایگاه آموزش نظامی بود ، نمادی از چشم انداز توسعه شهر Kaohsiung و تایوان و فرصتی برای اتصال استعدادهای محلی و جهانی از طریق هنر و فرهنگ است.
Chien Wen-Pin مدیر هنری Weiwuying گفت: "چیزی که بازدید کنندگان از خارج از کشور در Weiwuying با آن روبرو می شوند ، اشتیاق به تئاتر ، رقص ، نمایش و موسیقی است که در همه جای تایوان وجود دارد. مخاطبان ما فوق العاده هیجان زده و مشتاق دانش هستند. من برای آشکار ساختن ایده های جدید برای برنامه هایی که که نمایانگر بهترین ها در عصر معاصر باشد ، با هنرمندان در داخل و خارج از کشور همکاری خواهم کرد. Weiwuying با امکانات فوق العاده ای به ما فرصت آزمایش جسورانه و خلاقانه و چیزهای مختلف را می دهد. "
افتتاح مرکز ملی هنر Kaohsiung در اکتبر سال 2018 ، مرکز ملی هنرهای نمایشی سازمان ملی تایوان را کامل می کند که در همکاری با سالن تئاتر و کنسرت ملی تایپه و تئاتر ملی تایچونگ است. این سه موسسه پرچمدار، محل اقامت شرکت های رقص و تئاتر بین المللی مشهور بین المللی تایوان ، ارکسترهای موسیقی غربی و چینی ، ، گروه های اپرای تایوانی و غربی ، شرکت های عروسکی دستی ، فیلم سازان اسکار و جایزه شیرطلایی ، نویسندگان نامزد بوکر ،. ستارگان Mando-pop و فراتر از آن، خواهند بود.

تحریریه معماری آرل
منبع : national-kaohsiung-center-for-the-arts-mecanoo
 


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8396.html