پلان باز در طراحی داخلی فضای اداری خلاقانه و پویا

تحریریه معماری آرل
دفتر شرکت iGaming Catena Media در نزدیکی فرودگاه سیتی بلگراد واقع شده است در واقع این شرکت دفتر اداری املاک و مستغلات تجاری جدید در پایتخت صربستان محسوب می شود و معماران  با پلان باز ترکیبی کاملاً متعادل اما پیچیده متشکل از مناطق مختلف کاری و حوزه های دارای حریم خصوصی را ایجاد نموده اند .
طراحی فضا با رنگهای بسیار روشن و ملایم اما شاد صورت گرفته و با ظرافت خاصی از استرس ها و فن آوری های مضر فاصله گرفته است رنگ ها و متریال های کاربردی غالبا خنثی هستند و نور زیاد به اندازه کافی تمی گرم به فضا اهدا میکند.
 
پلان باز در  این فضای اداری سبب ادغام حوزه های مختلف گشته و فضایی خلاقانه و سرگرم کننده البته بدون حواس پرتی برای کارمندان ایجاد کرده است. در طراحی داخلی لبه های تیز اصلا به چشم نمیخورد و فرم های دایره ای در قسمت های مختلف همینطور  مبلمان فضایی پویا و منعطف را در ذهن شکل می دهند. اتاق های بسته و خصوصی با دیواره های شیشه ای گرد به عنوان اتاق کنفرانس ، جلسات و فضایی برای خلوت برای کار متمرکز و برقراری تماس تلفنی نقش ایفا میکنند و در واقع کارمندان با داشتن مکانهای کاری ثابت خود محدودیتی برای جابجایی ندارند و می توانند هروز بسته به کار و نیاز روحی تصمیم بگیرند که در کجا و چگونه کار کنند. مناطق صمیمی تر برای کارهای گروهی و تعاملات و جایگاه های کاری خلوت تر و تکی با میز های کوچک یا بزرگتر نیز برای کارمندان در نظر گرفته شده است.

دیوار قسمت ورودی دارای عناصر رنگی با خاصیت آهنربایی، جایی است که کارکنان و مهمانان به طور یکسان می توانند با استفاده از حرکت آهن ربا با اشکال مختلف ، اخبار و گرافیک های متنوع ایجاد کنند و تعامل خوبی با فضا و دیگر افراد برقرار سازند و اینکار فضایی سرگرم کننده را برای گذراندن زمان انتظار برای مهمانان ایجاد کرده است.
 طراحی منحصر به فرد روشنایی ها  در اتاق جلسات با تلفیق کردن نور همینطور جایگاهی در بالای سقف برای گیاهان نه تنها نور مناسبی را ایجاد می کنند ، بلکه از بالای میزها گیاهان معلق چشم انداز زیبایی ایجاد می کند در حین اینکه آنها به عنوان تقسیم کننده بین مناطق مختلف عملکردی عمل کرده و فضای مطبوع اتاق را نیز سبب می شوند در کل فضا نیز روشنایی های مدرن و گرد در هماهنگی با دیگر اجزای دکوراسیون به کار رفته اند.

 
در فضای اداری دیواری با تخته های چوبی مرکزی نه تنها مکان های ایستاده ، بلکه امکانات بیشماری برای تمرینات بدنی نیز فراهم می کند همچنین در آشپزخانه دو میز بزرگ تنیس و بازی، تاب وبارفیکس سقفی استراحتی سرگرم کننده و فعال را برای کیفیت سلامت و احساسات کارکنان و در جهت ارتقا  و کیفیت کار فراهم می سازد.

تحریریه معماری آرل
منبع: interiorzine


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8383.html