طراحی داخلی آپارتمان bz با رنگ سبز زیتونی

تحریریه معماری آرل
استودیوی DO واقع در یک ساختمان بروتال متعلق به دهه 1960 در یکی از بلوارهای اصلی تل آویو، طراحی آپارتمان BZ را برای یک مشتری که به دنبال گریز از شهر است، را تکمیل کرده است. خانه دوم به مساحت 100 مترمربع به عنوان یک اقامتگاه آخر هفته برای میزبانی خانواده و دوستان مورد استفاده قرار می گیرد در مرکزیت آن یک آشپزخانه سبز زیتونی قرار دارد و هدفش یکپارچه کردن نمای بیرونی سرسبز با فضای داخلی تازه و معاصر است.

منظره ای از فضای نشیمن و ناهار خوری. یک واحد چوبی به طول 9 متر از آشپزخانه در کل فضا می گذرد. جزیره آشپزخانه با لامپ های مشک و مرغوب دهه 50 طراحی شده است که برای این پروژه مجددا طراحی شده اند.
قبل از بازسازی توسط استودیو DO ، آپارتمان به شدت به اتاقهای کوچک و تاریک تقسیم می شد و ارتباط بینایی کمی بین فضای داخلی به بلوار سرسبز و محیط اطراف آن وجود داشت. طرح اصلی بنابراین کاملاً دگرگون شد. تمام دیوارهای داخلی برای باز کردن فضا و بهره‌مندی از نور طبیعی از ارتفاع جنوبی برداشته شده است.

منظره ای از آشپزخانه به سمت پنجره 6 متری ، مشرف به بلوار سبز. یک واحد نجاری شناور به طول 9 متر ، چشم را به سمت نمای بیرونی راهنمایی می کند.
طرح جدید وی از یک فضای مستطیل شکل برای اتاق نشیمن و غذاخوری تشکیل شده است که توسط یک فضای خصوصی L شکل با 3 اتاق خواب پنهان شده است که هرکدام دارای یک حمام اختصاصی هستند. آشپزخانه ، که قبلاً بین چهار دیوار محصور شده بود ، اکنون بخشی از یک فضای بزرگ اجتماعی با پنجره های گسترده رو به بلوار است. آشپزخانه از 3 عنصر تشکیل شده است: یک کابینت به رنگ سبز زیتونی برای ذخیره سازی ، که درب ورودی را از یکی از 3 اتاق خواب پنهان می کند، جعبه ای مانند جزیره و یک واحد چوبی شناور به طول 9 متر که از آشپزخانه تا فضای نشیمن می گذرد.

منظره ای از فضای ناهار خوری به سمت فضای نشیمن ، مشرف به بلوار. طرح یکپارچه متریال ها،  مرزهای فضای داخلی و خارجی را تار می کند.
پالت متریال ها از چوب سبز زیتونی و چوب گردو تشکیل شده است و زیبایی خود را از منظره های وسیع بلوار و درختان باستانی آن الهام می گیرد. معمار عناصری افقی را در فضا قرار داده است، مانند جزیره آشپزخانه ، وسایل روشنایی ساخته شده سفارشی و یک کابینت شناور چوب گردو به طول 9 متر برای هدایت نگاه به سمت پنجره های 6 متری مشرف به بلوار. مبلمان ترکیبی از قطعات جدید با کلاسیک های طراحی می باشند: یک مبل مدرن با یک فرش بافته شده ، یک صندلی اصلی لاله متعلق به دهه1950 و یک میز قهوه مرمر ، درکنار مجموعه ای از آثار هنری محلی توسط هنرمند orit haviv و tal nisim قرار می گیرند.

فضای نشیمن: ترکیبی از صندلی لاله شکل، مبل خاکستری، میز قهوه مرمری و یک فرش دست باف. گلدان ها و لامپ های چوبی روی زمین، برمناظر بلوار بیرون تاکید می کنند.

نمایی از اتاق نشیمن به طرف ورودی به فضای خصوصی. یک ستون از بتن اکسپوز، پرداخت شده و به عنوان ستون تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد.

نمایی از اتاق خواب اصلی.

آشپزخانه و فضای غذاخوري؛ آشپزخانه از سه عنصر تشکیل شده است: کابینت بلند سبز، که درب ورودی را از یکی از 3 اتاق خواب پنهان می کند، جعبه ای مانند جزیره و یک واحد چوبی شناور به طول 9 متر که از آشپزخانه تا فضای نشیمن می گذرد.

نمایی از یکی از سه اتاق خواب: یک دیوار صورتی در کنار یک چراغ آویز گل مانند برنزی قرار گرفته است که توسط Varner Panton طراحی شده است.

نمایی از یکی از سه اتاق خواب: یک باکسU  شکل که در اطراف تخت خواب قرار گرفته و به عنوان جا رختی و میز کنار تخت عمل می کند.

نمایی از فضای غذا خوری به سمت جزیره سبز رنگ. یک واحد چوبی شناور 9 متری به عنوان آشپزخانه، و هم چنین نمایشگاهی برای آثار هنری عمل می کند.

نمایی از فضای نشیمن به سمت آشپزخانه. کابینت به رنگ سبز زیتونی درب ورودی را از یکی از 3 اتاق خواب پنهان می کند.

اطلاعات پروژه:
نام پروژه: آپارتمان BZ
موقعیت: اسرائیل، تل آویو
معمار: (dudi ohayon (studioDO
عکاس: tal nisim




تحریریه معماری آرل
منبع : designboom

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8380.html