سرعت ، انعطاف پذیری و محیطی دوستانه در طراحی داخلی ساختمان اداری

تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی این دفتر کاربزرگ با حوزه فعالیت حرفه ای در زمینه حمل و نقل توسط گروه معماران  iplus در سال 2019 در ویتنام طراحی و اجرا شده است.
طراحی داخلی و دکوراسیون این فضا براساس ارزش های اصلی و با هدف سرعت ، انعطاف پذیری و  ایجاد محیطی دوستانه در فضای اداری حرفه ای شکل گرفته است که این فضا در کل با متراژ 4675 متر مربع دارای 11 طبقه : شامل لابی ، اداری و فضایی چندمنظوره به متراژ 670 متر مربع می باشد. جهت قرارگیری ساختمان به سمت شمال شرقی با سه جهت باز و رنگ هویت دهنده برند که کارفرما خواستار انعکاس آن به فضا است رنگ سبز تیره می باشد. برای مشاهده نقشه های سه بعدی پلان طبقات این فضای اداری بزرگ، همینطور اطلاعات بیشتر فضای چند منظوره و تصاویر با آرل همراه باشید...



به عنوان اولین رویکرد در طراحی فضای چندمنظوره در این ساختمان اداری مستقل ، درخت های کوچک بامبو محلی در دو طرف لابی استفده شده تا نور قوی خورشید ورودی به فضا را فیلتر نماید. سبزی بامبو به طور طبیعی صلح آمیز و ایده ای برای ایجاد آرامش و ایجاد کنتراست با فضای بیرونی و شلوغ شهر است.


علاوه بر این ، بتن جلا داده شده به دلیل سطح خشن و رنگ خاکستری تمی آرامش بخش برای کفپوش ایجاد کرده و چند دهه است که  مصالح سرامیکی جایگزین کفپوش های سیمانی شده اند و از این رو بتن کف که در قدیم تر بیشتر استفاده می شده با استفاده مجدد راه بازگشتی به خاطرات و گذشته است و در کنار درختان سبز گرمسیری، با وارد کردن زمینه ای از هویت محلی سبب ارتباط غیر مستقیم و ایجاد احساسی نوستالژیک در کاربران می شود.

سایه موج دار در هنگام طلوع و غروب خورشید، روی زمین دیده می شود و فضای بزرگ با گنبد و آرک های مختلف به حوزه های کوچکتر تفکیک شده اند، با الهام و استفاده از ساختار لوله ای بامبو، از یک طرف تمرکز کلی در حوزه خاص پایین آورده شده و از طرف دیگر، جزئیات، حیطه بندی و هماهنگی را در فضا بیشتر می نماید.


برای اطمینان از سازگاری با مفهوم طبیعی، از نور ساده سفید درلابی استفاده شده و برای متعادل کردن فضا در برابر اثرات استاتیک ناشی از کف خاکستری و گنبدهای بزرگ ، تعدادی از سازه های نامنظم به طور خاص برای لابی شامل صندلی ها، سقف و گلدان های درختی طراحی شده اند.


خطوط در حال حرکت، رنگ چوب طبیعی از بلوط و چوب خیزران یا بامبو دارای اثر محو کننده است که از درهای جانبی به سمت ورودی و مرکز فضا امتداد یافته وهمینطور از دیگر نقاط قابل توجه پله های مس خالص حوزه ای را شکل داده که به عنوان کانون توجه فضا در دید کاربران مورد توجه قرار می گیرد.


تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily - iplusarch

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8367.html