20 زمین بازی خلاقانه در مدارس برای یادگیری خارج از کلاس درس

تحریریه معماری آرل
مطالعات نشان می دهد که نوع طراحی مکان های آموزشی می تواند باعث رشد یا بازدارنده یادگیری باشند. این موضوع که فضاهای آموزشی بر میزان یادگیری و دیگر دستاوردهای دانش آموزان مؤثر است چندین دهه مطالعات بسیاری را در حوزه های مختلف از جمله در حوزه های روانشناسی محیط در فضاهای آموزشی به خود اختصاص داده است و این اعتقاد وجود دارد که مدلهای جدید آموزشی نیازمند حرکت افراد ، کار گروهی و پویایی بیشتر است.
در واقع فضای آموزشی بایستی مانند یک میدان شهری یک مرکز اجتماعی فعال و موثر باشد از این رو موضوع مهمی مطرح شده که طبق گفته آن مهمترین بخش آموزش و یادگیری برای کودکان به جای کلاس ، در زمین های بازی برای آنها اتفاق می افتد. با وجود این ، بارها شاهد زمین های بازی خالی یا تعریف نشده در مدرسه ها  و تمرکز بر کلاس های فشرده هستیم.
به دلیل اهمیت و معنای بازی در کودکان و نقش زمین های بازی ، بسیاری از مدارس و مؤسسات آموزشی پارادایمهای سنتی را شکسته و تصمیم به کشف و طراحی امکانات جدید گرفتند. در ادامه با نمونه های خلاقانه ای از تجهیزات ویژه طراحی شده در مدارس، بکارگیری رنگ ها و افزودن مناطق تفریحی و بازی برای کودکان در فضاهای آموزشی که سبب تعاملات بهتر ، یادگیری و خلاقیت بیشتر می شوند با آرل همراه باشید....

تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8349.html