موزه Twist نروژ به زودی روی عموم باز می شود | کاری از گروه بیگ

تحریریه معماری آرل
با گذر از رودخانه مارپیچ رودلسلوا، نخستین پروژه BIG در نروژ، به نام Twist، به عنوان یک پل قابل اسکان پیچیده در مرکز آن ، افتتاح خواهد شد و یک سفرو اثر هنری نو را در پارک مجسمه ای Kistefos نروژ شکل می دهد. موسسه ی جدید هنر معاصر Kistefos با مساحت 1000مترمربع، دو برابر می شود تا زیرساخت های لازم برای اتصال دو رودخانه جنگلی را تهیه کند و این جاده ی فرهنگی را از طریق بزرگترین پارک مجسمه شمال اروپا تکمیل می کند.

Twist که در اطراف یک کارخانه خمیر مرمر تاریخی ساخته شده، شبیه تیغه ای با پیچ 90 درجه در نزدیکی قسمت میانی در نظر گرفته شده، تا حین پل بستن در طول Randselva بتواند یک فرم مجسمه ای ایجاد کند. بازدیدکنندگان که درمیان آثار هنرمندان بین المللی مانند آنیش کاپور، اولافور الیاسون، لیندا بنگلیس یایوی کوشاما، جپه هاین و فرناندو بوترو در این پارک خاص گردش می کنند برای تکمیل تور هنری خود از Twist عبور می کنند. موزه جدید به عنوان یک پل دوم و یک الحاق طبیعی به پارک، زمانی که فضای نمایشگاه داخلی Kistefos را دو برابر می کند تجربه بازدید کننده را دگرگون می کند.

یک پیچ و تاب ساده در حجم ساختمان اجازه می دهد تا این پل از پایین رودخانه جنگلی در جنوب تا منطقه کوهستانی در شمال بالا رود. به عنوان یک مسیر پیوسته در این لندسکیپ، هر دو طرف ساختمان به عنوان ورودی اصلی مورد استفاده قرار می گیرند. از قسمت ورودی جنوبی، بازدید کنندگان از یک پل فولادی با روکش آلومینیومی 16 متری عبور می کنند تا به فضای با ارتفاع دوبل و با دید واضح به انتهای شمالی، که به طور مشابه با یک پل عابر 9 متری متصل است، برسند. هندسه دو پیچ این موزه از پانل های آلومینیومی به عرض 40 سانتی متری تشکیل شده است که مانند توده ای از کتاب مرتب شده اند، که هرچند کم، در یک حرکت موجی جابجا شده اند. همان اصل در فضای داخل با تخته های سفید رنگ 8 سانتی متری کف، دیوار و سقف را پوشانده اند و به عنوان یک زمینه یکنواخت برای نمایشگاه های کوتاه مدت نروژی و بین المللی کیستفوس استفاده می شود. از هر دو طرف، بازدید کنندگان یک گالری پیچ خورده را تجربه می کنند که گویی در حال عبور از دیافراگم دوربین هستند.

در انتهای شمالی، یک دیواره شیشه ای با ارتفاع کامل قرار دارد که منظره ای پانوراما را به آسیاب پالپ و آبشارهای رودخانه ارائه می دهد درحالی که به سمت بالا خمیده است تا یک نوار پهن 25 سانتی متری از نور خورشید را شکل دهد. با توجه به فرم خمیده پنجره های شیشه ای، تنوع نور روز که وارد موزه می شود، سه گالری متمایز را ایجاد می کند: یک گالری گسترده ، با نور طبیعی و دارای نمای پانوراما در سمت شمال؛ یک گالری طویل و تاریک با نور مصنوعی در ضلع جنوبی؛ و در میانه، یک فضای مجسمه ای با یک پیچ نقره ای از نور سقفی. امکان تقسیم بندی، جداسازی یا ادغام فضاهای گالری باعث ایجاد انعطاف پذیری در برنامه ریزی هنری Kistefos می شود. یک راه پله شیشه ای به پایین ترین سطح موزه در ساحل رودخانه شمالی، جایی که در آن قسمت زیرین آلومینیومی ساختمان به سقف زیرزمین و فضای سرویس بهداشتی می رسد، منتهی می شود. یکی دیگر از دیوارهای شیشه ای با عرض کامل، بازدیدکنندگان را حتی نزدیکتر به رودخانه پایینی هدایت می کند و تجربه غوطه وربودن در جنگلهای بتونی خارج از اسلو را بهبود می بخشد.

Twist، کاری از گروه بیگ در پارک مجسمه ای Kistefos نروژ به زودی درب های خود را به روی میهمانان باز می کند.
مشخصات پروژه:
• معماران: گروه BIG
•  موقعیت: شهرداری Jevnaker ، نروژ
•  دسته بندی: موزه
•  رهبر پروژه: Eva Seo-Andersen
• معمار پروژه: Mikkel Marcker Stubgaard
•  مساحت: 1000 متر مربع
• سال پروژه: 2019
• عکس : Laurian Ghinitoiu



تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily, wallpaper



لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8313.html