طراحی داخلی کتابفروشی در یکی از بلندترین برج های شانگهای!

تحریریه معماری آرل
طراحی این کتابفروشی در طبقه 52 یکی از بلندترین برج های شانگهای و به عنوان مجموعه ای فرهنگی دارای هفت حوزه ​​مختلف از جمله کتابفروشی ، اتاق سخنرانی ، نمایشگاه ، کافه ، محل سرو دسر و  غذاهای سبک است. در فضایی به متراژ 2200 متر مربع 60 هزار جلد کتاب و 2000 محصول وجود دارد. این فروشگاه با ارتفاع 239 متر ، بالاترین کتابفروشی تجاری در چین محسوب می شود  این کتابفروشی یک مکان مهم فرهنگی عمومی در شهر و نقطه عطف فرهنگی در شانگهای است.



طبق گفته طراحان فضای داخلی کتابفروشی به صورت یک کوه انتزاعی سفید ساخته شده ، که شامل قفسه های کتاب شفاف است که به صورت لایه هایی شکل گرفته اند. در انتهای کوه، آسمان باشکوه است و در واقع آسمان و شهر باید جزئی از طراحی کتابفروشی باشند. زمین باید تمیز و مرتب باشد در یک روز آفتابی ، آسمان را در زمین منعکس نماید .

یک قفسه کتاب دور فضا چرخیده که آرک هایی امکان عبور را مهیا ساخته و  این دایره ها به یکدیگر متصل شده و به سمت خارج گسترش می یابند هر کدام مستقل هستند و به دلیل الزامات محافظت در برابر آتش ، از قفسه کتاب متحرک به عنوان پارتیشن برای جدا کردن مناطق مختلف استفاده شده است که می تواند به عنوان دیواری برای نمایشگاه یا کنفرانس استفاده شود. همچنین یک مکان اجتماعی برای تعاملات و تبادل خاطرات می باشد.



در فضای بیرونی گیاهان گلدانی بزرگ وجود دارد و با فواره ها و اسکله های سنگی فضا را آراسته و و گلدان ها با استیل ضد زنگ سایه درختان را منعکس می کنند.


در کنار فضای بیرونی، روبه چشم انداز پلکانی با تم دایره ای مکانی برای مطالعه و تماشای منظره شهر در ساعات مختلف روز امکانپذیر شده و هماهنگی بصری با فضای داخلی و آرک ها ایجاد کرده است.


تحریریه معماری آرل
منبع:interiorzine



لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8276.html