تلاش برای از بین بردن موانع بین تخیل و ساخت

تحریریه معماری آرل
Dunescape ، یکی از اولین پروژه های گروه معماران SHoP که بیانگر رویکردی برای طراحی، یک تجربه عمومی و استفاده از فناوری های جدید است که هنوز هم الهام بخش و معرف کار استودیوی آنها می باشد.
در سال 2000، موزه هنرهای مدرن برنامه معماران جوان خود را آغاز کرد : مسابقه ای برای طراحی یک سازه در محوطی جلویی مرکز هنری PS1 در Queens.
SHoP به عنوان برنده نخستین، محیطی چند جانبه و جالب توجه را طراحی و ایجاد کرد که بازدید کنندگان را به جمع شدن ، ماندن و ساکن شدن در این موسسه به روش های جدید دعوت و هم چنین به عنوان محور اصلی عمل می کرد و به عنوان مجموعه ای برای وقت گذارنی های تابستانی عملکرد داشت.
در پاسخ به بودجه متوسط و نیاز به ساخت و ساز بسیار سریع توسط یک نیروی کار غیر ماهر (دوستان ما) ، از جدیدترین ابزارهای دیجیتالی روز استفاده شد تا نه تنها فرم جدیدی را خلق شود بلکه آن را به شکلی بسیار کارآمد، بهینه عمل کند.

به جای تولید کروکی های سنتی که طراحی را بدون بیان روش های ساخت آن توصیف می کنند، برای Dunescape  یک سیستم جدید ساختتند که اطلاعات دیجیتالی را به شکل الگوی های طراحی یک به یک تهیه می کند که می تواند مستقیماً به عنوان ابزاری در مونتاژ استفاده شود.

Dunescape الهام بخش اثری بوده که به امضای SHoP در فناوری ساخت و ساز تبدیل شده است : تلاش برای از بین بردن موانع بین تخیل و ساخت یک پروژه که همیشه روند ایجاد معماری عالی را پیچیده کرده است. متریال های ساده و معتبر می توانند با استفاده از ابزارهای دیجیتالی ما، به دقت کنار هم قرار بگیرند و فضاها و جلوه هایی را خلق می کنند که به شکل شگفت آوری، پیشرفته و ماهرانه هستند.


تحریریه معماری آرل
منبع : SHop

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8275.html