درهای بیشتری را باز کنید : تیم طراحی امین طاها

تحریریه معماری آرل
"درهای بیشتری را باز کنید" بخشی از آرل می باشد که از سایت آرک دیلی گرفته شده است که از طریق مصاحبه های ویدئویی هیجان انگیز و یک گالری عکس اختصاصی از فضای کاری هر استودیو، نمایی از طراحی های خلاقانه دفاتر در جهان را به شما نشان می دهد.
این ماه ، ما با امین طاها و تیمش درباره کار و فضای دفترش صحبت کردیم. تیم او در درجه اول در انگلستان و یا با برخی پروژه ها در اروپا و یا حتی مناطق دورتر، کار می کند.
کارهای این گروه اغلب با طرح های برنامه ریزی شده شناخته شده و از طریق عناصر خاص تر مانند موقعیت ، از یکدیگر متمایز می شوند. شعار اصلی طراحی آنها" جستجو، احیا، نادیده گرفتن" است. ابتدا درباره شرایط فیزیکی، تاریخی و اجتماعی یک موقعیت پژوهش می کنند، سپس تصمیم می گیرند که چه بخشی از این زمینه، بازسازی یا نادیده گرفته شوند. طاها ادعا می کند که "نادیده گرفتن" ممکن است در ابتدا معنای گمراه کننده ای داشته باشد چرا که نقطه مقابلی برای شرایط موجود است.
طاها تمایلی ندارد که نشان دهد فضای کاری ویژه ای دارد و اعتقاد دارد که  فضاهای مورد استفاده ،مکانهای رایجی برای دفاتر معماری هستند. با این حال ، دفتر این گروه یک زیبایی ساده و تاریخی را نشان می دهد که طاها آن را به عنوان نمونه ای از یک شرکت برای کار، تعریف کرده است. این ساختمان ، با استفاده از ساختارهای قدیمی در یک طراحی جدید ، به دو قسمت مساوی ، متشکل از عناصر جدید و قدیم تقسیم شده است. بخش های قدیمی کاملا در قالب خودشان رها شده اند در حالی که قسمت های جدید، شامل ساختارها و عناصری مفید و آموزنده، برای بازدید دانشجویان هستند که طاها آن را به عنوان "ژیمناستیک سازه ای" تعریف می کند  چرا که موجب لذت کارکنان و هم چنین گروه دانشجویانی که به دفتر می آیند، می شوند.



تحریریه معماری آرل
نویسنده : نسترن فراهانی
منبع : آرک دیلی

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8264.html