عکاسی از پارک های اسکیت بتنی کالیفرنیا "با طراحی های پیچ در پیچ" | توسط امیر زکی

تحریریه معماری آرل
تونل های ناهموار دارای لبه ی تراش قرمز رنگ است، دیوارهای قیچی شده و سایبان های موج-مانند از ویژگی های بارز این پارک های اسکیت بتنی کالیفرنیا است که توسط امیر زکی عکاسی شده است. Zaki ،عکاس این تصاویر، که خود یک اسکیت بوردِر است در حومه کالیفرنیای جنوبی بزرگ شده است، این پروژه را به تصرف خود درآورد که سازه هایی را برای افزایش تجربه ی این ورزش به تصویر کشیده است. در ادامه با آرل همراه باشید...


Zaki ، که یک اسکیت بوردِر است در حومه کالیفرنیای جنوبی بزرگ شده بود، این پروژه را به تصرف خود درآورد که سازه هایی را برای افزایش تجربه ی این ورزش طراحی کرده است. به جای اسکیت بوردرها، عکس های او بر فرم هایی از جمله دیوارهای قیچی شده، سقفهای پیچیده، کف و برآمدگی های بدون پوشش و تونل هایی با لبه قرمز متمرکز شده است.

زکی در مصاحبه خود گفت: "آنها در واقع رگ های توخالی بزرگ و پیچیده طراحی شده ای هستند و به همان اندازه مدل های بتونی از عناصر طبیعی یافت شده از منظره هایی مانند کوه ها ، تپه ها ، امواج و سنگ ها هستند. اگرچه این فضاهای تصحیح شده ناشی از تصورات شکل های مختلف منحنی موجود در طبیعت خلق شده اند، اما با یادآوری برخی از افراطی ترین نمونه های معماری بروتالیست، آنها نمونه هایی یخ زده و سیمانی شده هستند."

از میان این مجموعه ها می توان به Chino Skatepark ، Rancho Santo Margarita Skatepark و Eastvale Harada Skatepark در Corona اشاره کرد. بنا به گفته این هنرمند، هر یک از آنها در اعماق زمین حک شده اند و به گفته این هنرمند آنها "حفره هایی بیش از یک اثر تاریخی" هستند. وی افزود: "از این نظر، این فضاها ضد معماری هستند."
با این حال ، پارک اسکیت  دارای یک دیوار بلند است که از سطح زمین بالا می رود، در حالی که یک فرم کاسه شکل پارک Etnies در بالای دریاچه Forest بیرون زده است.

این هنرمند از محاسبات "خلاقانه" برای ورود به این پارک ها در ساعات ابتدایی صبح استفاده کرد تا بدون حضور ورزشکاران عکس بگیرید. سپس تصویر برداری خود را از پایه آغاز کرد تا بر اشکال تأکید کند. وی گفت: "بسیار مهم بود که من در اعماق این فضای بتنی و غار مانند صعود کنم، که یک تجربه تجسمی کاملاً متفاوت است، نه برای تاکید بر تجربه ای انسانی بلکه دیدی با فاصله از فضای خارجی آن."

زکی از دوربین دیجیتال DLR روی سه پایه موتوری Gigapan استفاده کرد. هر پارک چندین بار عکسبرداری شده و سپس تصاویر برای ایجاد یک عکس واحد به هم دوخته شده اند.
وی گفت: "لنزهایی كه من استفاده می كنم تا حدودی تله فوتو است كه فضا را در هر فریم مجزایی مسطح می كند، اما زاویه دید كلی معمولاً بسیار گسترده است كه عمق فضایی را بزرگنمایی می كند."


وی افزود: " بنابراین ، یک فشار و کشش بصری، یک تضاد ظریف وغرابت در نحوه ارائه فضا با استفاده از این فناوری وجود دارد. این روند همچنین به من اجازه می دهد تا در مناطق تنگ و از موقعیت های دشوار عکس بگیرم که عکس گرفتن غیر از این غیر ممکن است."


بیشتر پارک ها در کالیفرنیای جنوبی واقع شده اند که به عنوان زادگاه این ورزش جشن گرفته می شود. همچنین این منطقه در واقع محل قرارگیری اولین مکان هدفمند ساخته شده،Carlsbad Skatepark، است که در سال 1976 در سن دیگو تکمیل شد.



کتاب «بتن کالیفرنیا» که توسط مِرِل منتشر شده است، مقاله ای ارائه کرده است که توسط معمار لس آنجلس پیتر زِلنِر نوشته شده است، این مقاله نشان دهنده سیر تحول این "مکان های ورزشی" است. زلنر به اواخر دهه 1960 باز می گردد، زمانی که خشکسالی در کالیفرنیای جنوبی اتفاق افتاد و که موج سواران را بدون فضای موج خیز وبا مجموعه ای از استخرهای خالی ترک کرد. استخرهای خالی گِرد، که شامل مخزن اسکاندیدو بود، یک زمین بازی ایده آل برای موج سواران بی حوصله به منظور شبیه سازی موج سواری با اسکیت بوردها ایجاد کرد. محبوبیت این ورزش باعث ایجاد پارک هایی در سراسر ایالت شد.

زکی گفت: "کالیفرنیای جنوبی زادگاه اصلی فرهنگ اسکیت بورد و جایی است که این پارک ها همچنان شکوفا می شوند، زیرا معماران، مهندسین، طراحان و اسکیت بوردرها برای بهسازی طرح های خود همکاری میکنند و نیز به طور سیال در کنار هم رشد می کنند.
ورزش اسکیت بورد از آغاز فعالیت خود در دهه 1960 به طور گسترده به یک ورزش اصلی تبدیل شده است و برای اولین بار در بازی های المپیک در سال 2020 ظاهر می شود. آیین بوردن همچنین در کتاب خود به نام "اسکیت بورد و شهر"، که برجسته ترین پارک های اسکیت . ساخته شده در شهرها در سراسر جهان را هایلایت می کند، به رشد این جنبش پرداخته است.

تحریریه معماری آرل
منبع : dezeen

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8256.html