ساختمان‌های شگفت‌انگيز ساخته شده از مصالح اولیه و پرداخت نشده

 
 
تحریریه معماری آرل

چه چیزی می‌تواند حدودِ معماری را تحت‌تاثیر قرار دهد؟ دبورا مِسا مولینا پاسخ‌های خود را در این سفر هیجان‌انگیز و بصری از کار خود ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه می توان سازه را با استفاده از مواد نادیده گرفته شده و روش‌های نامتعارف‌ و یا حتی از اعماق زمین استخراج کرد، او می‌گوید: « جهان پیرامون ما منبعی بی‌نهایت الهام‌ بخش است اگر ما به اندازه کافی کنجکاو باشیم که زیر سطوح چیزها را ببینیم.»

معماری حرفه‌ای قوانین و ضوابط بسیار زیادی دارد، برخی نوشته‌،‌ برخی نانوشته‌، برخی مرتبط و برخی نامرتبط‌. به عنوان معمار‌،‌ ما پیوسته بین پیروی از قوانین این کتاب و یا ایجاد فضایی برای تخیل‌، برای تجربه کردنش‌، پیوسته درگیر بوده‌ایم. حفظ تعادل دشوار است. به خصوص در گذر از معماری، شما سعی می‌کنید پیش‌شرطها را به چالش بکشید و مرزها راهل دهید و نوآوری کنید، حتی اگر فقط از آنچه که در اطراف‌مان داریم استفاده کنیم و تمام مدت نادیده‌اش می‌گیریم و این کاری است که من با گروه خودم انجام داده‌ام، استودیو Ensamble ، و از همان کارها اول‌مان که در بافتهای تاریخی سخت‌گیر اتفاق افتادند، مثل شهر سانتیاگو دو کومپوستلا. 


معماری را همچون هدیه تولدی باز‌می‌کنیم. معماری برهنه نیست: معماری کشف شده است. از دلِ زمین برمی‌آید تا پناهگاهی بسازد، یکی از اساسی‌ترین نیازهای بشر. معماری، هنر، چشم‌انداز، باستان‌شناسی، زمین‌شناسی -- همه ازیک چیز ساخته شده است. و با استفاده از منابع در دسترس‌مان به روش‌های افراطی، با ایجاد فضایی برای تجربه‌‌‌‌گری، ما قادر به احیا ی معماری‌ هستیم که زیباییِ نهفته در چیزهای خام و ناقص را که ما را احاطه کرده که به آن‌ها روح تازه‌ای می‌‌‌‌‌‌‌بخشد و به آن‌ها اجازه می‌دهد به زبان خودشان صحبت کنند.


تحریریه معماری آرل
منبع Ted.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8245.html