اعلام برندگان مسابقه طراحی آسمان خراش evolo 2019 | فراخوان مسابقه 2020


تحریریه معماری آرل
مجله eVolo برندگان مسابقه آسمان خراش سال 2019 را اعلام کرد. هیئت داوران از میان 478 پروژه شرکت کننده، 3 برنده و 27 طرح پسندیده را برگزیدند. این جایزه سالانه که از سال 2006 آغاز به کار کرده، ایده های رویایی را با استفاده ی بدیعی از فناوری، مصالح، برنامه ها، زیبایی شناسی و سازمان های فضایی شناسایی میکند و چگونگی درک معماری عمودی و ارتباط آن با محیط های طبیعی و ساخته شده را به چالش می کشد. در ادامه با آرل همراه باشید...

نتایج مسابقه سال 2019:
  • جایگاه نخست به "METHANESCRAPER" که توسط مارکو دراگویچ از صربستان طراحی شده بود، اهدا شد. این پروژه، منطقه ی عمودی شهری در بلگراد است که به عنوان محلی برای دفن زباله و با قابلیت های بازیافتی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دریافت کنندگان جایگاه دوم Klaudia Gołaszewska و Marek Grodzicki از لهستان برای پروژه "AIRSCRAPER" هستند. این طرح پیشنهادی یک آسمان خراش شهرمانند را مجسم می کند که هوای شهرک های آلوده شهری را پاک می کند.
  •  " BIOSPHERE SKYSCRAPER" که توسط Zijian Wan،Qi Xiaozhi وYueya Liu از انگلستان طراحی شده، جایگاه سوم را دریافت کرد. این پروژه یک آسمان خراش حفاظت از طبیعت با امکانات تحقیقاتی است.

جایگاه نخست
Marko Dragicevic
/ صربستان /
با پایه گذاری شالوده خود بر خطوط کلی شهر بلگراد، زیرساخت های جدید ایجاد شده در ساحل رود دانوب در سمت چپ با هدف ایجاد تعادل در محتوای فرضی ازعدم تعادل زیست محیطی و اجتماعی با ایجاد یک عنصر جدید اجتماعی-صنعتی و به شکل یک منطقه شهری جدید طراحی شده است. این ساختار شهری جدید، می تواند به عنوان یک محتوای پیش بینی شده از پرجمعیتی و انبوه شهرنشینی تعریف شود، جایی که مجموعه سیستم های دفع زباله عمودی به عنوان پاسخی به مقادیر رو به رشد زباله های یکبار مصرف، کمبود منابع طبیعی و فضای قابل استفاده خدمت رسانی میکند و ساختارهای غیر رسمی بلگراد را به مکانیسم بازیافت مصالح، اقتصاد و اجتماع تبدیل میکند.


 
جایگاه دوم
Klaudia Gołaszewska, Marek Grodzicki
/ لهستان /
وظیفه سازگاری شهرها با تأثیرات آلودگی هوا از اهمیت بالایی برخوردار است – کلان شهرها با جمعیت متراکم آنها ، ازدحام زیاد ترافیک و افزایش انتشار CO2 با مشکلات عمده آلودگی هوا روبرو هستند. پکن نمونه ای نگران کننده از این مشکل است. در روزهای معینی شهر به دلیل سطوح آلودگی خطرناک، تقریباً غیرقابل سکونت می شود. حدود 1 میلیون مرگ و میر زودرس در سال ، تجلی آشکار این موضوع است. آیا معماری می تواند این مشکل را حل یا به کاهش آن کمک کند؟ آیا می توانیم از خانه Le Corbusier به عنوان ماشینی برای زندگی و به سمت آسمان خراش ها به عنوان یک ماشین برای بقا، قدمی جلوتر برداریم؟
 

جایگاه سوم
Zijian Wan, Xiaozhi Qi, Yueya Liu
/ انگلستان /
فراخوان مسابقه سال 2020:
ارسال: 11 فوریه 2020
ثبت نام: 28 ژانویه 2020
زبان: انگلیسی
موقعیت: طبق کانسپت
جوایز: لطفا جزئیات را در ادامه ببینید.
مجله eVolo از معماران، دانشجویان، مهندسین، طراحان و هنرمندان از سراسر جهان دعوت می کند تا در مسابقه آسمان خراش سال 2020 شرکت کنند.
شرکت کنندگان باید توجه داشته باشند که پیشرفت های فناوری، کشف سیستم های پایدار و ایجاد روش های جدید شهری و معماری برای حل مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی شهر معاصر از جمله کمبود منابع طبیعی و زیرساخت ها و افزایش ساکنین، آلودگی، تقسیم اقتصادی و گسترش بی رویه شهری باید در این طراحی مورد توجه قرار گیرد.
این رقابت پژوهشی در فضای عمومی و خصوصی و نقش فردی و جمعی در ایجاد یک اجتماع عمودیِ پویا و سازگار است. همچنین پاسخی به اکتشاف و سازگاری زیستگاهها و سرزمین های جدید مبتنی بر تعادل پویا بین انسان و طبیعت است - نوع جدیدی از طراحی پاسخگو و انطباقی که قادر به رشد هوشمندانه از طریق خود-تنظیمی سیستم های خاص خود می باشد.
هیچ محدودیتی در رابطه با سایت، برنامه یا اندازه وجود ندارد. هدف فراهم آوردن حداکثر آزادی برای شرکت کنندگان است تا پروژه را بدون محدودیت در خلاقانه ترین روش انجام دهند. آسمان خراش در قرن 21 چیست؟ مسئولیت های تاریخی، محتوایی، اجتماعی، شهری و محیطی این ابر-سازه ها چیست؟
مجله eVolo متعهد به تهییج مداوم تجسمات طراحان در سراسر جهان است- متفکرانی که آغازگر گفتمان معماری جدید با مسئولیت اقتصادی ، زیست محیطی ، فکری و ادراکی هستند که در نهایت می تواند آنچه را که ما به عنوان یک آسمان خراش معاصر می فهمیم و تأثیر آن در برنامه ریزی شهری و در بهبود روش زندگیمان را اصلاح کنیم.
شرایط ثبت نام:
از معماران ، دانشجویان ، مهندسین و طراحان دعوت می شود تا در این مسابقه شرکت کنند. ما شما را به داشتن تیمهای چند رشته ای تشویق می کنیم.
شرکت کنندگان باید تا 28 ژانویه سال 2020 ثبت نام کنند.
ثبت نام به موقع: 95 دلار تا 19 نوامبر 2019.
ثبت نام متاخرین: 135 دلار از 20 نوامبر 2019 تا 28 ژانویه سال 2020.
یک ثبت نام = یک پروژه.
شرکت کنندگان ممکن است پروژه های مختلفی ارائه دهند اما باید هر ورودی را ثبت کنند.
از نظر تعداد شرکت کنندگان در هر تیم محدودیتی وجود ندارد. ورودی های فردی پذیرفته می شود.
پس از تأیید ثبت نام شما ، eVolo شماره ثبت نام را (در 24 ساعت) ارسال می کند که لازم است در تابلوهای ارسال ثبت شود.
زمان بندی:
17 جولای 2019 - اعلام و ثبت نام مسابقه باز می شود.
19 نوامبر 2019 - مهلت ثبت نام اولیه
28 ژانویه 2020 - مهلت ثبت نام متاخرین
11 فوریه 2020 - مهلت ارسال پروژه (ساعت 23:59 به وقت آمریکا)
21 آوریل 2020 - اعلام برندگان
ارسال طرح پیشنهادی:
این یک رقابت دیجیتالی است و هیچ کپی پرینت شده لازم نیست. متقاضیان باید طرح پیشنهادی خود را حداکثر تا 11 فوریه 2020  از طریق ایمیل به skyscraper2020@evolo.us ارسال کنند.
جوایز:
جایگاه نخست: 5000$ آمریکا
جایگاه دوم: 2000$ آمریکا
جایگاه سوم: 1000$ آمریکا

تحریریه معماری آرل
منبع: evolvo

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8239.html