طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه با رنگ های دخترانه

تحریریه معماری آرل
Ecnesse به عنوان یک فروشگاه زنجیره ای درجه یک مراقبت از پوست، برای ارائه راه حل های زیبایی و مراقبت از بدن به مشتریانش ، در پکن ساخته شده است. در سال 2018، وقتی Ecnesse تصمیم گرفت 5 فروشگاهش در پکن را بازسازی کند و یا انها را ارتقا دهد، مسئولیت طراحی فضایی پروژه را به Penda China واگذار کرد.

انگیزه طراحی پروژه

زنان به زیباییشان توجه زیادی دارند ، ولی امروزه بیشتر درباره سلامتی، ظرافت و جذابیت همیشگیشان نگران هستند تا برای زیبایی ظاهری به تنهایی. پس طبیعتا، برای سرمایه گذاری در آینده شان شک نمی کنند، همانند گذراندن زمانی برای مراقبت های حرفه ای از پوست.
در یک صحبت غیررسمی با چند دختر بعد از شام درباره زنان شاغل و انتظارات آنها از زندگی و آینده، Wan Shuyan ، معمار ارشد، به شدت علاقه دختر زیبا و بلند پروازی را به یک مرکز زیبایی حرفه ای برای ارائه تمامی خدمات مراقبت از پوست به مشتریانش، حس کرد.
Shuyan که از این ایده شگفت زده شده بود، تصمیم گرفت تا سریعا طراحی پروژه را آغاز کند.

پیش از نوسازی

پیش از نو سازی، فضاهای داخلی این فروشگاه ها با هم تفاوت های زیادی داشتند چرا که آنها فضاهای تجاری برنامه ریزی شده برای مشاغل مختلف ، با طراحی های تجملی و نورطبیعی کم بودند. در اینجا ما تصمیم گرفتیم که طراحی را ساده، واضح، روشن و دلباز کنیم. پس از بازسازی، مشتریان و میهمانان هر دو از نتیجه شگفت زده شدند که بسیار بهتر از انتظارات بود ، بدون اینکه اثری از طراحی قبلی در آن باقی مانده باشد.

غارهای زیبایی

Ecnesse به عنوان یک برند با ویژگی های مخصوص به خودش، روی کیفیت خدمات تمرکز می کند و فضاهای خصوصی تر را ترجیح می دهد. برای ایجاد کردن حس مالکیت و امنیت برای میهمانانش، طرح پروژه ما از غار الهام گرفته است، ابتدایی ترین پناهگاه انسان ها.
ما می خواهیم که سقف سفید یکنواخت و مستطیلی تنها چیزی نباشد که مهمانان هنگام دراز کشیدن می بینند، ، بتوانند با چند حرکت در سر و گردنشان خطوط منحنی سقف را دنبال کنند.
ما یک شکل منحنی ادامه دار در طول فضا را ترجیح دادیم، به طوری که هر کدام از فضاهای مستقل، درون یک غار مجزا به نظر برسند و مهمانانمان بتوانند در یک فضای منحصر به فرد، از خدمات زیبایی استفاده کنند.
معمار ارشد : "ما با استفاده از غارها، فضایی با ریتم خاص و کمی اسرار آمیز ایجاد کرده ایم و این دقیق همان حسی است که انسان ها نسبت به زیبایی دارند. " 
فضاهای قبلی بسیار بسته بودند و نور طبیعی محدودی داشتند، ولی ما برای نشان دادن مفهوم غارها، به فضای بزرگتری نیاز داشتیم. بنابراین از آینه های زیادی استفاده کردیم تا غارهایی پشت سر هم و چند لایه ایجاد کنیم.
5سال پیش ما برای اولین بار از عنصر طاق برای موزه هنرهای زیبای Hongkun استفاده کردیم. در سال های اخیر، اغلب از طراحی های قوس دار  استفاده شده است بنابراین  به این فکر کردیم که چگونه طاق را در طراحی مان، پر معنی تر و شاخص تر از بقیه کنیم. قوس ها در شکل های مختلفی وجود دارند ولی تنها یکی از آنها لایق نام Penda China است. و البته، غارهای قوس دار نیازهای فضایی این برند را برطرف می کنند وگرنه ما تحت هیچ شرایطی، نماد های زائدی را وارد طراحی نمی کردیم. Sun Dayong . معمار ارشد

رنگ های دخترانه و آرام

تقریبا تمام صنعت زیبایی، حول زنان می چرخد و به همین ترتیب، Ecnesse هم بیشتر خدماتش را به آنها ارائه می دهد. به همین علت، ما طیفی از رنگ صورتی را برای طراحی فضاها انتخاب کردیم به این امید که قانون سنتی استفاده از رنگ سفید در سالن های زیبایی را بشکنیم. با وجود طاق ها به رنگ صورتی، مردم احساس دوری کمتری نسبت به فضا می کنند و هم چنین حس منحصر به فردی از مالکیت و امنیت ایجاد می شود.
معمولا مردم زمان نسبتا زیادی را برای خدمات پوست در چنین فضاهایی می گذرانند و متریال ها و رنگ های این طراحی، یک فضای آرامش بخش را ایجاد کرده اند. زیبایی یک موضوع محبوب برای زنان است. ما گرایشات آینده را مورد بررسی قرار دادیم و رنگی که انتخاب کردیم، به صورت اتفاقی همان رنگ مد سال بود.
< <
<

ارتباط بین متریال های مختلف

برای تقویت پیوستگی بین فضاهای محدود این سالن های زیبایی، که بعضی از آنها در پاساژ ها هستند، آِینه هایی به دیوار نصب شده اند که از طریق بازتاب، فضاها را غنی تر می کنند و با ایجاد فضاهای غیر قابل پیش بینی، درست مانند Escher’s، تعامل انسان و فضا را تسهیل می کنند.
درک و تحلیل نیازهای میهمانان، برای ارتقا یک فضا ضروری است. معمار پروژه ، با توجه به موفقیت های این برند در گذشته و تجزیه و تحلیل مشتریان، برخی قواعد کلی طراحی را توسعه داد. که اولین مورد آن، سازماندهی معقولانه فضاها و کاربرد آنها، و پیوستن و ترکیب فضاهای چند منظوره بود. برای مثال، لابی باز قبلی، می تواند با بوفه ، سالن انتظار ، اتاق زیبایی ناخن و... ترکیب شود و محلی را ایجاد کند که میهمانان می توانند در آنجا یادبگیرند، استراحت کنند و خدمات زیبایی بیشتری را تجربه کنند.
برند
آخرین و مهم ترین مورد، اهمیت پیوستگی در برندسازی است. سالن های Ecnesse علی رغم اندازه ها و موقعیت های مختلف، یک لوگو و یک سبک طراحی منسجم را حفظ می کنند. در همین حین، هرکدام از آنها برای حصول اطمینان از وجود نور طبیعی به اندازه کافی و فضاهای راحت، طراحی مخصوص به خود را دارند.
تکرار عناصر اصلی، همانند یک زبان رسمی، احساس مردم نسبت به این برند را قوی تر می کند و فضاها را از نظر بصری، قابل تشخیص می سازد که این یکی از استراتژی های برند سازی است.
با تشکر از تحلیل ها و ملاحظات فوق، مشتریان و میهمانان از تغییرات فضای  Ecnesse، به خوبی استقبال کردند. فضاهای جدید، در کنار افزایش قدرت این برند ، تجربه های تازه ای را در اختیار میهمانان قرار دادند و حسی از غرور را به کارکنان بخشیدند. این دقیقا همان هدف پروژه است: تاثیر گذاشتن بر مردم و تغییر رفتار آنها از طریق فضاها، برای یک زندگی بهتر در آِینده.
سالن های زیبایی، مکان های برای آرامش هستند بنابراین طراحی باید شکلی آرام داشته باشد و هم چنین حاکی از تمایل میهانان به زیبایی باشد،علی الخصوص، میهمانان خانم. بنابراین عناصر سوررئال و تخیلی می توانند در طراحی وجود داشته باشند. در این پروژه، نورپردازی یک عنصر بسیار مهم است و در اینجا، روشنایی ملایم و غیر مستقیم پیشهاد می شود.باید از وجود طبقات مختلف پرهیز کرد چرا که ممکن است اسباب زحمت تکنسین ها و بیشتر دختر ها، شود که باید دائما در اطراف تجهیزات زیبایی حرکت کنند. هم چنین، فضای رو به دید بانوان، باید به خوبی طراحی شود.
تمایل زنان به زیبایی را می توان با آیتم های بزرگ یا جزییات کوچک بازتاب کرد، درست همانگونه که آنها کفش های پاشنه بلند را انتخاب می کنند. این بدان معناست که هیچ استاندارد مشخص و واحدی در رابطه با تمایلات زیبایی شناسی زنان وجود ندارد. تنها چیزی که اهمیت دارد، یافتن نیاز های آنها و ایجاد فضایی گرم، دلپذیر، و تا حدی رویایی برای آنهاست.

سالن زیبایی  Narcisse
(تصویر1)
طراحان داخلی: penda china
موقعیت: چین ، پکن
طراحان پیشگام: Dayong Sun, Shuyan Wan
تیم طراحی: Yi Zhang, Yue Zhu
مساحت: 300~500  مترمربع
تاریخ پروژه : 2019
عکاس: Zhi Xia




نورپردازی مناسب و ملایم

نورپردازی در داخل یک فضای تجاری، به‌ویژه در دکوراسیون آرایشگاه زنانه، یکی از ویژگی‌های اساسی طراحی داخلی محسوب می‌شود. اهمیت این موضوع در زمینه‌ زیبایی و حساسیت به طراحی، کاملا به‌چشم می‌خورد. اگر از نور طبیعی در فضای خود بهره می‌برید، بهتر است از آن به شکل موزون استفاده کنید. بهترین راه استفاده از نور طبیعی این است که بتوانید به نحو احسنت از نورگیری پنجره‌ها بهره ببرید.
اگر پنجره‌ها بیش‌ازحد بزرگ هستند، از بنرهای تبلیغاتی برای پوشاندن آن‌ها استفاده کنید تا امکان حفظ حریم خصوصی فراهم شود. ضمن آنکه، اگر تعداد پنجره‌ها زیاد است، پرده‌های کر‌کره‌ای را برای تزئین و پوشش آن‌ها به‌کار ببرید.
در صورتی‌که فضای شما آنقدر که باید نورگیر نیست، نگران نباشید. می‌توانید از نورهای سفید و آفتابی با لامپ‌های سایز بزرگ استفاده کنید تا نور مناسبی در محیط ایجاد شود و جلب توجه‌به دیتای محیطی فراهم شود. این اقدامات نشان از دقت و حرفه‌ای‌بودن در طراحی داخلی فضای تجاری شماست.









تحریریه معماری آرل
منبع : ارک دیلی

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8228.html