15 نمونه از بهترین های طراحی دفتر کار بیمه

تحریریه معماری آرل
همان طور که می دانید، طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار و به خصوص دفتر کار شرکت بیمه می تواند برای جذب و جلب اعتماد مشتری تاثیر گذار باشد، علاوه بر آن دفتر کار بیمه یک محیط کاری می باشد که در طراحی و دکوراسیون آن بایستی به پیشرفت سازمان، همکاری بین کارمندان، آسایش و برندینگ فضا توجه ویژه ای کرد تا بتوان بهترین خدمات را به مشتریان ارائه داد. شما به عنوان یک معمار یا مالک یک دفتر بیمه به نمونه و ایده های الهام بخش از معماری و طراحی داخلی دفاتر بیمه نیاز داشته باشید، بنابراین در این مطلب از آرل سعی کردیم 15 نمونه از دفاتر بیمه که دارای طراحی شیک به همراه توضیحات رویکرد طراحی را ارائه دهیم تا  بتوانید با ذهن بازتر فضای خود را بازسازی و طراحی نمایید. همراه آرل باشید...

1-دفتر کار بیمه Truss در کانزاس

truss به عنوان یک دفتر کار بیمه در حال رشد، به دنبال گسترش فضای کاری و پر کردن فاصله بین دو دفتر سابقش بود و حالا در یک ساختمان کاملا جدید، هر دو را یک فضا، ترکیب کرده است. Truss دو طبقه را به خود اختصاص داده و برای افزایش ارتباط کارکنان، یک راه پله در فضا قرار داده شده است. در این فضای باز و گسترده، کارمندان تشویق می شوند که بیشتر یکدیگر را ملاقات کنند و در فضایی غیر از محیط های خصوصی، موضاعات کاری را با هم به اشتراک بگذارند.
برای پیش گیری از ایجاد حس متفاوت بودن جایگاه کارمندان و سلسه مراتب پیچیده در دفتر کار بیمه، میز مدیر عامل مستقیما جایی در این فضای باز در میان  مردم قرار دارد و با دسترسی و نزدیکی به همه کارمندان، به وظایف خود می پردازد. هم چنین یک کافه در مجاورت اتاق های آموزشی قرار دارد که ارتباط و مشارکت کارمندان را افزایش می دهد و بر خلاف فضای رایج و معمولی محیط های کاری عمل می کند.

2- ساختمان بیمه Spring Venture Group در کنزاس

Spring Venture Group در فضایی شاد و سرزنده، با استفاده از نیروی کار جوان ، اهدافش را در زمینه بیمه دنبال می کند. طراحی فضا به گونه ای است که به خوبی این کمپانی مدرن را معرفی می کند و موجب افزایش مشارکت کارکنان می شود، چالش پیش روی طراحان این بود که این تعامل و مشارکت در هفت طبقه ساختمان، وجود داشته باشد.
ساختمان در مرکز شهر کنزاس قرار دارد و فضای داخلی آن ، از دهه 1980 تا کنون تغییری نکرده  بنابراین از بتن اکسپوز برای کف سازی استفاده شد تا در کنار سقف و سیستم تهویه فضایی مدرن ساخته شود.
هدف طراحان استفاده از سازه های اکسپوز بوده، بدون اینکه فضا، سرد و نا تمام به چشم بیاید. قطعات چوبی آکوستیک و دیوارپوش ها در بخش های کنفرانس و جلسات، محیطی گرم می سازند که با حس صنعتی بقیه فضاها در تضاد است و هم چنین نیمی از یک طبقه، به کافه ای با امکاناتی نظیر میز پینگ پونگ اختصاص داده شده است که کارمندان حداقل روزی یک یا دو بار به آنجا می روند و اینگونه فرهنگ تعامل و مشارکت، در این فضا ایجاد می شود.

3-دفتر کار بیمه سلامت ONVZ

در دکوراسیون داخلی این بیمه سلامت، دو ساختمان جدا با یک ورودی شیشه ای به هم متصل شده اند. این فضای پر نور، شامل ورودی، قسمت صندلی ها، رستوران و دو اتاق ملاقات بزرگ می شود. چوب سفید گرم در کنار رنگ زرد، فضایی زنده و پرانرژی را می سازد.
این فضا با تیر های سفید ظریف در سقف و تیرهای رابطی که از میان ورودی می گذرد، معرفی می شود .هدف طراحان این بوده که قسمت جلویی ساختمان بر کار گروهی تاکید کند و فضاهای آرامتر در پشت ساختمان، برکار فردی.
شما با بالا رفتن از پله ها، به گالری پر از نور با میزهای اختصاصی برای کار می رسید که به قسمت های طبقه پایین اشراف دارد.                                               
با توجه به تاکید این کمپانی بر سلامت و انرژی، صندلی های مخصوصی برای کارمندان وجود دارد که امکان انجام تمرین های ورزشی و آرامش بخش را نیز برای آنها در محیط کاری ممکن می سازد.
فضایی برای نشستن در فضای باز وجود دارد که زمانی که هوا مساعد باشد، کارکنان از نور و هوای محیط لذت می برند.

4-دفتر کار بیمه XL Catlin

هدف طراحان از دیزاین دفتر بیمه، ایجاد محیطی دوستانه و مدرن بود. رنگ ها بر تضاد سیاه و سفید تاکید می کنند و در کنار روکش های گردویی ، فضایی زیبا و جذاب ایجاد می کنند. خط های مورب در فضای داخلی،به خوبی قابل تشخیص اند. رنگ های زنده مبلمان در کنار دیوارهای سبز، با حس تک رنگ بودن فضا در تضاد هستند.

5- دفتر کار بیمه  Hollard در سیدنی

ایده برای دکوراسیون دفتر کار Hollard استفاده رنگ های با طراوت و گرافیک های شاد در طبقه های 14 و 15 یک ساختمان، که محیطی پرنشاط برای این دفتر ایجاد می کنند. در طراحی این دفتر، راه پله بازسازی شده و فضاهای اطراف دو طبقه،به منظور استفاده برای جلسات تالار شهرداری، در نظر گرفته شده است.
طبقه ها شامل اتاقک های بسته و آرام، چندین اتاق برای جلسات، و فضایی برای تعامل کارمندان می شوند.
اتاق هیئت رییسه با چشم انداز هایی بی نظیر از سیدنی، جدیدترین تکنولوژی مایکروسافت، Microsoft Surface را به نمایش می گذارد و از شیشه برای نمای اتاق ها با حریم خصوصی موقت استفاده می کند.

6- دیزاین شرکت بیمه Tokio Marine / نیویورک

Tokio Marine، با هدف افزایش همکاری و پیشرفت کارکنان، دفترش در نیویورک را گسترش داد.
در دیزاین شرکت بیمه Tokio Marine ، از عناصر طبیعی همانند نور و هوا، برای ایجاد آرامش و تعادل روحی ،الهام گرفته شده است.  چوب های سبک در کنار متریال چینی برای کف سازی ، تصویری مدرن و پیشرفته ایجاد می کنند.
در هنگام ساخت، بیش از 75 درصد ضایعات، بازیافت شدند. هم چنین، از عناصر پایداری در طراحی استفاده شد که موجب افزایش بهره وری و کاهش اتلاف شدند. تاسیسات کم مصرف و آب های کم جریان، موجب صرفه جویی در مصرف برق و آّب تا 40 درصد می شوند و این گونه برای کارمندان و مهمانان، بر اهمیت پایداری زیست محیطی، تاکید می کند.

7- طراحی داخلی دفتر بیمه  IBS/ استامبول

طراحی داخلی بیمه IBS، یک فضای باز به عنوان پوسته وجود دارد و سایر بخش ها در آن ایجاد شده اند. که این فضای باز شامل 80 صندلی برای کار، 7 اتاق برای مدیران، 3 اتاق برای جلسات و یک بخش VIP دو نفره است.
هدف معماران داخلی این بوده که نور خورشید تا حد امکان به تمام نقاط برسد و هم چنین ارتباط چشمی مدیران و کارمندان حفظ شود.
اتاق ها در محیطی بلند و سایه دار قرارگرفته اند و دفتر ها به عنوان فضاهای باز، میان این اتاق ها و پنجره هایی بزرگ قرار دارند و فضاهای عمومی بین این دو ،ایجاد شده اند.
نورپردازی که با توجه به سقف مشکی طراحی شده و اتاق های VIP با موقعیت ویژه شان،فضایی بی نظیر برای این دفتر ایجاد کرده اند.

8-طراحی داخلی دفتر بیمه Prva Group/ لیوبلیانا

تمامی ابعاد این پروژه، طوری طراحی و اجرا شده که به روحیه و خلاقیت کارکنان کمک کند و هم چنین طراحی طبقه باید به گونه ای می بود که ظرفیت گسترش را در سال های آینده داشته باشد.
برای رسیدن به این هدف، تمام فضاهای اداری در یک طبقه قرار گرفته اند و بیشتر دیوارهای میانی برای رسیدن نور طبیعی، حذف شدند و اکنون در این فضای میانی، بخش پذیرش،کافه تریا و چند اتاق کنفرانس قرار دارند.
اتاق های کوچک و صمیمی این دفتر با استفاده از پانل های چوبی دیواری ، عایق صدا طراحی شده اند.
ما توجه زیادی به طراحی داخلی فضاهای عمومی و اتاق های جلسات کردیم که گسترده و روشن هستند و عناصر طبیعی زیادی در آنها وجود دارد. علاوه بر استفاده از قاب های چوبی دور دیوارهای شیشه ای، چوب در اتاقک های تلفن و بخش های کوچک جلسات استفاده شده است.
به منظور کاهش استرس و داشتن هوایی بهتر، گیاهان زیادی در این فضای کاری قرار دارند که یک پالت رنگی گرم و طبیعی برای این دفتر ایجاد کرده اند.

9-دکوراسیون داخلی نمایندگی بیمه Phoenix/Nassau

کسب مالکیت کمپانی Phoenix توسط کمپانی Nassau، فرصتی برای طراحی مجدد این فضای داخلی ایجاد کرد. چالش پیش روی طراحان، کارکردن با المان های خطی در سقف موجود و نورپردازی استاندارد درکنار محدودیت های یک ساختمان دو طرفه بود.
اتاق کنفراس در بالای یک راه پله مارپیچی قرار دارد. قاب های سنتی به رنگ مشکی لاکی، اتاق کنفرانس اصلی، آشپزخانه و اتاق های خصوصی را مشخص می کند.
طرح تک رنگ، چشم را به سمت منظره بی نظیر شهر هدایت می کند. مشکی و آبی در کنار هم، یک فضای جدی کاری را معرفی می کنند

10-دفتر Dela

در طراحی این دفتر، از Hollandse Nieuwe خواسته شده که فضاهای کاری، یک رستوران و اتاقی برای جلسات را در زمینی به مساحت 5800 مترمربع  ایجاد کنند تا محیطی سالم و الهام بخش برای این دفتر ساخته شود.
طبقه همکف نمایی شیشه ای با گیاهانی آویزان دارد که دفتر را به بیرون مرتبط می کند و شهر را وارد این فضا می کند. این طبقه با ترکیبی از کف پوش های بلوطی، کافه سرامیکی مشکی، دیوارهای تیره، گیاهان تازه و رنگ های زیبای مبلمان،فضایی گرم و غنی را ایجاد می کند و در تضاد با این طبقه، نیم طبقه ای به رنگ سفید روشن مشرف به رستوران وجود دارد که فضایی عالی برای تمرکز و جلسات کاری است.
هر طبقه، طراحی مخصوص به خود را دارد که در آنها فضاهایی برای کاربردهای فرعی همانند اتاق های ملاقات، در اطراف هسته مرکزی ایجاد شده است.
با تمرکز بر کیفیت هایی همانند سلامتی، حرکت ، پایداری ، مصالح بادوام و گیاهان سبز، فضایی الهام بخش برای این کمپانی ایجاد شده است.

11-دفتر بیمه SXKM / مکزیکوسیتی

در طراحی این دفتر، نیاز به گسترش فضاها خیلی احساس نمی شد چراکه در طبقه آخر، تراسی وجود دارد که فضای قابل توجهی را در اختیار طراحان قرار می دهد .
در اتاق های خصوصی و اتاق جلسات، دال بتنی با ارتفاع بالاتر قرار داده شد و برای بخش مرکزی، قابی از دال بتن ساخته شده است.
تراس، چشم انداز فوق العاده ای به شهر دارد بنابراین  همه فضاها ارتباطی با بیرون دارند. بخش چالش برانگیز پروژه ، ایجاد دو فضای کاملا خصوصی و هم چنین قرار دادن در و پنجره های شیشه ای در سمت شمال بود که همه فضاها را با بیرون مرتبط می کند.

12- دکوراسیون داخلی دفتر بیمه در مکزیکو سیتی

برنامه طراح این بوده که به خوبی با خواسته افراد آشنا باشد بنابراین از تمام کارکنان ، از کارمندان ساده تا مدیر، مصاحبه شد تا نیاز های آنها در روزهای پرمشغله کاری، برآورده شود.
چالش اصلی طراحی، زمین بلند و طولانی آن بود که به نظر طراح فشار زیادی را بر کارکنان تحمیل می کرد چراکه حس بودن در فضایی بی پایان را می دهد. و تصمیم معماران این بود که این فضا ،  توسط دو استراتژی به سه و دو بخش در طبقه بالا و پایین تقسیم شود . استراتژی اول : استفاده از جعبه هایی که دید را به سمت بیرون هدایت می کنند که مقیاس انسانی خوبی را ایجاد می کنند و نور طبیعی را وارد فضا می کنند . دوم : استفاده از راه پله به عنوان نقطه ارتباطی هر دو طبقه
یک حس صنعتی در کل فضا وجود دارد.در بیشتر بخش ها از دیوار کاذب یا سقف مدولار استفاده نشده و برای نگهداری راحت تر ، از عناصراکسپوز زیادی استفاده شده است. کاشی های وینیلی مدرن، متریالی سختی برای کف هستند که به تبع آن ، از سقف آویخته با خاصیت آکوستیک استفاده شده است.
سالن غذاخوری در انتهای فضا قرار دارد و کارکنان می توانند از فضای بیرون لذت ببرند.

13-دفتر بیمه Kesh

ما تصمیم گرفتیم تا از متریال های گرم طبیعی استفاده کنیم که برای یک محیط کاری شلوغ مناسب باشد، جایی که کارمندان زیادی در فضای نسبتا کمی کار می کنند. با وجود جمعیت بسیار زیاد، در این طراحی ، حریم شخصی و دسترسی برای هر کارمند به طور همزمان وجود دارد و ظاهری وسیع و دل پذیر دارد.

14-طراحی دفتر کار بیمه Swiss Re/ سیدنی

دکوراسیون داخلی فضا با ترکیبی از منحنی ها و خطوط صاف، استفاده زیرکانه از نور و طیف گسترده ای از محیط های کاری گسترده شناخته می شود که در اطراف آنها چشم انداز خیره کننده ای از بندر قرار دارد.
برجسته ترین شاخصه های این طراحی عبارت اند از: فضاهای زیادی برای کار شامل اتاقک هایی همانند کافه،نیمکت های دایره ای، میزهای دراز جمعی، اتاق های فکر و فضاهای ساکت و آرام، فضای پذیرش به سبک دربانی با دیوارهای منحنی که به سرعت حس گشودگی و آزادی به شما می دهند، پالتی از متریال های روشن و طبیعی که ماهرانه و باجزئیات ساخته شده اند در کنار الوارهایی که ترکیب آنها را کامل می کند و شیشه و فولاد،پایداری و کیفیت بالا، که به عنوان 6 Star Green Star Office Design رده بندی شده و طراحی داخلی مانند یک بوم نقاشی، نمونه هایی از مجموعه هنری جهانی Swiss Re را به نمایش می گذارد.

15-دفتر کار Hannover

بافت،پارچه ها و رنگ ها، از فضای داخلی یک ماشین الکتریکی و حس رانندگی در آن الهام گرفته اند.هنگام ورود ، میز پذیرش سفید و پخ دار، به شما خوشامد می گوید: یک وسیله غیرمعمولی با فضای نشستن در اطرافش ، که روی یک قالیچه آبی سفارشی روی زمین بتنی قرار گرفته است.
انتخاب مبلمان، اعتبار شرکت را بازتاب می کند- فرم های ساده ، پارچه های مشکی و فضاهای کار با چیدمانی هوشمندانه، محیطی را ایجاد می کنند که کارمندان می توانند به خوبی در آنجا موفق شوند. اتاقک های ساکت، دفترهایی برای جلسات ،و فضاهای جداگانه ، به خوبی امکان داشتن حریم شخصی را در کنار همکاری و تعامل، برای کارمندان فراهم می کنند.



اگر شما هم نیازمند طراحی و بازسازی محیط دفتر بیمه خود هستید می توانید از مشاوره و تخصص مهندسین شرکت معماری آرل بهرمند شوید. با شماره 02122901905 با ما در ارتباط باشید.


تحریریه معماری آرل
منبع : https://officesnapshots.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8182.html