معماری دنیای تخیلی توسط عکاسی جوان

تحریریه معماری آرل
عکاسی به معنی ثبت و ایجاد تصویر است در واقع این هنر در اکثر زبان‌های جهان فتوگرافی خوانده می‌شود که ترکیبی از دو کلمه یونانی فتو به معنی نور و گرافی به معنی ثبت یا نگارش است که شاخه های زیادی را مانند  عکاسی پرتره، خبری، طبیعت، ورزشی، صنعتی و معماری را شامل می شود.
عکاسی معماری، شاخه‌ای از عکاسی است که در آن از آثار معماری و ساختمان‌ها عکسبرداری می شود و از آسمان‌خراش‌ تا کلبه‌ای کوچک ،سازه‌های ساخت بشر، پل‌ها، برج‌ها، آسیاب‌های بادی، بناهای یادبود و حتی تیرچه‌های برق  نیز می توانند در گستره وسیع عکاسی معماری قرار گیرند اگرچه مانند هر پروسه مربوط به معماری، عکاسی پروژه ها نیز بسته به خلاقیت و کانسپت طراح شکل میگیرند اما در حالت کلی می توان گفت برای این نوع عکاسی زاویه دید بسیار مهم است و با تغییر لنز یا زاویه دید می توان سبک انتزاعی و مدرن‌تری را در عکاسی ایجاد نمود. می توان از زاویه‌های غیرمعمول یا از لنزهای زاویه باز و یا برهم زدن برخی ترکیب بندی های معمول کمک گرفت و برای موفقیت در عکاسی بیشتر نگاه شخصی و ایده های نوین را به کار برد.
نورپردازی با استفاده از فاصله کانونی بیشتر ، عکاسی در شب و با تغییرات آب و هوایی به کارگیری کنتراست، سایه‌ها، بافت و بازتاب ها و توجه به دیتیل ها و پرسپکتیو می تواند عکس متفاوت تری ایجاد کند و گاهی کمی حس سوررئال به فضا ببخشد.
صرف نظر از اینکه طراحان در چه مواردی تخصص دارند، آنها قادر به ترجمه ایده ها و فانتزی ها به موضوعی قابل مشاهده و ملموس هستند در واقع طراحی می تواند چیزی را که وجود ندارد ایجاد نماید.
 Szabó Viktor عکاس خلاق و جوانی است که برای پایان نامه مدرسه عکاسی ، عکس از ساختمان های موجود را گرفته و آنها را به ساختاری که فقط در تخیل او وجود دارد تغییر داده است.
 مشخصات نرم افزار، تجهیزات و دوربین به کار رفته توسط او به شرح زیر است:
نرم افزارها:
 Adobe Bridge, Adobe Lightroom CC, Adobe Photoshop
 دوربین  و تجهیزات:
Nikon D5300, Nikor 35mm f1.8, and kit lens, Wacom Intuos S Digital Drawing Board
او می گوید من از یک مدرسه عکاسی فارغ التحصیل شدم و این مجموعه عکس ها را برای امتحان آماده کردم عکس های معماری دستکاری شده و  من می خواستم ساختمان های خودم را بسازم او درباره علاقه خود به تغییر عکس ها برای ایجاد دنیایی جدید که فقط در سرش وجود دارد گفته و تمام عناصر (ماه، ستارگان، ابرها و غیره) را خود در تصاویر اضافه کرده است با ایده های  خلاقانه و تصاویر مربوط به عکاسی های او در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
غزاله عزالدین
منبع: behance ، archdaily
 


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8178.html