نگاهی به طراحی دفتر مرکز تکنولوژی شرکت مسافرتی-نرم افزاری

تحریریه معماری آرل
چگونگی محیط کار، تجهیزات و ابزار در بروز و ظهور توانایی های درونی انسان نقش اساسی دارد از این روست که سازمانها و موسساتی که بهره وری را هوشمندانه عمل کردن می دانند نه سخت کار کردن، برای ایجاد انگیزش و افزایش بهره وری نسبت به ایجاد محیط، وسایل و ابزار کار استاندارد و بهداشتی نیز به عنوان عوامل اثرگذار اقدام می نمایند تا منابع انسانی آنها با سلامت روح و جسم در مسیر تعالی سازمان ها و ... گام بردارند.
ساختمان های اداری بایستی دارای انعطاف پذیری، راحتی نگهداری، دسترسی مناسب و یک موقعیت اکولوژیکی (اقلیمی) مناسب باشند و از طرف دیگر یک محیط آرام، لذت بخش و مفید را برای استفاده کنندگان فراهم سازند. امروزه ساختمان های اداری بیشتر دارای نماهای شیشه ای مشابه هستند اما تقسیم بندی و کیفیت فضاهای داخلی آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد.


یک ساختمان با طرح مناسب باعث افزایش کارایی کارمندان می شود و هم چنین لازم است یک ساختمان اداری خوب برای پیش بینی های آینده انعطاف پذیر باشد. چون سازمان ها نیاز به ساختمان هایی دارند که امکان تغییر در تعداد کارکنان و انجام وظایف را به وجود آورد و بخش های ساختمانی برای عملکردهای متفاوت پاسخ گو باشد.
همیشه در مورد طراحی فضاهای اداری و شرکت ها ایجاد حس تمرکز، مشارکت و پویایی در کارکنان مورد توجه قرار می گیرد. در این فضا نیز  گروه طراحی با استفاده از رنگ نارنجی و اشکال، سعی در تزریق حس پویایی و تحرک به محیط کاری و هم چنین خلق طرحی منحصر به فرد و همگون با باقی قسمت های دفتر اولیه دارد.

پس از طراحی فضای اداری دفتر مرکز تکنولوژی شرکت مسافرتی-نرم افزاری KAYAK.COM در سال 2008، معماران ACTOW متراژ فضای اداری را تا 2800 متر مربع افزایش دادند. این فضای جدید، بخش دیگری را برای هم فکری، جلسات و فضای کاری کارمندان فراهم کرده است. با توجه به طراحی اولیه موفق فضای اداری ، معماران ACTOW موظف ، شدند ویژگی های مثبت این فضای کار را به عنوان یک شرکت مسافرتی-نرم افزاری که روز به روز هم شناخته شده تر می شود گسترش دهند. فاز دوم این پروژه - در طبقه زیرین فضای اداری موجود – فضایی جدید برای استراحت ، خلاقیت و همفکری، و نیز یک اتاق کنفرانس بزرگ تقسیم شونده، یک فضای اداری باز اضافه شده، فراهم می کند  و از طریق پله به فضای اداری موجود متصل شده است. این راه پله از میان فضا عبور کرده و به نرمی تبدیل به یک کافی بار، به طول 9 متر می شود که بر روابط غیر رسمی اعضای گروه های مختلف تمرکز می کند.
رنگ هیجان انگیز و محرک، بر برند KAYAK تاکید دارد و مقارن با درجه شفافیت های مختلف شفافیت فضاهایی که نزدیک پله ها در دو طبقه کنار هم جمع شده اند، جای می گیرد.


مشخصات پروژه :
• شرکت طراح : ACTWO
• کارفرما : Kayak.com
• مساحت : 1400  مترمربع
• سال ساخت : 2011
• مهندس سازه: LeMessurier Consultants
• تاسیسات الکتریکی و مکانیکی : AHA Consulting Engineers
• محل استقرار : Concord, Massachusetts, United States


تحریریه معماری آرل
نویسنده : آقاجانی
منبع :officesnapshots

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8176.html