ابزاری برای یادگیری بهتر معماری

تحریریه معماری آرل
جذابیت و سرگرمی ابزار معماری Mola به شما معماری و یکپارچگی ساختاری را آموزش می دهد.
زیبایی Mola در این است که هم یک وسیله بازی برای کودکان است و هم ابزاری برای معماران که برای آزمایش ایده ها، به شیوه ای مطمئن و بدون اتکا به نرم افزار و شبیه سازی طراحی شده است. Mola یک روش عملی و کامل است که توانایی حل مسئله و خلاقیت شما را افزایش می دهد و مهم تر از همه اینکه، یک سرگرمی است.
Mola  که توسط Marcio Sequiera طراحی شده است، از قطعات استانداردی ساخته شده که همانند بلوک های ساختمانی عمل می کنند.

در  این کیت فنرها به عنوان تیرآهن و زنجیرها به عنوان کابل های کششی عمل می کنند، صفحات مسطح ، دیوارها و کف را می سازند و آهنرباها کمک میکنند تا اجزای مختلف در کنار هم قرار بگیرند که آهنرباهای دایره ای برای اتصالات چندتایی استفاده می شوند و آهنرباهایی که با شکل مثلث های قاِئم الزاویه هستند، سازه ها را در زاویه 90 درجه نگه می دارند.
این قطعات را به هم متصل کنید و سازه ای با انتخاب خودتان بسازید،(از پایه مشبک به عنوان تکیه گاه و پایه استفاده کنید) . Mola ، ارائه ایده خلاقانه شما در مقیاسی کوچک است. فنرها و کابل ها به شما اجازه می دهند مدلتان را تحت فشار قرار دهید تا ببینید که تحمل نیروهای خارجی را بدون شکستن یا ریختن دارد یا نه.

هر پکیج Mola شامل یه پایه مشبک برای اتصال به زمین و پایدار کردن سازه و فونداسیون  شما، تعدادی میله فنری ، زنجیر، صفحات منفرد و آهنرباهایی برای اتصال است. شما حتی می توانید قطعات داخواهتان را به این ترکیب اضافه کنید یا قطعات را با ابزاری که برای تنظیم طول زنجیرها در کیت قرار دارد، تغییر دهید. وقتی که همه بخش ها را آماده کردید، Mola به شما این اجازه را می دهد که خلاقانه ترین ایده هایتان را بسازید و هم چنین مفاهیم اصلی معماری را در آن آزمایش کنید، همانند فشار،کشش، یکپارچگی ، مقاومت و ظرفیت تحمل بار.

Mola به شکل یک اسباب بازی ساخته شده و مفاهیم اولیه و اساسی در یک معماری پایدار را به علاقه مندان جوان آموزش می دهد و هم چنین یک ابزار شبیه سازی بسیار کارآمد و قوی برای معماران، مهندسان سازه، مهندسان عمران و حتی هنرمندان است!

طراح : Marcio Sequiera

سیستم سازه ای ابزار معماری Mola

Mola یک ابزار یادگیری برای علاقه مندان به سازه ها و ساختمان ها در اطراف ماست و یک سیستم چند بخشی و مطابق با اصول علمی است که رفتار های یک سازه واقعی را شبیه سازی می کند. این مدل از قسمت های متعددی ساخته شده که از طریق آهنرباها به هم متصل می شوند و امکان اتصالات بی شماری در ان وجود دارد.

شما می توانید قطعات را به هم وصل کنید تا سازه ها را با دستانتان احساس کنید و تصویر آنها تجسم کنید. این، یک فعالیت عملی است که امکان فهمیدن مفاهیم انتزاعی را به شیوه ای واقعی و ملموس در اختیار مردم قرار می دهد.

هدف چنین مطالعاتی، بهبود بخشیدن به درک شهودی از  رفتارهای سازه ای است که برای معماران و مهندسان  ، بخصوص در مراحل اولیه طراحی یک ساختمان ضروری به نظر می رسد.

تنوع قطعات و انواع اتصالات به شما اجازه می دهند تا گونه های مختلفی از سازه ها را از المان های تک و مجزا گرفته تا قاب ها و سازه های فضایی و سیستم های پیچیده تر شبیه سازی کنید.

نکته جالب درباره  Mola این است که شما به دانشی تخصصی نیاز ندارید تا مطالعه درباره سازه ها را شروع کنید. این مدل ، فشرده، همه کاره و بسیار ساده است. به همین خاطر برای متخصصان ، دانشجویان و تمام علاقه مندان به این موضوع قابل استفاده است.

با Mola3 چه کارهایی می توانید بکنید؟

با این قطعات جدید شما وارد دنیای سازه های کابلی می شوید و مفاهیم مختلف درباره آنها را یاد می گیرید . عکس هایی از نمونه های Mola3 را ببینید.

رفتار کابل ها


سیستم ثابت

پل های معلق

تنسگریتی

سیستم های شبکه ای کابلی

یافتن الگوها با روش زنجیرهای آویزان

هزاران مصرف کننده در بیش از 70 کشور، سازه های بی نظیری با استفاده از  Mola می سازند و به اینکه مدل ما در بسیاری از بهترین دفاتر معماری و مهندسی استفاده می شود، افتخار می کنند.



تحریریه معماری آرل
منبع :  yankodesign


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8175.html