طراحی خانه بتنی و چوبی در کنار امواج ساحلی

تحریریه معماری آرل

زیباترین و خالص ترین متریال های یک خانه امروزی همانند ساختار های بتنی، پانل های چوبی و عناصر مشبک، این خانه مدرن در استرالیا را می سازند که فضاهای خالی و احجام توپر، نقش موثری در پویایی و سرزندگی آن ایفا می کنند.
این خانه توسط معماران BE Architects برای یک خانواده جوان ساخته شده و متریال های محکم و ماندگاری در آن بکار رفته که موقعیت ساحل را برجسته تر کرده و طبیعت و تازگی را در یک مفهوم سازماندهی شده نشان می دهند.

بتن ، اصلی ترین متریال بخش های خارجی و داخلی این خانه است و در کنار کرکره های چوبی ، فضایی لذت بخش را می سازد که ارتباطی آزاد با محیط اطرافش دارد و به این معناست که معماران ،طبیعت اطراف دریا را زیبا و مدرن دیدند ،بدون اینکه ضرورتی برای سازگاری با محیط باز و آفتابی خانه وجود داشته باشد.
بافت های لطیف سفید و روکش های چوبی سفارشی در کنار مبلمان، فضایی گرم و پذیرا برای این خانه مدرن ایجاد می کنند.

این خانواده ،خانه ای ماندگار با کارکردهای مطلوب می خواستند که در طول زمان پایدار بماند و آنها بتوانند عمر خود را در آن سپری کنند و معماران پاسخ آنها را با خانه ای مدرن و منحصر به فرد دادند.
ساختار های زیبا و معمارانه (همانند رده ای از بتن) ترکیبی خیره کننده از حفره ها و احجام را در کنار زوایای غیر معمولی می سازند مثلا نگاهی به حیاط داخلی و فضای استخر بیاندازید، و المان های جداب معماری همانند پله های مارپیچی را که دو طبقه را به هم متصل می کند ،ببینید. در طراحی داخلی قسمت های درون ساختمان و محوطه و فضاهای تفریحی،هم چنان از بتن و چوب استفاده شده است. (مدل های معماری فضای خارجی در ابعاد کوپکتر طراحی می شوند.

همانند هر خانه مدرن دیگری، فضهای باز آشپزخانه و پذیرایی با یک طراحی جدید و منحصر به فرد با المان هایی خیره کننده ، در قلب خانه قرار دارند. جزیره بزرگ آشپزخانه، بتن و پیشخوان مرمری ، که گویی امتداد دیوار ها هستند، با مبلمانی سفارشی و بافت هایی طبیعی احاطه شده اند و ترکیبی شگفت انگیز و تازه می سازند.

پارتیشن های مدرن و زیبای شیشه ای به همراه کرکره های چوبی که روی پنجره هایی به سمت چشم انداز بیرون نصب شده اند، نور طبیعی را برای روشن کردن فضای داخل دعوت می کنند و بازی هنرمندانه ای از نور و سایه ایجاد می شود.
معماری خانه مستقیم و مرتب است: احجام مستطیلی که همانند مکعب های بازی ، روی هم قرار می گیرند لبه های بیضی راه پله مارپیچی را پنهان می کنند و فضایی صاف تر را می سازند.

تحریریه معماری آرل
منبع : interiorzine


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8166.html