با پایان نامه های دانشجویان دانشگاه SCI-Arc آشنا شوید

تحریریه معماری آرل

روز نوزدهم و بیستم آپریل، در پنجمین سال تحصیل دانشجویان SCI-Arc پروژه های پایان نامه نهایی خود را به هیئت علمی و هیئت داوران مهمان شامل برخی از معماران برجسته، منتقدان و نظریه پردازان این حوزه از جمله Tom Wiscombe- رئیس دانشکده، Jenny Woo هماهنگ کننده پایان نامه های کارشناسی ، مشاور ویژه وNeil M. Denari مشاور سابق SCI-Arc ارائه کردند.

مشاوران پایان نامه امسال Kristy Balliet and Marcelo Spina، Peter Testa بودند. در نقطه اوج پنج سال آموزش ، تحقیق و اجرای معماری ، SCI-Arc's B.Arch Thesis از دانشجویان می خواهد که موضع و گرایش خود را در معماری اتخاذ کنند و این موضع را از طریق طراحی ساختمان بیان نمایند. علاوه بر این، دانش آموزان موظف به تصویب دیدگاه نظری خود را در قالب یک پروژه نهایی هستند که بخشی استودیوی تحقیقاتی است و بخشی طراحی مختصر پیشنهادات مفهومی، مادی و زیبایی شناختی مختلف است، در حالی که فارغ التحصیلان را نه تنها در مورد معماران می خواهند، بلکه در مورد آینده معماری به چالش می کشد.

Tom Wiscombe(رئیس دانشکده کارشناسی) گفت: "معماری امروز بین رشته ای است." "در حالی که معماری باید به صورت تخصصی در زمینه خود باشد، ما می دانیم که مهم ترین آثار معماری همیشه به فلسفه، هنر، فیلم و دیگر موضوعات فرهنگی مربوط می شوند. بزرگترین امید ما برای دانشجویان مقطع کارشناسی، اینجا در SCI-Arc این است که آنها می توانند خلاقیت را با تفکر انتقادی ارتباط دهند. برای انجام این کار، ما عمق را درمعماری و وسعت را درهنرهای لیبرال تدریس می کنیم. من فکر می کنم این روند، کار دانشجویان ما را قوی و جهانی می کند. برخی از پروژه های پایان نامه های برجسته شامل Ann Gutierrez’s Building of Character ، با مشاوره Kristy Balliet ، که رابطه بین معماری و تئاتر و به ویژه نقش کاراکترها در پیشروی یک داستان را مورد بررسی قرار میدهد.

استفاده از این چارچوب تفکر برای تولید یک ساختمان، منطق شخصیت از طریق بسیاری از چالش های تاریخی که یک سایت خاص تحمل کرده، درک شده است. در نهایت با این پیشنهاد، ساختمان موجود - که دارای تاریخ غنی از استفاده های چندبعدی است - تبدیل به یک مرکز طراحی و گالری هنری با هویتهای جداگانه متعدد در محدوده محوطه دیوارهای فعلی آن خواهد شد. ساختمان از طریق نماهای آن به عنوان مجموعه ای از سازه ها شامل تعداد زیادی پروفیل خوانده می شود، در حالی که پلان و طرح داخلی ساختمان فضایی پیوسته را تعریف می کند. این تصویر سازی مجدد نشان می دهد معماری هویت را بیان می کند، اجازه خوانش چندگانه را میدهد و تفاسیر بسیاری از آن داستانی منحصر به فرد تولید می کند.

از طرف دیگر، طرح پایان نامه Marianna Girgenti و Saul Kim ، آلودگی متقاطع، آلودگی "لایه ها" را در معماری و چگونگی تاثیر این موضوع بر مرز بین دو قلمرو را مورد بررسی قرار میدهد. پروژه آنها، با نظارت Jenny Woo (هماهنگ کننده پایان نامه های کارشناسی) ، نوع شناسی سفارت ایالات متحده را در شهر مکزیک با وارد کردن محدوده کشورمیزبان به داخل ساختمان، به چالش می کشد. این کار این دو منطقه را به همزیستی در یک ساختمان از طریق مذاکره با فضاهای مربوط به هر کشورمجبور میکند. مرز هر قلمرو توسط لایه هایی تعریف می شود که با یکدیگر برای ایجاد فضایی که به هر دو و هیچ یک مربوط است تعامل می کنند، که ابهام آن با ایستادن بر زمین یک کشور و در حالی که توسط دیوارهای دیگر محدود می شود، تجربه می شود.

Sammi Liang’s Illegible Whole امکان یک استراتژی معماری برای مرکز ریاست جمهوری اوباما را ارائه می دهد که نشان دهنده میراث هم نام آن است، در حالی که پیوند دادن دانش و شفافیت برای یک کتابخانه و احیای این فضای عمومی است. این پروژه که با مشاوره Marcelo Spina انجام شده، از احجام و سطوح بهم پیچیده، متقاطع و مات و نیز نیمه شفاف استفاده می کند در قالب یک کُل به یکدیگر متصل می شوند و به یک پیوستگی فضایی بین اتاق ها میرسند، احساس بسته بودن فضای اتاق را در حالی که هنوز فضاهای دیگر احساس می شوند، حفظ می کند.

American Ground، که توسط Tony Avila پیشنهاد شده و توسط Peter Testa مشاوره شده است، تغییر یک ساختمان متعارف را به روابط زمین در نظر میگیرد، ایده ای که به این مفهوم مرتبط است تنها وسیله ای است که معماری می تواند از طریق ارتباط آن با زمین، سیاسی باشد. در این پروژه،این ارتباط به این دلیل که چندین خوانش از پیوستگی و جدایی ظهور می کند، مبهم به نظر می رسد. Avila پروژه سفارت ایالات متحده در شهر مکزیک را فرصتی برای کشف این ایده انتخاب کرد. پیاده سازی یک جسم زمینی که توسط سایت و ساختمان قاب گرفته شده است، فرصتی را برای این مجموعه فراهم می کند تا در فضاهای میانی را آشکار کند.

Hernan Diaz Alonso ، مدیر SCI-Arc می گوید: "SCI-Arc همیشه از قدرت معماری و قدرت طراحی، و نیز این ایده که این ها حقوق انسانها هستند و نه تجمل گرایی، حمایت می کند. ضرورتی برای جامعه، " "پایان نامه در تبدیل شدن به یک رویداد عمومی تلاشی برای کشف چگونگی گسترش رابطه بین معماری و مابقی جهان است."

برنامه کارشناسی معماری (B.Arch) در SCI-Arc یک برنامه آموزشی پنج ساله است که به منظور آماده سازی افراد برای ورود به حرفه معماری با اشتیاق برای نوآوری، مهارت فنی و حضور بینش، تشویق آنها به در نظر گرفتن نقش معماران بازی در جامعه معاصر. به کار گرفته میشود. به طور مداوم در میان ده برنامه برتر معماری حرفه ای معتبر NAAB در ایالات متحده آمریکا، برنامه SCI-Arc Arctic's B.Arch از دانش آموزان خواست تا بر توسعه مهارت های نظری و فنی هم زمان با یادگیری مهارت های تفکر انتقادی و روش های عملی دانش های کاربردی تمرکز کنند که فارغ التحصیلان به اخذ مجوزهای رسمی معماری، تاسیس استودیوهای شخصی خود، پیوستن به مشاهیرجهانی و یا پیروی از انواع مسیرهای حرفه ای مرتبط ترغیب شوند. این همکاری با کمک Monica Ramirez از Empresa Renovacion Urbana (ERU) و The Bronx Creative District امکان پذیر شد.

تحریریه معماری آرل
منبع : archdaily


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8161.html