طراحی داخلی کافه ای برای آزاد سازی فکر و تخیل


تحریریه معماری آرل
معمار و طراحان داخلی: Atelier Ohne Zwang
نام پروژه: S.Engine Fengshengli-Cafe
موقعیت:  شانگهای چین
دسته بندی: کافی شاپ
مساحت: 350 m2
سال پروژه: 2018
طراحی داخلی متفاوت این کافی شاپ در چین و در فضایی به مساحت 350 متر طراحی و اجرا شده است کانسپت اصلی در طراحی این کافه ایجاد فضایی آرام و دور از دغدغه های زندگی شلوغ امروزی و برای آزاد سازی فکر و تخیل می باشد.
در مرکز پلان کافه یک آتریوم ساخته شده و پلان اصلی دارای دو طبقه برای خدمت رسانی می باشد در بالای آتریوم پنجره ای نور طبیعی را وارد فضا می کند و در روشنی کافه نقش زیادی را ایفا می کند.
بار کافه در قسمت مرکزی طبقه همکف قرار گرفته و نوع چیدمان طبقات فضا با قوس پله مارپیچ برای حفظ حریم خصوصی شکل گرفته به نحوی که دید را مسدود نکرده و از قسمت های مختلف با زاویه های متفاوت چشم انداز متفاوتی را برای افراد ایجاد می کند.
معمار با استفاده بهینه از قوس های موجود و تورفتگی های حاصل از پله با قرار دادن میز و صندلی حداکثر استفاده را از فضای موجود برای خدمت رسانی به کاربران نموده است با این وجود فضای انتظار و حوزه ای برای نشستن در بیرون نیز در قسمت ورودی برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است.
رنگ اصلی به کار رفته در این کافه سفید رنگ است و دلیل اصلی به کارگیری این رنگ باز شدن ذهن و تجسم و تفکر آزادانه می باشد علاوه بر آن سفیدی غالب بر فضا به مدرن و پاکیزگی فضا کمک زیادی کرده است در ادامه با تصاویر و نقشه های کافه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
مترجم: غزاله عزالدین
منبع: archdaily

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8126.html