طراحی بیمارستان ارتوپدی کودکان

تحریریه معماری آرل
در 97 سال گذشته،بیمارستان اسکاتلندی تگزاس،رهبری جامعه مراقبت های بهداشتی در حوزه تخصص و نوع آوری در ارتوپدی کودکان فعالیت دارد.پس از تقریبا یک قرن در همان محل قبلی،بیمارستان قدمی تاریخی برای گسترش حضور خود با احداث مرکز دوم انجام داد.در شمال دالاس،شاهد رشد باورنکردنی صحنه های پررونق ورزشی وبه رسمیت شناختن آن بودیم به همین منظور محل احداث مرکزجدید ارتوپدی و ورزشی کودکان را در این منطقه انتخاب کردیم.
این بیمارستان مرکزی برای تعالی در زمینه پزشکی و ورزشی است که امکانات زیادی را برای پزشکان حاضر فراهم کرده به همین منظور بیماردر این مرکز خدمات بی شماری را دریافت خواهد کرد.این مرکز شامل یک آزمایشگاه علوم حرکتی،سالن بزرگ درمان،اتاق ورزش و هرآنچه که پزشکان در این حوزه به آن نیاز دارند.
آزمایشگاه علوم توانبخشی،نمونه ی بارز از امکانات منحصر به فرد ،خیره کننده و جدید است.این آزمایشگاه با استفاده از فناوری پیشرو برای تجزیه و تحلیل حرکات ورزشکاران با استفاده از تکنولوژی پیشرفته حرکات ویدیویی طراحی شده است و به تجزیه و تحلیل حرکات ورزشکاران،رسیدگی به موارد ارتوپدی می پردازد.این توانایی می تواند به تجزیه و تحلیل حرکات یک بیمار یا یک ورزشکارجوان بیسبال بپردازد.
در این مرکز یک فضای ورزشی درمانی در کنار آزمایشگاه علوم توانبخشی تعبیه شده است.درزمین این قسمت از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی به منظور حفظ دمای مناسب استفاده شده است همچنین طمینه مناسب برای انجام فعالیت های ورزشی صحیح مهیا ساخته است.
با نوآوری ها و تخصص های پزشکی،تیم پزشکی متشکل از برنامه درمان های فردی(مطابق با هدف درمان کودک)است تا به بهترین نتایج برای هر بیمار و ورزشکار برسیم.بنابراین می توان گفت به منظور پیشگیری از آسیب از جراحی و درمان های سخت فیزیوتراپی این مرکز بسیار مورد توجه قرارگرفته است.
این مرکز بسیاری از خدمات مشابه که در دانشگاه اصلی ارائه می شود در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد و نیازهای هرکودکی از این طریق تامین می شود.
این فضا دارای دو اتاق عمل برای جراحی های روزانه،یک مرکز رادیولوژی،یک مرکز روانشناسی،تزریقات و اتاق های دیگر که خدمات متنوعی را برای مراجعه کنندگان،مهیا می کند.پس از دوسال ساخت و ساز و برنامه ریزی های فراوان در خصوص رسیدن به طراحی اصلی گام برداشته شده است.
تحریریه معماری آرل
مترجم:مهدیه عزتی
منبع:healthcaresnapshots.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8101.html