معماری برای کودکان : فضایی برای افزایش تخیل و یادگیری

تحریریه معماری آرل
یک استودیو ایتالیایی،چهارکودکستان مناسب برای تخیل،یادگیری و تحرک بیشتر کودکان در چین طراحی کرده است. معماری و آموزش ارتباط نزدیکی باهم دارند:در عصر حاضر،فضای مدرسه نقش مهمی در آموزش کودکان ،پرورش سلامت و فرآیند یادگیری آن ها دارد. برای ترجمه فلسفه آموزش به زبان معماری،معماران 4 مدرسه در چین طراحی کردند،هدف از طراحی ایجاد فضایی است که باعث کنجکاوی کودکان و تشویق آنان برای یادگیری بیشتر باشد بوده است.
در فضاهای طراحی شده به تفسیر موضوع سفر از طریق اشکال،رنگ و متریال مختلف با شبیه سازی جنگل،بیابان،اقیانوس،قطب شمال،دره،کوه و... پرداخته شده است.این طراحی زمینه ای را برای کودکان فراهم کرده است تا از تخیالات خود در فضاهای مختلف استفاده کنند و به بازدید دنیای ناشناخته بپردازند.
بدون ترک کلاس درس،کودکان قادر به استراحت کردن در زیر یک درخت در وسط جنگل می باشند یا اینکه در زیر اقیانوس با جانوران بازی کنند و یا از تپه های بالا و پایین بپرند و بدوند تا به یک دشت برسند.پیشقدم این ماجراجویی ها نه تنها کوکدکان هستند بلکه والدینشان نیز قادرند که از سرگرمی دوران کودکی و توانایی خلاقیتشان لذت ببرند.طراحی این فضا الهام گرفته از هندسه ساده،رنگ های جسورانه و متریال مختلف است و دقیقا از شناسایی کودکان حاصل می شود.
در طراحی مدرسه بر این نکته دقت شد که فضا از چشم کودکان چگونه خواهد بود و زمینه ای ایجاد شود که احساسات و تصاویر لازم برای رشد و پرورش فکر کودکان ایجاد شود و آن ها بتوانند بر بال های خیال خود پرواز کنند،بتوانند ترکیب استقلال و خلاقیت در اندیشه را در کنار هم ببیند وتخیل خود را پرورش دهند زیرا که تخیل هیچ وقت محدود نخواهد شد و به واسطه آن علم پیشرفت خواهد کرد.
تحریریه معماری آرل
مترجم:مهدیه عزتی
منبع:interiorzine.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8076.html