طراحی داخلی آپارتمان ساحلی

تحریریه معماری آرل
استودیو معماری Workshop یک خانه در ساحل گلد در یک خیابان باریک در استرالیا را طراحی نموده است.مجموعه ای از الوارهای چوبی برای حفظ بیشتر حریم خصوصی ساختمان در نمای آن اضافه شده است.از مزیت های دیگر این الوارها ایجاد سایه در مقابل نور خورشید،تعادل سازی فرم کلی ساختمان می باشد.
در داخل ساختمان،یک راه پله چوبی با محافظی ساخته شده از شیشه طراحی و ساخته شده است که پارکینگ،فضاهای عمومی و اتاق خواب ها در بالاترین نقطه ادامه یافته است.
در طبقه ی اصلی این خانه،یک نشیمن در یک قسمت طراحی شده است و نور طبیعی توسط یک ردیف از پنجره ها که پشت مبلمان در نظر گرفته شده است وارد فضا می شود،همچنین برای تهویه از پنچره های بادگیر استفاده شده است.
همچنین در این طبقه،آشپزخانه با کابینت های مشکی و یک جزیره که درون آن قفسه هایی برای گل وگیاهان تعبیه شده و با یک ردیف صندلی وجود دارد.
در امتداد کابینت مشکی آشپزخانه،یک نیمکت سفارشی طراحی شده در باکس ساخته شده است که در مقابل میز ناهارخوری با منظره رو به خیابان قرار دارد.
طبقه بالایی به اتاق خواب و حمام اختصاص یافته است.به واسطه انتخاب مبلمان مدرن و ساده فضایی آرام و دلنشین برای اتاق خواب طراحی شده که با طراحی الوارهای چوبی در فضا حریم خصوصی اتاق خواب بسیار بیشتر از حالت معمول حفظ شده است.
یک پالت رنگی ساده از رنگ های خاکستری ، سفید و مشکی در حمام استفاده شده است ، انعکاس نور خورشید در آینه ، فضای روشن تری را ایجاد کرده است.
تراس این خانه بر دیگر خانه های اطراف تسلط دارد و همچنین منظره دریا را برای ساکنینش مهیا ساخته است.
تحریریه معماری آرل
مترجم:مهدیه عزتی
منبع:contemporist.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8070.html