طراحی خانه پیش ساخته بر روی شیب های کوهستانی

تحریریه معماری آرل
این پروژه به واسطه خواست کارفرمای دیرینه شرکت Reddymade  که به لس آنجلس نقل مکان کرده است تعریف شده و با همکاری شرکت LivingHomes به عنوان هماهنگ کننده طراحی پروژه و معمار داخلی صورت گرفته است تا یک خانه ایده آل پیش ساخته برای کارفرما فراهم شود. این خانه از 6 مدول در دو طبقه ساخته شده که فضاهای اولیه را همراه با یک حجم سفارشی ساخته شده برای پله،گاراژ و یک سوئیت مهمان تامین می کند. براساس طرحی که Ray Kappe FAIA برای شرکت LivingHomes ارائه کرده بود، طرحی ملهم از سبک midcentury مدرن، مرز بین فضاهای داخل و خارج را محو کرده و درعین حال قویا حسی از حریم حفظ شده به وجود می آورد. این طرح برای ساخت بر روی یک سایت شیبدار با شیب تند به صورت سفارشی ساخته شده و  همچنین دارای یک استخر می باشد.
باغ خارجی بنا، این خانه را به قسمت های متفاوت تقسیم می کند. قسمت خصوصی برای اتاق خواب ها،حمام و سرویس ها و قسمت عمومی که شامل آشپزخانه، فضای نشیمن و ناهارخوری می شود. سایتی که در آن گاراژ و سوئیت مهمان ساخته شده با یک اتاق بازی کودکان که دارای ارتفاع دوبل می باشد، به خانه اصلی متصل می شود. سوئیت مستر و تراس اختصاصی به سوی استخر و منظره زیبای غروب جهت گیری کرده اند.
استفاده از روش پیش ساخته سازی برای قسمت اعظم این بنا باعث کاهش ایجاد مزاحمت برای همسایگان این خانه و کاهش هزینه و زمان در مقیاس کل پروژه شده است. ساخت قسمت های مدولار و قسمت هایی که در محل پروژه ساخته شده اند، هر دو همزمان صورت گرفته و بدین ترتیب این امکان فراهم شده که بخش های مختلف بنا در بازه زمانی تنها یک روز به محل پروژه رسیده و روی هم سوار شوند و کارهایی از قبیل منظر سازی و ساخت استخر و مابقی پرداخت های نهایی بعد از نصب بنای اصلی تکمیل شوند.
پیش آمدگی بام ها تاکید بر افقی بودن پلان داشته، در عین حال به سرمایش غیرفعال فضای داخلی جهت ایجاد آسایش کمک می کنند. فریم های فولادی اکسپوز، درختان سرو و شیشه در کنار هم باعث شده اند پالت نمای خارجی ساده، بادوام و بدون وابستگی به مد و زمان باشد. این امر در فضای داخلی نیز انعکاس یافته و در داخل نیز از چوب های خنثی، مبلمان های توکار و چوب هایی مشابه چوب نمای خارجی، تاسیسات دارای راندمان بالا برای آب و انرژی، پرداخت هایی که عاری از ترکیبات آلی فرار هستند و  از متریال های همساز با محیط زیست، استفاده بشود.
تحریریه معماری آرل
منبع: architizer.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8044.html