اتاقی با یک منظره

تحریریه معماری آرل
پروژه طراحی داخلی خانه مسکونی تورنتو یک مداخله دگرگون شونده بود که شامل نوسازی کامل طبقه اول تا سوم، به همراه سازماندهی مجدد در پلان می باشد. برنامه فیزیکی و عرصه بندی پلان با تمرکز بر ارائه فضاهای خصوصی و نیازهای یک خانواده جوان بود. ضربان شاعرانه پروژه در طبقه دوم واقع شده، که اتاق با حمام تلفیق شده و ساکنین در تابستان به عظمت فراوان درختان و پارک مجاور ساختمان پی می برند. 

طراحی داخلی خانه متشکل از اتاق خواب مفهومی باز به همراه فضای سرویس لاکچری می باشد که برای آسایش و نیازهای ساکنین لحاظ گردیده است. پلان خانه به گونه ای طراحی شده که فضاهای خصوصی (مانند اتاق خواب و کار) در محدودی شمالی و به دور از خیابان اصلی واقع شده تا آرامش برای ساکنین فراهم گردد. در حالی که نشیمن و پذیرایی در ضلع جنوبی است، جایی که نمای اصلی خانه ارتباط مستقیمی با خیابان داشته و نسبت به عرصه های خصوصی پرجنب و جوش تر می باشد. یک استراتژی برای ارتقاء خانه انجام شده و آن اتصال چشم انداز و فضای سبز به خانه توسط یک پنجره سرتاسری است که در نمای جنوبی ساختمان تعبیه شده است.

در طراحی داخلی اتاق، متریال بلوط سفید در اکثر فضا غالب اصلی می باشد. این متریال به واسطه گرما و راحتی بی حد و حصر خود انتخاب مناسبی برای طراحی و دکوراسیون داخلی خانه به شمار می رود. رد تکمیل سایه روشن نما، از فولاد تیره رنگ به عنوان قاب پنجره ها استفاده شده تا علاوه بر زیبایی بصری در داخل، هارمونی مناسبی هم با نمای آجری داشته باشد. اما بخش دیگر این فضا به حمام بزرگ و لوکس پروژه اختصاص یافته که در بطن اتاق جا خوش کرده است. فضای حمام بخش جدایی ناپذیر پروژه می باشد که به طور اختصاصی و با درخواست دو کارفرمای پروژه تعبیه شده است.

در بالای وان حمام پنجره سقفی به عنوان نقطه کانونی اتاق ظاهر شده است تا منبع نور اضافی در اتاق فراهم شده و در عین حال اتصال بین محیط طبیعی، آسمان و اتاق را افزایش دهد. به طور پیش فرض، کل اتاق با چوب بلوط، شیشه، و کاغذ دیواری (دیوار پشت حمام) پوشیده شده است. حمام هسته ای طراحی اتاق طبقه می باشد که بخش اعظمی از دو فضای خصوصی را شامل شده است. در حالی که باقی فضا با پیکرده بندی هوشمندانه به راهرو، و کمد لباس تبدیل گردیده. به طور کلی بازسازی اتاق و  تغییر ظاهری داخلی خانه کلاسیک به فضای مدرن، یک امر دشوار می باشد که در این مورد شاهد تعادلی قابل وصف می باشیم.



تحریریه معماری آرل
منبع: architizer.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8038.html