طراحی منطقه‌ی تجاری CityLife به منظور کاهش مصرف انرژی و گازهای گلخانه‌ای

تحریریه معماری آرل

منطقه تجاری City Life که بالاتر از ایستگاه "Tre Torri"، واقع در خط پنجم ایستگاه شبکه‌ی متروی شهر میلانِ ایتالیا واقع شده است، یک پارک عمومی جدید را با مراکز خرید روباز و سرپوشیده، سالن‌های غذاخوری، رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها، و سینما و همچنین امکانات بهداشتی و درمانی تلفیق می کند.

زمانیکه در سال 2020، طرح توسعه‌ی مجدد این منطقه‌ی خرید 32000 متر مربعی، تکمیل شود، همه ساله پذیرای هفت میلیون بازدید کننده خواهد بود. پروژه‌ی توسعه‌ی مجدد این منطقه‌ی تجاری، یکی از بزرگترین پروژه‌های طرح توسعه در اروپا است و شامل ساخت 1000 خانه جدید،  دفاتر اداری برای حدود 1000 کارمند، یک پارک به مساحت 170000 مترمربع، مراکز خرید و مهدکودک می باشد.

ترکیب بندی این منطقه تجاری که با سه محور شهر که در CityLife با هم تلاقی پیدا می کنند، تعریف شده است، هندسه برج های 44 طبقه Generali Towers را دنبال می کند که در سال 2018 تعداد 3000 کارمند یک کمپانی بیمه در میلان را در خود جای داده است.

کفسازی، پوشش سقف و ستون ها که همگی از جنس بامبو می باشند، بازدیدکنندگان را به داخل این منطقه تجاری دعوت می کند. این متریال که به واسطه حس گرمابخش آن انتخاب شده است به لحاظ مهندسی بسیار بادوام می باشد و در حجم زیاد قابل تامین از منابع پایدار است.

کفسازی و ستون های صلب این بنا در انتهای هر ستون، به سقف از جنس بامبو ولی با طرح لوور منتهی می شوند که نمایشگر وحدت میان سطوح پر و خالی می باشد. دو کانتر مجسمه گونه از جنس بامبو نیز این زبان طراحی سیال را دنبال می کنند. بلوک های ساخته شده از بامبو فرآوری شده که با رزین تحت فشار زیاد اسمبل شده اند، به وسیله یک دستگاه CNC پنج محوره، برش داده شده و به صورت دستی نهایی شده اند تا ستون ها، کانترها و سرستون های این بنا را خلق کنند.

طرح توسعه مجدد این منطقه‌ی 364000 مترمربعی موجب بازگشایی املاک قدیمی تجاری میلان، برای استفاده سالیانه‌ی عموم شده است. بعلاوه این طرح موجب ادغام پارک عمومی جدید با وسیع ترین منطقه‌ی عبور عابرین پیاده در میلان  شده که در نهایت منجر به خلق بزرگترین فضای عمومی جدید شهر، در طول بیش از 120 سال گذشته شده است. 
پروژه های انجام شده در داخل منطه تجاری CityLife، به منظور کاهش مصرف انرژی و گازهای گلخانه‌ای طراحی و ساخته شده اند و موفق به کسب گواهینامه‌ی طلایی LEED از انجمن ساخت و ساز سبز آمریکا (USGBC)  شده اند.

تحریریه معماری آرل
منبع: architizer.com


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8021.html