طراحی داخلی شرکت پینترست : ساده، صریح، قابل درک و فضایی برای خلاقیت

تحریریه معماری آرل
دومین دفتر مرکزی پینترست، که جدیدترین دفتر کمپانی پینترست می‌باشد، در قالب یک ساختمانی بتنی 6 طبقه و در منطقه‌ی "SOMA"، واقع در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا، طوری طراحی شده است که در مجاورت فضاهای کاری این کمپانی که قبلا ساخته شده بودند، یک فضای شهری به وجود آورد. این ساختمان بعلاوه ملهم از سیر تکاملی طراحی پلتفرم وبسایت این کمپانی می باشد یعنی ساده، صریح، قابل درک و فضایی برای خلاقیت.

لابی اصلی این بنا، در طبقه‌ی همکف، شامل یکی از POPOS شهری می‌شود که به معنای Privately Owned Public Outdoor Space (فضای باز عمومی که دارای مالکیت خصوصی است) می باشد. در این لابی با ارتفاع دوبل، کافه‌ی جدیدی به نام "The Point"، طراحی شده است، که توسط خود کمپانی "Pinterest"، اداره می‌شود. مشابه طراحیِ دفتر مرکزی قبلی، در طراحی این دفتر نیز از یک سقف چوبی سفارشی استفاده شده است و همچنین در ساخت مبلمان و اثاثیه‌ی این بنا ، از مدل‌های اختصاصی و توکار استفاده شده و در نهایت این دفتر به‌عنوان " درگاه" میان شهر و کمپانی پینترست عمل می کند.

بیشتر فضای طبقه‌ی دوم را، غذاخوری که برای کارمندان ساخته شده، اشغال کرده است.  پلکان ارتباطی که این طبقه را به طبقات فوقانی اتصال می دهد، به گونه ای از سقف آویزان شده که مانند یک شی مجسمه گونه خود را به نمایش می گذارد و به فضای POPOS واقع در طبقه همکف جان می دهد. این پلکان در حقیقت یک آبشار خطی به چهار طبقه فوقانی به وجود می آورد. در هر طبقه، یک آبدارخانه و یک اتاق نشیمن، در کنار محل راه پله، تعبیه شده است. فضاهای ملاقات نیمه محصور که جزئیات  جداره های شیشه ای آنها جالب توجه است به مانند فیلتری میان پله، مرکز فضا و فضاهای اداری اطراف عمل می کنند. به مانند طرح دفتر مرکزی قبلی این کمپانی، فضاهای کاری گرداگرد بنا را اشغال کرده اند با این تفاوت که این بار فضاها به واسطه پنجره هایی که در سه کنج بنا قرار دارند بهتر از نور طبیعی استفاده می کنند.

راه پله نیز به عنوان المان نظم دهنده مرکزی برای فضاهای اداری عمل کرده و با پوسته نیمه محصور خود از نرده های عمودی فولادی، یک دید فیلتر شده میان فضاهای اداری به وجود می آورد. پاگردهای این پله بعلاوه با سیرکولاسیون افقی در طبقه غذاخوری تداخل داشته و باعث رو در رو شدن و ملاقات های ناگهانی کارمندان مختلف پینترست می شود.


تحریریه معماری آرل
منبع: architizer.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8018.html