طراحی و معماری مدرسه : دیواری از دانش

تحریریه معماری آرل
"دیوار دانش"یک پروژه ساختمانی ساخت یک مدرسه در شهری در 100کیلومتری جنوب کازابلانکا است.این مدرسه برای فرزندان کارکنان OPC ساخته و درنظرگرفته شده است.شکل نامنظم پلان مدرسه و جهت گیری نور خورشید،فضای این پروژه را به سه حوزه متفاوت توزیع می کند.فضای مرکزی این مدرسه برای آموزش اختصاص یافته،این قسمت تقریبا نصف پلان مدرسه را اشغال کرده است.این موقعیت استراتژیک آن را به عنوان نقطه عطفی برای ارائه خدمات تبدیل کرده است.در قسمت شمالی،امکانات ورزشی تعبیه شده و قسمت جنوبی برای اضافه کردن فضای بیشتربرای این مدرسه خالی نگه داشته شده است.

معمار : TARIK ZOUBDI ARCHITECT
جوایز: انتخاب شده توسط هیئت داوران و مردم در بخش آموزشی
وضعیت : ساخته شده
سال : 2017
هزینه : 10 میلیون دلار

مشخصات پروژه

سال انجام پروژه:2017
موقعیت:مراکش
مساحت:25000فوت مربع-100000 فوت مربع

فشرده سازی قسمت های مختلف مدرسه،فاصله پیاده روی را به حداقل رسانده است.نمای بیرونی ساختمان مدرسه به گونه ای طراحی شده که فضایی مناسب از نظر امنیت و راحتی برای دانش آموزان فراهم شود وهنگام خروج از مدرسه مسیر مستقیم و با امنیت کافی داشته باشند.نمای بیرونی که از یک متریال ساخته شده است فضای داخل را از نور مستقیم خورشید محافظت می کند.

نمای سحرآمیز و امنیتی ساختمان نشان دهنده ی افتخار و قدرت این مدرسه است.همچنین با استفاده از متریال محلی،به معماری سنتی شهر نیز احترام گذاشته شده است.ورودی اصلی مدرسه همانطور که از نام (دروازه دانش)آن می توان این برداشت را کرد نشان دهنده ی قدرت دانش و دانستن است .
لابی مرکزی امکان دسترسی به تمام قسمت های مختلف مدرسه،راهرو ها،گذرگاه ها،حیاط مرکزی و... را فراهم می کند.دیوارهای داخلی از طریق تصاویر گرافیکی و سخنان بزرگان نکات آموزشی را به دانش آموزان و کارکنان آموزشی تعلیم می دهد تا بتوانند دید و ذهن بازتری به دست بیاورند.

گالری تصاویر


تحریریه معماری آرل
منبع:architizer.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7954.html