طراحی کاخ دادگستری

تحریریه معماری آرل
کاخ جدید دادگستری در شهر Córdoba اسپانیا به واسطه بلوک های ساختمانی اش که محصولاتی توسعه یافته شهری از قرن21 می باشد،وباعث شخصیت شهر های اسپانیا شده اند در این ساختمان به کاربرده شده و به می توان گفت به آن هویت داده است در مجموع این بلوک ها توانسته اند شخصیت متفاوت و جدید تری به شهر و فضای عمومی بدهند،و نشان دهنده ی هویت یک شهر باشند.

 مشخصات پروژه:

مساحت:48000 مترمربع
سال طراحی پروژه:2006
سال اجرای پروژه:2014-2017
تیم طراحی: Mecanoo and Ayesa
جایزه:برنده اول در مسابقه

اضافه کردن یک نهاد عمومی در این منطقه توانسته شرایط عمومی شهر را بهبود ببخشد،همچنین کیفیت زندگی مدنی را نیزافزایش دهد.استراتژی به کاربرده شده توانسته یکپارچگی شهری را دراین منطقه ایجاد کند.این استراتژیک ازاستراتژیک مشابه به فرآیند رشد شهرها در قرون وسطا پیروی می کند و در نتیجه شرایطی منطبق با محیط اطراف و به روز شده ایجاد شده است.
قسمت های داخلی ساختمان نسبت به سایرقسمت خصوصی ترمی شوند.در محوطه ی مربعی،فضاهای عمومی تر مانند اتاق دادخواست،اتاق ثبت ازدواج و یک رستوران قرار دارد.دفاتر امنیت عالی در قسمت های بالاتر و زندان ها در زیرزمین طراحی و ساخته شده اند.
این دادگاه دارای امکاناتی از قبیل:26 اتاق برای دادگاهی،یک اتاق برا امور ازدواج،یک موسسه برای مشاوره،دفاترکار،کافی شاپ،یک اتاق بایگانی،زندان و پارکینگ می باشد.
از ورودی اصلی،طراحی داخلی به راحتی قابل تشخیص است.ستون مرکزی یک سیرکولاسیون گردشی ایجاد کرده،که امکان دسترسی به قسمت های مختلف ساختمان را نیز میسر ساخته است.این فضا که از چندین طبقه تشکیل شده و در تمام ساختمان ادامه یافته براساس شرایط،امور و... تفکیک شده است.نکته ی جالب دیگر که در این طراحی استفاده شده ارتباط سیرکولاسیون درونی با حیاط بیرونی است(در تمام امتداد ساختمان،فصاهای بازی طراحی شده است).

گالری تصاویر

تحریریه معماری آرل
منبع:architizer.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7949.html