بازسازی آپارتمان 65 متری در ساختمانی قدیمی

تحریریه معماری آرل
بازسازی آپارتمان کوچک 65 متری ERTLER، پروژه ای آموزنده با موضوع بازسازی و طراحی داخلی می باشد که در یکی از شهرهای تاریخی کشور رومانی به اجرا رسیده است. آپارتمان ERTLER در اوایل قرن بیستم در شهر تاریخی "اورادیا" توسط "ماند والر" طراحی و ساخته شد. هدف از طراحی داخلی و بازسازی این آپارتمان قدیمی، سازماندهی فضا با توجه به نیازهای کارفرما ارزیابی شده است.

تغییرات مداوم توسط ساکنین قبلی، طرح هایی متضاد شیوه زندگی و الزامات مالک جدید را به وجود آورده بود؛ در نتیجه تمرکز اصلی طرح جدید بر روی ارتباط فضاها با یکدیگر، استفاده از نور طبیعی با توجه به موقعیت ساختمان و ایجاد سیرکولاسیونی جدید بین طبقات بود. پس از حذف دیوارهای گچی برای ایجاد منابع نور، آپارتمان نیاز به برق کشی متناسب با طرح جدید داشت. این مشکل با به کار بردن دیوارهای کاذب بتنی و استفاده از مسیرهای دقیق و ایمن الکتریکی حل شد.

نتیجه کار ایجاد فضایی گرم و مینیمالیستی در اتاق نشیمن، ناهار خوری، آشپزخانه و اتاق خواب ها شد. حمام و دستشویی در نقطه ای در نظر گرفته شده که دسترسی از تمامی نقاط خانه آسان باشد. همچنین قرار دادن تهویه مطبوع در بعضی نقاط باعث ایجاد جریان هوای تازه در فضا شده است.

اتصال بین قسمت مرکزی با دیوارهای اطراف، از نقاشی ها و حکاکی های نمای ساختمان الهام گرفته شده است. لازم به ذکر است که استفاده از رنگ سفید در دیوارها که با رنگ سقف و کف در تضاد بوده، باعث افزایش نور طبیعی در فضا شده و به گسترش سطوح روشن در کل آپارتمان کمک کرده است. متریال به کار رفته در کف، چوب بلوط بوده که در عین کلاسیک بودن باعث القای حس مینیمالیستی به ساکنین می شود.

درب های اصلی و پنجره ها، به منظور حفظ ارزش تاریخی ساختمان تا آنجا که ممکن بوده ترمیم شده اند و از تعویض آنها جلوگیری شده است. به منظور جدا کردن فضای آشپزخانه از اتاق نشیمن یک درب شیشه ای کشویی در بین آنها قرار گرفته که با این کار نور و جریان هوا هم بهبود بخشده شده است. به عبارتی طراح با این کار با یک تیر دو نشان زده است! در انتها فضای کلی این آپارتمان با بافت های خام، متریال های طبیعی و مبلمانی با طرح قدیمی قرن بیستمی تعریف شده است.
تحریریه معماری آرل
مترجم:دانیال کبیری
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7941.html