طراحی داخلی اداری مدرن شرکت OLX

تحریریه معماری آرل
طراحی و اجرای دکوراسیون اداری شرکت OLX نشان دهنده فرهنگ و خلق و خوی شهر لیسبون پرتغال می باشد که با تاثیر پذیرفتن از رنگ و لعاب ماهیت فصل بهار این شهر به اجرا رسیده است. کارفرمای شرکت OLX نیاز به دکوراسیون اداری شیک و طبقه شده ای داشت تا بتواند برندهای کمپانی خود را در یک مجموعه مدیریت کند. این شرکت با محوریت فروش و تبادل کالا از طریق وبسایت فعالیت می کند.

زمینه ها و عرصه های اصلی فضای کار در نزدیک نما و پوسته کناری ساختمان قرار گرفته است تا کارکنان فعالیت خود را در کنار نور طبیعی انجام دهند. طراحی پلان با کاربری های خوشه ای، امکان برنامه ریزی های چند مرحله ای را به کاربران می دهد، سیرکولاسیون و آکوسیتک در فضا را بهینه می کند. طراحان با استفاده از توناژ رنگ سبز، زرد و خاکستری است سعی کردند که فضا را انعطاف پذیر کنند تا از حالت حالت خشک و رسمی فضا کاسته شود. 

هسته اصلی طراحی از فضای ورودی با تعبیه کاشی به سبک معماری پرتغال آغاز شد. چون این کاشی ها به عنوان عنصر سنتی در تمام شهر مشاهده می شوند و بهترین المان برای شروع طراحی دکوراسیون شرکت به شمار می رفت. این کاشی های رنگی به بخش عمده ای از فضا را پوشش داده، نماینده ای انعطاف پذیر از تشریح صنعت کشور پرتغال خواهد بود که با فرم و رنگ انعطاف پذیر خود را معرفی می کند. سپس به عنوان رعایت الزامات صوتی (جهت کاهش صدای بین عرصه ها) از کاشی های جذب آکوستیک استفاده شده است. 

طراحی دیوارهای شرکت با چوب یک تصمیم مهم و حیاتی بود تا راحتی و نرمش به فضای منتقل شود. کلیه پارتیشن های شیشه ای و نجاری فضا، بر خلاف طرح های اولیه با مقیاس 1:1 انجام شد، به طوری که کاملا با ابعاد طراحی همپوشانی شده است. این شیوه ساخت و ساز در محل قبل از نقشه کشی در پرتغال متداول است. به گونه ای که استادکارهای نجار، بنا و شیشه بر می توانند با مشاهده رندر و طرح اولیه ابعاد صحیح جداکننده ها و تزئینات داخلی را به اجرا در بیاورند. 

با خلق اتاق های جلسه بسته و غرفه های مجزا، هر فرد یا تیم کاری نزدیک به عرصه های جمعی و فردی قرار دارند تا کارکنان با گزینه بیشتری در مورد فعالیت های گروهی یا فردی خود روبرو باشند. اتاق های گروهی و فردی به طور جداگانه تفکیک شدند، و ارتباط آنها توسط سیرکولاسیون غیرمستقیم امکان پذیر است. رنگ پرتغالی ناهارخوری و کافه تریا در جهت افزایش ویژگی های سنتی و بالا بردن اشتهای کارمندان بود. به طور کلی می توان سه تِم سنتی شهر لیسبون (کاشی های سنتی، رنگ سبز و لیمویی و رنگ پرتغالی) را درسراسر پروژه مشاهده نمود. 
تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7939.html